Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door indi
#882091
Even een vraagje aan de kenners; ik heb verse lams/schaapslong meegekregen van de islamslager, gratis, hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb een stuk gegeven met de luchtpijp eraan, vond ze wel lekker, maar het is zo "sponzig", de pijp is wel lekker taai.Kan ik dit gewoon geven?Groetjes Indi
Door tigger
#882119
Ginger kreeg gisteren voor het eerst lamslong....ze vond het niet te nassen. Ze spuugde (niet overgeven maar echt uitspugen) het veelvuldig uit; de kamer lag ermee bezaaid ::). Kortom hier geen succes.
Door hellenbanjerbo
#882395
ik geef mijn honden heel regelmatig luchtpijp. vooral voor Banjer, zij heeft arthrose , vind ik de chondroïtine in de luchtpijp erg belangrijk. de longen zelf hebben niet zo veel voedingswaarde. ik droog ze in mijn onvolprezen droogmachine tot heerlijke beloningsnoepjes. en dan 'vallen' er wel eens stukjes op de grond. mijn honden vinden het heerlijk, zo wel van rund als van schaap/lam.
Door dorinekok
#882519
je kunt het dus in ieder geval gewoon geven. Hier krijg ik het ook gratis van de slager en ze lusten het ook graag.
Gebruikersavatar
Door pike
#882541
Long kan je gewoon geven, valt onder orgaanvlees. Zelf gebruik ik het alleen om als beloningssnoepjes te drogen. Voordeel van deze snoepies is dat ze weinig voedingswaarde hebben. Luchtpijp vinden ze hier ook erg lekker, als ringen gedroogd zijn het leuke knabbelsnoepjes. Maar dan heb ik liever runderluchtpijp anders zijn de ringetjes zo klein en is er weer de neiging het zo weg te slikken  ::)
Door indi
#883263
Nou, ze vond het wel lekker, maar heeft wel diarree gekregen, misschien heb ik toch iets te veel gegeven voor de eerste keer (ong.200 gr.), van iemand op de hondenschool kreeg ik de tip om te mengen de eerste keren met ander vlees en ook bot erbij zodat de vertering beter gaat en ontlasting vaster is.....voor de volgende keer dus, maar dank voor jullie reacties, vandaag gingen de lamsribben er in ieder geval goed in!
...misschien eens zo,n drogmach. op de kop tiikken.......ggroetjes indi
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door