Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annemie
#88860
Kan je een hond ook vaker dan één keer per week vis geven of is dat niet goed? Als ik kijk naar de oorsprong van bepaalde rassen zoals de newfoundlander of de labrador die door vissers werden gebruikt, kan ik me voorstellen dat deze honden voornamelijk vissen te eten kregen ipv vlees of is dit onzin? Eten wolven vis?
Door Lizzy
#88878
annemie schreef: Kan je een hond ook vaker dan één keer per week vis geven of is dat niet goed? Als ik kijk naar de oorsprong van bepaalde rassen zoals de newfoundlander of de labrador die door vissers werden gebruikt, kan ik me voorstellen dat deze honden voornamelijk vissen te eten kregen ipv vlees of is dit onzin? Eten wolven vis?
Hoi Annemie, ik geef zelf 1 maal en soms 2 maal per week vis. Ian Billinghurst schrijft (in GYDAB) dat je vooral hele vissen moet voeren en extra vitamine E erbij moet voeren wanneer je veel vis voert. Maar hij raadt veel vis af. Volgens mij heeft dat te maken met een stofje die in rauwe vis zit die weer een andere vitamine kapot maakt ofzo. Ik zal daar even naar op zoek gaan, hoe dat precies zit.

Er zijn inderdaad honden die veel vis eten. Volgens mij horen daar ook wat poolhonden bij. Maar hoeveel vis zij precies eten, is mij niet bekent. Ik denk dat ze, naast vis, ook vooral zeehond eten enzo. Volgens mij eten wolven uit sommige streken ook af en toe wel vis.
Door martin
#88929
hoi

volgens mij eten wolven in noord amerika
zalm als de jaarlijkse trek weer begint
als ik naar mijn hond kijk
die zou het elke dag wel willen
de vetzuren zouden erg goed zijn
maar hoe vaak dat zou moeten zijn
daar heb ik ook geen idee van

gr martin
Door annemie
#89439
Mijn hond eet ook liever vis dan vlees en hij verteert visgraten veel beter dan botten daarom dat ik me afvroeg als ik van kant en klaar zou overstoppen naar zelf gemaakt hoevaak ik dan vis mag geven. In mijn buurt kom ik moeilijk aan vleesbotten enzo en ik heb niet de mogelijkheid om grote hoeveelheden vlees en botten op te slagen, maar vis kan ik bijna elke dag vers krijgen.
Door Lizzy
#89455
annemie schreef: Mijn hond eet ook liever vis dan vlees en hij verteert visgraten veel beter dan botten daarom dat ik me afvroeg als ik van kant en klaar zou overstoppen naar zelf gemaakt hoevaak ik dan vis mag geven. In mijn buurt kom ik moeilijk aan vleesbotten enzo en ik heb niet de mogelijkheid om grote hoeveelheden vlees en botten op te slagen, maar vis kan ik bijna elke dag vers krijgen.
Hoi Annemie, tja, ik vind dat moeilijk te zeggen....

Ik citeer maar even uit het boek van Donath:

"Vis is in de hondenvoeding ter afwisseling van vlees zeer goed te gebruiken. Vis bestaat immers evenals vlees voornamelijk uit eiwitten welke een hoge biologische waarde hebben, zij het iets lager dan vlees benevens een groter of kleiner percentage vetten".

In zoetwatervis schijnt een stof aanwezig te zijn die vitamines kapot maakt en tevens zit in vis (net zoals in bijv. alleen kip) niet alles aanwezig wat de hond nodig heeft. Zelf zou ik dus niet vaker als 2 maal per week vis geven.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door