Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wat een opluchting dat ik nu eindelijk eens lees dat er meer mensen tegen te vroege sterilisatie zijn. Ook mijn da begint bij elk bezoek over sterilisatie. Maar tot nu toe ben ik sterk geweest en heb geweigerd. Petal is nu 16 maanden en heeft 2x een keurige loopsheid gehad. Ik gebruik utero vetsem om de baarmoeder schoon te maken en omdat ze beide keren een lichte schijnzwangerschap had, gebruik ik erna abla vetsem. Eerder in dit topic las ik over het snelle groeien na te vroege sterilisatie. Dat heb ik dus met eigen ogen gezien aan een teefje hier in de buurt. 6 maanden jonger dan Petal, maar bij haar vergeleken lijkt mijn hondje (het zijn beide cavaliertjes) wel een pup. Dit voorheen zo prachtige ruby-teefje is echt heel groot zowel in hoogte als in dikte en is voor de eerste loopsheid gesteriliseerd. Ze weegt dan ook wel 3kg zwaarder dan die van mij. Het enige moeilijke vind ik, als er iets met Petal aan de hand zou zijn ivm de loopsheid. Moeilijk om dan naar de da te gaan die zo voor sterilisatie is. Hij is trouwens ook erg voor brokken en tegen kvv wat Petal nu krijgt, aangevuld met sardines, kippenekken en eendenekken. Ik controleer Petal goed tijdens en na de loopsheid, maar ze is een gezond en levenslustig teefje, dat glanst als een spiegel en niet te zwaar is. Hopelijk kan ik haar nog lang "intact" houden.
Door Angelique
Anneke en Petal schreef: Wat een opluchting dat ik nu eindelijk eens lees dat er meer mensen tegen te vroege sterilisatie zijn. Ook mijn da begint bij elk bezoek over sterilisatie. Maar tot nu toe ben ik sterk geweest en heb geweigerd. Petal is nu 16 maanden en heeft 2x een keurige loopsheid gehad. Ik gebruik utero vetsem om de baarmoeder schoon te maken en omdat ze beide keren een lichte schijnzwangerschap had, gebruik ik erna abla vetsem. Eerder in dit topic las ik over het snelle groeien na te vroege sterilisatie. Dat heb ik dus met eigen ogen gezien aan een teefje hier in de buurt. 6 maanden jonger dan Petal, maar bij haar vergeleken lijkt mijn hondje (het zijn beide cavaliertjes) wel een pup. Dit voorheen zo prachtige ruby-teefje is echt heel groot zowel in hoogte als in dikte en is voor de eerste loopsheid gesteriliseerd. Ze weegt dan ook wel 3kg zwaarder dan die van mij. Het enige moeilijke vind ik, als er iets met Petal aan de hand zou zijn ivm de loopsheid. Moeilijk om dan naar de da te gaan die zo voor sterilisatie is. Hij is trouwens ook erg voor brokken en tegen kvv wat Petal nu krijgt, aangevuld met sardines, kippenekken en eendenekken. Ik controleer Petal goed tijdens en na de loopsheid, maar ze is een gezond en levenslustig teefje, dat glanst als een spiegel en niet te zwaar is. Hopelijk kan ik haar nog lang "intact" houden.
Als ik toch bij ieder bezoekje dat gezeur aan zou moeten horen en dan ook nog bang zou moeten zijn dat als er een keer iets is dat ze erbij staan van..."I told you so" dan zocht ik fijn een andere DA. Ik zou geen vertrouwen hebben in deze meneer.
Door Anthraciet
Wij laten aankomende week ons meisje wel steriliseren, maar zij is al bijna 4 jaar en heeft bij haar vorige eigenaren ook al minimaal 2 nestjes gehad. Gezien zij bij onze reuen zit (waarvan we er 1 in ieder geval intact willen houden, een ander te jong is en de derde te oud is), hebben we gekozen om haar te laten helpen.
We weten dat het risico's met zich meebrengt omtrent veranderde hormoonhuishouding, maar ik denk dat ze compleet gek wordt als we haar gedurende haar loopsheid 3 weken weg moeten houden bij haar vriendjes.
Dus we hopen dat alles goed gaat volgende week en dat ze daarna nooit meer last van haar loopsheid en ongewenste zwangerschappen hoeft te hebben.
Door Staftime
Onze eerste DA waar ik heel tevreden over was heeft het maar één keer gevraagd toen Julia nog maar een heel klein pupje was, omdat ze een navelbreukje had.
Maar omdat het breukje erg klein was heb ik geweigerd, en ze heeft er daarna nooit meer naar gevraagd.
Helaas is zij verhuisd en kreeg ik toen een andere da.

Maar ik heb Julia wel laten castreren, maar pas toen ze bijna drie jaar oud was.
De reden was dat ze telkens als ze loops was heel agressief werd tegen andere honden, zelfs pups.
En ze werd altijd schijndrachtig en wilde overal een nest graven, zelfs op het beton van het balkon!
Ze voelde zich helemaal niet lekker en dat was goed aan haar te merken.
Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen bij Julia, want ze is nu heel lief geworden voor pups, en ze doet niet meer sjagrijnig tegen andere honden.
En ze is nu altijd vrolijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door