Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#889305
Hoe doen jullie dat met vakantie in het buitenland. Omdat Ayuk de laatste keer zo ziek werd van de entingen wil ik die niet meer geven maar ze zijn nu nog geldig dus kunnen we dit jaar nog de grens over. Maar omdat hij ook die maag/darmontsteking had, weet nog niet zeker of dat nu chronisch is, weet ik niet hoe dat dan zit met een vlooien/tekenband. Dit wordt toch ook door het lichaam opgenomen, of niet. Misschien zoek ik wel te ver naar problemen maar ik vraag het me gewoon af of dit dan geen problemen kan geven.
Door bloemetje
#889312
Het ligt er een beetje aan waar je naartoe gaat! Ik geloof dat je in europa tegenwoordig alleen maar rabies moet hebben.
Je moet natuurlijk wel zorgen voor goede tekenbestrijding en vaak moet je ook uitkijken voor hartworm ed. Maar of de banden invloed hebben op de darmen?
Ik zou dat even met de da overleggen denk ik.
Door mcSnurk
#889326
Ik was eerder aan het denken aan die chemische rommel die dan opgenomen wordt omdat hij ziek werd van het enten en de wormtabletten. De DA kan ik niet vragen want die is op vakantie, had wel de assistente aan de lijn en die zei dat tot hoogte de lijn Parijs het waarschijnlijk niet echt nodig is. Heb de 16e een afspraak en dan kan ik het wel vragen maar we wilden nu boeken.
En nog even wachten op bericht of het huisje een diepvries heeft :D
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 04 jan 2008, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mirjam_dc
#889328
Lekker, vakantie!
Je kunt op internet heel veel info vinden over wat je moet hebben voor welk land, zie bijvoorbeeld http://www.dogsincluded.nl/#
Zolang je binnen Europa blijft en de UK en Scandinavië vermijd, is er weinig aan de hand en hoeft de hond alleen ingeënt te zijn tegen rabiës (geen titelbepalingen, verplicht ontwormen en zo). Een tekenband wordt voor bepaalde landen wel aangeraden maar is voorzover ik weet nergens verplicht. Lijkt me ook niet controleerbaar, dus daar kun je volgens mij je eigen afweging maken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door