Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Scooby
#883860
Hoi allemaal,

Vandaag kreeg ik van de visboer die altijd zalmkoppen voor me achterhoudt ook zes forellen en twee scholletjes mee voor de dogjes. Ik denk dat ze dit heerlijk vinden, maar zijn forel en/of schol ook goed voor honden?
En hoe vaak kun je een vismaaltijd per week geven?
Moeten forel en schol, net als zalm, ook eerst twee weken diepgevroren zijn, voordat je het kunt geven?
Door roefus
#883886
Forel is best een vette vis, schol niet zo.
Dus als het om de omega 3 gaat lijkt mij forel een betere keuze.
Maar je kunt beide soorten goed voeren.

Ikzelf zou het niet per se zoveel weken invriezen. Volgens mij is alle vis bevroren (of bevroren geweest) voordat jij hem koopt.
Ik denk dat één maaltijd vis per week voldoende is.
Twee keer kan ook.
Maar vroeger las ik altijd dat je het niet veel vaker moet voeren, omdat honden zich 'tegen-eten' aan vis als je dat te vaak zou doen.
En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat meer dan één of hooguit twee maal per week vis voeren goed is.
Ik denk dat de oorspronkelijke wolf meestal ándere voeding had.
Door Scooby
#883894
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ze krijgen hier normaalgesproken één keer in de week een vismaaltijd (meestal een zalmkop of zalmstaart), maar ik heb nu ineens zóveel vis in de diepvries liggen, dat ik zat te denken om de komende weken twee vismaaltijden per week te geven, anders komt het nooit op!  :) Maar dat kan geen kwaad, begrijp ik?
Door roefus
#883900
Scooby schreef: Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ze krijgen hier normaalgesproken één keer in de week een vismaaltijd (meestal een zalmkop of zalmstaart), maar ik heb nu ineens zóveel vis in de diepvries liggen, dat ik zat te denken om de komende weken twee vismaaltijden per week te geven, anders komt het nooit op!  :) Maar dat kan geen kwaad, begrijp ik?
Volgens mij kan dat geen kwaad.
Als mijn honden vis heerlijk zouden vinden, zou ik gewoon even wat extra vis geven (om de diepvries wat leger te maken  ;)).
Maar ik zou er persóónlijk geen gewoonte van maken; ik vind éénmaal per week voldoende  andere vleessoorten zijn qua voedingswaarde ook zeer gewenst.
Gebruikersavatar
Door pike
#883915
Ben het met Roefus eens. Als ze het lusten kan het heus geen kwaad als ze eens 2x per week vis krijgen maar idd ik zou daar ook geen gewoonte van maken. En het hoeft niet eerst zoveel weken in de vriezer.  ;)
Door Scooby
#883920
pike schreef: Ben het met Roefus eens. Als ze het lusten kan het heus geen kwaad als ze eens 2x per week vis krijgen maar idd ik zou daar ook geen gewoonte van maken. En het hoeft niet eerst zoveel weken in de vriezer.  ;)
O.k., dank je!
Door hellenbanjerbo
#883986
2 keer per week vis kan prima hoor. ik ken zelfs iemand die haar golden retriever alleen maar vis geeft. en inmiddels is dat een 14 jarige schoonheid. ik zou het zo niet doen, breng zelf zo veel mogelijk variatie aan. maar als ik zelf veel vis heb voer ik het ook 2 keer per week.
Door Fausto
#884114
Houdt je er wel rekening mee dat forel een zoetwatervis is en dus een aantal weken in de vriezer zal moeten blijven in verband met de aanwezigheid van eventuele parasieten?
Door flin
#884118
er is ook zeeforel hoor
net als zalm

de zoetwatervariant is zo'n modderkruiper,
waarschijnlijk ook weer met teveel kwik en andere ongerechtigheden....
Door Peet
#884119
Die forel en schol zouden bij mij echt niet in de hondenbak gaan hoor.... :-[ hum-hum-jaikweetutikbenslecht  :(
Door Scooby
#884120
Fausto schreef: Houdt je er wel rekening mee dat forel een zoetwatervis is en dus een aantal weken in de vriezer zal moeten blijven in verband met de aanwezigheid van eventuele parasieten?
Ja, daar hield ik dus al rekening mee (zie mijn eerste post), maar volgens de twee schrijvers hierboven was het niet nodig om forel twee weken in te vriezen?  :-\
Door Scooby
#884121
flin schreef: er is ook zeeforel hoor
net als zalm

de zoetwatervariant is zo'n modderkruiper,
waarschijnlijk ook weer met teveel kwik en andere ongerechtigheden....
Hoe weet ik welke forel ik heb gekregen?  ???
Door Scooby
#884122
Peet schreef: Die forel en schol zouden bij mij echt niet in de hondenbak gaan hoor.... :-[ hum-hum-jaikweetutikbenslecht   :(
Mag ik dan ook weten waarom niet?!
Door flin
#884123
Scooby schreef: Hoe weet ik welke forel ik heb gekregen?  ???
vragen waar ze vis vangen oid?

de niet vette vis voegt weinig toe aan't menu
als ze't gewoon lekker vinden is er nix aan de hand toch?
tenzij je hond misschien wat schraal is en je dan beter vlees kan voeren ivm voedingswaarde

schol vind ik persoonlijk op m'n eigen bord erg gewenst
Door Scooby
#884127
flin schreef:
de niet vette vis voegt weinig toe aan't menu
als ze't gewoon lekker vinden is er nix aan de hand toch?
tenzij je hond misschien wat schraal is en je dan beter vlees kan voeren ivm voedingswaarde
Ze krijgen de vis hier, omdat het goed voor ze is en omdat ze het lekker vinden.  ;) Schraal zijn ze niet, dus daarvoor geef ik het niet. De forellen en de scholletjes heb ik bij de zalmkoppen gekregen, dus die krijgen ze een keer als extra vismaaltijd, maar dat kan dus gewoon, begrijp ik?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door