Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#82753
diervriendelijk tja ik denk dat de teek en de vlo niets echt vriendelijk vinden.
Ik heb zitten twijfelen of ik voor de honden een alternatief met olie zou doen maar ik heb nu gewoon besloten dat de katten een vlooienband krijgen en de honden frontline zodra ik een vlo tegen kom.En een grote bus interieur spray die ook larven doodt.
Gebruikersavatar
Door chooky
#82762
Wij hebben chooky en de poezen behandeld met een bio-spray. Je hebt bio-op (op het dier) en bio-om (voor de omgeving). Het diervriendelijke eraan was dat er geen giftige bestrijdingsmiddelen in zitten, die schadelijk voor het dier (en voor de mens) zouden kunnen zijn. De poezen vinden het echter niet zo vriendelijk (vlooien ook niet ;D) want we moesten ze nat spuiten met de spuitbus en ze dan inwrijven met het spul. Ze zagen er dan niet uit!!!!!!!!!!!!!! Echt twee verzopen poessies :-\ ;) ;D, maar ze gingen zich dan schoon likken en dan had je twee zachte heerlijk ruikende mooie schone vlo-vrije poesjes terug! Ik zal eens kijken of ik het op internet kan vinden.
Door Peet
#83335
Ik ben wel benieuwd wat er in zit, want als ze zich daarna meteen schoonlikken, krijgen ze het dus ook binnen....
Door zurca
#88109
Sylvia,
Mag ik vragen waarom je voor je katten voor een vlooienband kiest? Waarom niet net zoals bij je honden frontline?
Door ine
#88161
Ik heb een kat met vlooienallergie, die krijgt regelmatig een pipetje frontline.
Ik ben er ook niet voor, maar denk: beter een korter leven zonder jeuk, dan ..........!
Zodra ik merk, dat hij weer last krijgt, krijgt hij dus fronline, een vlooienbandje helpt niet bij Spike, daarbij is het niet prettig voor degene die hem aait, want die moet echt elke keer de handen wassen!

Maar, als er een vriendelijker manier is, zal ik die zeker uitproberen! :)
Laatst gewijzigd door ine op wo 28 apr 2004, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#88168
Een vlooienallergie is inderdaad heel vervelend..Ik denk dan ook dat Frontline een v/d "betere" middelen is wat dat betreft..Een hardnekkige kwaal vraagt om een hardnekkig middel..En bij Frontline gaat zo'n vlo al dood voordat er gebeten is.
Een vlooienband, is mij altijd verteld, werkt niet optimaal tegen vlooien..Eigenlijk is het een wat veroudert middel. Daarom ben ik ook nieuwschierig naar de reden van Sylvia om een vlooienband te gebruiken ;)
Door ine
#88225
Eigenlijk is het een wat veroudert middel. Daarom ben ik ook nieuwschierig naar de reden van Sylvia om een vlooienband te gebruiken ;)
Ik lees, combineer en kom op ........!!!!! ;) ;D :-X :-X :-X
Sorry, kon het even niet laten! ;D ;D ;D
Door zurca
#88231
Ine schreef:
Ik lees, combineer en kom op ........!!!!! ;) ;D :-X :-X :-X
Sorry, kon het even niet laten! ;D ;D ;D
Pff ik moest wel effe 3x lezen en denken voordat ik 'm snapte ;) ;D

Euhh ik ben dus nieuwschierig waarom Sylvia voor haar katten een vlooienband gebruikt 8)
Door callas
#95339
Wij gebruiken al jaren Advantage (DA) voor onze honden en katten en het werkt perfect. Voordeel vind ik dat de chemische rommel niet in de bloedbaan terecht komt maar zich als een filmpje over de huid verspreidt.
Leuke bijkomstigheid was dat onze Noesje van haar vlooienallergie af was al na 1 pippetje!!! :D
Helaas hebben lang niet alle DA het middel, jammer :-\

Groet Callas
Gebruikersavatar
Door sylvia
#95593
zurca schreef:

Pff ik moest wel effe 3x lezen en denken voordat ik 'm snapte ;) ;D

Euhh ik ben dus nieuwschierig waarom Sylvia voor haar katten een vlooienband gebruikt 8)
Omdat Boris kompleet helemaal flipt als hij de frontline bus al ziet en ik het geen prettig idee vind dat een kat die onder de fronline is gespoten daarna zijn eigen helemaal schoon gaat zitten wassen.Wij moeten handschoenen aan als het even kan en poeslief lebbert het op :-X
Door zurca
#96582
sylvia schreef:
Omdat Boris kompleet helemaal flipt als hij de frontline bus al ziet en ik het geen prettig idee vind dat een kat die onder de fronline is gespoten daarna zijn eigen helemaal schoon gaat zitten wassen.Wij moeten handschoenen aan als het even kan en poeslief lebbert het op :-X
Daar heb je helemaal gelijk in Sylvia..(wij handschoenen aan maar als poessie zichzelf na behandeling wast kan dat helemaal geen kwaad :-\ dat rijmt niet samen)
Als ik hier een kat met frontline had behandelt, lang geleden alweer, dan sprayde ik de kat al niet zeiknat en daarna was ik net zo lang bezig met afleiden totdat de vacht droog was...(of ik zette de fohn erop)Een heel karwei maargoed voor m'n eigen gemoedsrust beter, hoewel ik het nog steeds niet echt vertrouwde ookal was de vacht droog..Maargoed je moet wat ;) Ik droeg zelf ook geen handschoenen want dat werkt voor geen meter..Van die plastic dingen die veels te groot zijn, en dan een kat vast houden, insprayen en goed in de vacht wrijfen....nehh dat werkt niet :-X

Maargoed vlooien hebben ze niet, en dat kan ik met zekerheid zeggen want als zij er eentje hebben dan heb ik 'm ook :-X, dus voorlopig hebben we hier gelukkig niets nodig..
Gebruikersavatar
Door sylvia
#96605
Timmy schreef: Waarom dan niet de druppels van Frontline gebruiken?

Gr.
Linda
Laat ik voorop zetten dat ik helemaal niet van al dat soort middelen hou ik vind vooral die middelen die door het lichaam opgenomen worden heel erg eng om te gebruiken.Eerst je dier vergiftigen om bij de vlo te komen.
Ik wil nu voor de kat wel die maatregelen gaan nemen in de hoop dat mijn honden dan weer net als voor de komst van de kat zonder rotzooi kunnen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#97460
callas schreef: Wij gebruiken al jaren Advantage (DA) voor onze honden en katten en het werkt perfect. Voordeel vind ik dat de chemische rommel niet in de bloedbaan terecht komt maar zich als een filmpje over de huid verspreidt.
Leuke bijkomstigheid was dat onze Noesje van haar vlooienallergie af was al na 1 pippetje!!! :D
Helaas hebben lang niet alle DA het middel, jammer :-\

Groet Callas
Dat is dan wel een zeer discutabele allergie geweest als die op te lossen was met een dot vergif :-X
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door