Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door willy
#88824
hoi,
Ik heb vandaag contact gehad met mijn DA over de enting van Denzel. (nu ruim 1 jaar). Op advies van Tannetje wil ik hem nog 1 x laten boosteren.
Ik heb 3 keuzes:
1. Alleen weil
2. alleen Parvo
3. De cocktail - heeft wel parvo maar geen weil.
Ik zit hier in een gebied (Vianen) met veel water (sloten) en ratten, dus voor Weil wil ik hem so wie so laten enten. Maar nu....... ik wil dat niet tegelijk doen met de cocktail.(of vinden jullie van wel?) Hoe lang moet ik dan wachten voor ik hem de cocktail kan geven?
Misschien dat Tannetje of iemand anders hier antwoord op heeft?
Ik hoor het graag,
Gr Willy
Door Lizzy
#88864
Persoonlijk zou ik inderdaad Weil apart geven. Weil is een rot-enting..... Ik zou zelfs overwegen om Weil te geven, een aantal weken later Parvo en weer een aantal weken later Hondenziekte (da's volgens mij in combinatie met leverziekte ofzo). Cocktail zit ook parainfluenza in en Corona en die is nergens voor nodig....
Door willy
#89131
Ik heb hier een mailtje van de DA over de enting.
-----------------------------------------------------------------------
HCC (hepatitis contagiosa canis)
Parvo
Parainfluenza
Hondenziekte
Weil

Waarbij de eerste vier als een gevriesdroogde component samen in een flesje zitten en die worden dan opgelost in het flesje met het vaccin tegen ziekte van Weil. Samen heb je dan de cocktail met de vijf componenten. Er zijn ook wel "cocktails" met nog meer onderdelen maar die gebruik ik eigenlijk niet.

Daarnaast heb je nog de mogelijkheid om parvo alleen te geven of weil alleen maar meestal combineren we dat. Ik kies eigenlijk meestal voor een combinatie van weil-parvo en parainfluenza als ik de cocktail niet geef. Parainfluenza is een van de (vele) veroorzakers van kennelhoest.
-----------------------------------------------------------------------
Ik had bedacht dat ik als eerst Weil laat geven, ik sluit me hierbij aan bij de mening van Ine en bovendien barst het hier van de ratten en dan na een paar weken toch maar 1 x de cocktail.
Wat is jullie mening hierover??
Tannetje, zou het erg fijn vinden als jij ook even zou willen reageren
Gr Willy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#90300
Ja, wat zal ik zeggen. Het is allemaal niet zo eenduidig. Het advies om op een jaar leeftijd nog een keer te enten, ben ik eigenlijk een beetje van aan het terugkomen. Ik heb nu twee honden van twee jaar getest die alleen maar pupentingen hebben gehad. Eentje alleen op 6 en 12 weken en eentje op 6, 12 en 16 weken. En allenbei waren de titers nog goed.

Nu heb jij een Rottweiler en bij hen kan de parvo-enting nog wel eens niet of niet goed aanslaan.
Dus eigenlijk zou ik zeggen: als je weill wilt enten, in elk geval weill. En de parvo ofwel testen ofwel voor alle zekerheid enten. Net wat je wilt.

En als je toch de cocktail wilt enten kun je dat ook wel allemaal tegelijk doen. Of je nu vier of vijf entingen tegelijk doet maakt niet zo heel veel uit. En je ziet toch relatief weinig problemen. Er vanuitgaand dat Denzel helemaal gezond is.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#90301
o nee, Denzel is een lab. Verhaal van de Rottweiler gaat niet op. Ik had een zwarte hond in gedachten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door