Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#88558
In het begin hadden ze typisch barf-ontlasting, stevig, slechts 1 (soms 2 een beetje) ontlasting, zoals het hoort.

Maar inmiddels is dat helemaal verandert. Poncho: gister drie keer ontlasting gehad. Vanochtend weer: 1 kleine stevige keutel en een hoop snot. Gistermiddag heeft ze een pensmaaltijd gehad, 's ochtends een kippenpoot.

Of ik nu vers vlees geef of zelf samenstel, de ontlasting is soms stevig maar soms heel zacht.

Kitje heeft ook vaak wel 3 x ontlasting, maar dan echt heel kleine beetjes. Alleen Bambi heeft nog steeds 1 tot 2 x per dag ontlasting (vaak 1 x).

Nu ik dit zo opschrijf, zie ik dat het eigenlijk wel meevalt, alleen Poncho sukkelt met de ontlasting. Zou kunnen dat dat is gebeurt sinds ik tweemaal daags voer.

Nou ja, hoe dan ook, ik weet wel dat hier geen antwoord op is, is een kwestie van uitproberen en experimenteren. Verder ben ik nog steeds erg tevreden over vers voer, als ik naar Bambi kijk dat die voor het eerst in vier jaar een glanzende vacht zonder roos heeft, én bovendien niet meer de hele dag natte, 's ochtends vieze oogjes... dan zegt mij dat genoeg.
Door Lizzy
#88575
Mmmm, vreemd.... Vooral omdat Poncho hetzelfde krijgt als de anderen en alleen Poncho last daarvan heeft. Ik bedoel: als ik ze hier orgaanvlees geef, dan poepen ze een dag daarna allemaal zacht.

Geef je Poncho misschien meer visolie dan de andere? Of nieuwe supplementen (is toch Poncho die rugproblemen heeft?)?
Door Ollie
#88576
Hoi Anna,

Belfi heeft ook wat problemen met de ontlasting op het moment. Ze heeft al bijna 4 dagen geen tot weinig ontlasting, alleen een beetje snot zoals jij dat dan noemt. Wel een vies kontje.
Door Anna Penta
#88593
[quote="Lizzy"]
Mmmm, vreemd.... Vooral omdat Poncho hetzelfde krijgt als de anderen en alleen Poncho last daarvan heeft. Ik bedoel: als ik ze hier orgaanvlees geef, dan poepen ze een dag daarna allemaal zacht.

Geef je Poncho misschien meer visolie dan de andere? Of nieuwe supplementen (is toch Poncho die rugproblemen heeft?)?
[/quote]

Ja, zit ik ook al aan te denken. Poncho krijgt momenteel wel aardig wat aan supplementen: aloe vera (speciaal voor de gewrichten), bijenpollen (vitamine b), 1 capsule visolie (voor haar allergie), een speciaal supplement voor een goede doorbloeding, hernia-vetsem. Wie zal zeggen of een van deze aanvullingen niet wat laxerend werkt. Ik zal de hoeveelheid aloe vera iets verminderen en verder even geen andere oliën meer toevoegen. Verder is het ook iets dat je moet leren, zo geef ik nu geen hele orgaanmaaltijd ineens meer, slechts kleine beetjes gemengd omdat ik weet dat ze hier allemaal van aan de dunne gaan. Ik moet Poncho gewoon wat extra in de gaten houden, haar voeding dan en verbanden proberen te ontdekken. Het zou alleen wel handig zijn als ze weer terugging naar 1 (hooguit 2) x ontlasting per dag. Ik woon in een bebouwde wijk met mensen die ineens tegen je kunnen gaan schreeuwen als je je hond laat poepen, al is het keurig in de goot.
Door Anna Penta
#88595
[quote="Ollie"]
Hoi Anna,

Belfi heeft ook wat problemen met de ontlasting op het moment. Ze heeft al bijna 4 dagen geen tot weinig ontlasting, alleen een beetje snot zoals jij dat dan noemt. Wel een vies kontje.
[/quote]

Hopelijk is Belfi snel weer de oude Ingrid, wie weet zijn gewoon een beetje haar darmen van streek. Kan met Poncho natuurlijk ook het geval zijn.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#88597
Misschien kun je Poncho wat extra bot geven? Ik dacht nl dat ik ergens had gelezen dat je moeilijk aan bot kon komen en het daarom niet zoveel gaf. Is verder geloof ik ook niet zo erg, maar ja, je ziet het zelf, geen één hond is hetzelfde. Of Poncho heeft last van een virusje, dat kan natuurlijk ook nog. Maar een hond die zoveel poept is natuurlijk niet prettig (ook niet voor de hond zelf lijkt me). Beterschap :)
Door Anna Penta
#88623
[quote="Nitus"]
Misschien kun je Poncho wat extra bot geven? Ik dacht nl dat ik ergens had gelezen dat je moeilijk aan bot kon komen en het daarom niet zoveel gaf. Is verder geloof ik ook niet zo erg, maar ja, je ziet het zelf, geen één hond is hetzelfde. Of Poncho heeft last van een virusje, dat kan natuurlijk ook nog. Maar een hond die zoveel poept is natuurlijk niet prettig (ook niet voor de hond zelf lijkt me). Beterschap :)
[/quote]

Ja Anne-Marie, daar zat ik zelf ook een beetje mee, dat ik weinig bot geef. Gelukkig kan ik nu goed aan kipdelen met bot komen, ik ga vanmiddag bij de scharrelslager 1 kilo vleugels afhalen en geef verder voortaan tweemaal per week een kipkluif (bot met veel vlees eromheen). Gister was daardoor de ontlasting wel stevig. Die snot vanochtend kan ook gelegen hebben aan het beetje yoghurt met geklutst ei van vanmorgen, dacht ik later. Misschien moet ik dat niet meer afzonderlijk geven (hoewel de andere twee hondjes hier geen last van hadden).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#88665
Ik heb een theorie, of die klopt weet ik niet hoor, maar ik ga een beetje van mezelf uit (ik heb ook een rugprobleem, dus vaak pijn).
Kitje en Bambi zijn gezond, die mankeren niets (dacht ik), hun ontlasting is gewoon goed. Poncho heeft een rug probleem las ik, dan heeft zo'n hond denk ik pijn (je merkt het misschien niet), pijn geeft stress, stress kan dunne ontlasting veroorzaken. Misschien te simpel gedacht, maar dat kan verklaren waarom Poncho van hetzelfde eten als de andere twee honden dunne ontlasting krijgt.
Laatst gewijzigd door Nitus op do 29 apr 2004, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anna Penta
#88698
Nitus schreef: Ik heb een theorie, of die klopt weet ik niet hoor, maar ik ga een beetje van mezelf uit (ik heb ook een rugprobleem, dus vaak pijn).
Kitje en Bambi zijn gezond, die mankeren niets (dacht ik), hun ontlasting is gewoon goed. Poncho heeft een rug probleem las ik, dan heeft zo'n hond denk ik pijn (je merkt het misschien niet), pijn geeft stress, stress kan dunne ontlasting veroorzaken. Misschien te simpel gedacht, maar dat kan verklaren waarom Poncho van hetzelfde eten als de andere twee honden dunne ontlasting krijgt.
Dat is inderdaad mogelijk. Hoewel ik niets merk van pijn (ze is nou als een dolle aan het spelen met een worstentouw) kan het best zijn dat ze op andere momenten waarop ze rustig is wel pijn heeft. Ik houd het wel goed in de gaten.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#88710
Anna Penta schreef:

Dat is inderdaad mogelijk. Hoewel ik niets merk van pijn (ze is nou als een dolle aan het spelen met een worstentouw) kan het best zijn dat ze op andere momenten waarop ze rustig is wel pijn heeft. Ik houd het wel goed in de gaten.
Abby, onze rottweiler is aan een baarmoederontsteking overleden, ze moet hele erge pijn hebben gehad volgens de DA maar heeft niets laten merken (totdat het te laat was) en speelde de avond voor haar dood nog met onze andere honden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat sommige honden heel hard kunnen zijn en dus niet laten merken dat ze pijn hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door