Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#87257
Eén van mijn katten, juist diegene die absoluut geen brokjes mag, heeft de balen van CB. Ze heeft er gewoon geen trek meer in. Ze eet het hoognodige en de rest laat ze gewoon staan. Ik wilde er niet aan toegeven, maar ze wordt nu toch wel erg mager. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een tijdelijk iets en moet ik gewoon volhouden? Of toegeven en een ander merk geven?
Door Paul_Barte
#87273
Wisselen van voeding! De kat is voorlopig uitgeten op deze smaak (dat kan).
Geef je nu Natuurmix ga dan naar de Vleesmix. Eventueel een ander merk uitproberen als het niet helpt.
Door ~Joke~
#87776
Hier willen ze de cb ook al bijna 14 dagen bijna niet meer eten. Zelf heb ik vandaag tegen mijn principes in maar weer brokken neergezet want ook hier werd de kater mager. Ik heb alle trucken uit de kast gehaald en niets heeft geholpen. Ik blijf het wel 1 keer per dag aanbieden in de hoop ze weer volledig aan de cb te krijgen. Conclusie: ik kan helaas geen bruikbare tips geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87821
harns49 schreef: Hier willen ze de cb ook al bijna 14 dagen bijna niet meer eten. Zelf heb ik vandaag tegen mijn principes in maar weer brokken neergezet want ook hier werd de kater mager. Ik heb alle trucken uit de kast gehaald en niets heeft geholpen. Ik blijf het wel 1 keer per dag aanbieden in de hoop ze weer volledig aan de cb te krijgen. Conclusie: ik kan helaas geen bruikbare tips geven.
En als je eens barfmaaltijden aanbied ?
Door meesmerel1
#87953
Mijn kat had dat ook. Er zit iets in de Carnibest waardoor hij het niet meer eet...geen idee wat, ik denk dat het de olie is die gebruikt wordt. De hond vindt het wel lekker ;)

groetjes,

Marije
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87967
meesmerel1 schreef: Mijn kat had dat ook. Er zit iets in de Carnibest waardoor hij het niet meer eet...geen idee wat, ik denk dat het de olie is die gebruikt wordt. De hond vindt het wel lekker ;)

groetjes,

Marije
De samenstelling van de cb kattenvoer is nog gewoon hetzelfde hoor,maar katten zijn variatie dieren,ze willen afwisselend eten. Hier krijgen ze beide smaken cb en andere maaltijden zoals vis,kuiken,af en toe indien voorradig een muis,soepvlees,kippennekken,hart ,kipfilet
Als je afwisseld blijven ze geintereseerd in het eten,vergeet niet dat je zonder smaak en geurstoffen werkt en dus zul je ze moeten verrassen met verschillend eten.
Door meesmerel1
#88110
Ik denk ook niet dat de samenstelling veranderd is, maar hij vindt de olie gewoon niet lekker...Nog steeds niet...hij vindt Carnibest voor de hond ook niet lekker...hij eet er helemaal niks van...ook niet als je het laat staan ofzo (beide varianten niet). Te vettig ofzo denk ik...hij eet het liefst barf en dan ongemalen (waardoor hij de niet lekkere stukken laat staan....)...Straks als hij uitgegroeid is, zullen we dit verwende gedrag eens aanpakken ;)

groetjes,

Marije
Door Loeka
#88352
Ik wissel ook af met de vleesmix en af en toe een kippenhartje. Maar dat is hetzelfde verhaal. Ze wil gewoon brokken, waar ze verschrikkelijk van aan de rees gaat!

Ze krijgt ze uiteraard niet. Bibi is ze nooit echt dol op geweest, ik zou het nu wel weer eens kunnen proberen. Ik heb nu 1 keer koolvis geprobeerd. Nou ik heb haar nog nooit zo zien happen ;-)

Ik pak het nu als volgt aan.
1) Ik heb 1 kat die nog brok eet. Deze krijgt nu geen eten zolang de anderen nog aan het vers bezig zijn. Zo wordt de cb-weigeraar niet afgeleid.

2) ipv de cb te verspreiden over het schoteltje, maar ik er hapklare(kleine) balletjes van.

3) zolang ze eet prijs ik haar de hemel in, toevallig is zij daar erg gevoelig voor dus dat werkt.

4) zodra ze wil stoppen met eten na twee of drie bolltjes, zeg ik neeeee, hup eten en zet haar weer voor haar schotel. Vervolgens gaan er nog wel een stuk of twee balletjes in. De rest van het eten eet ze verdeeld over de rest van de avond.

Het is een heel gedoe, maar het werkt wel! (Tot nu toe)
Door zurca
#88621
Loeka schreef:


2) ipv de cb te verspreiden over het schoteltje, maar ik er hapklare(kleine) balletjes van.

3) zolang ze eet prijs ik haar de hemel in, toevallig is zij daar erg gevoelig voor dus dat werkt.

4) zodra ze wil stoppen met eten na twee of drie bolltjes, zeg ik neeeee, hup eten en zet haar weer voor haar schotel. Vervolgens gaan er nog wel een stuk of twee balletjes in. De rest van het eten eet ze verdeeld over de rest van de avond.

Wow..Wat herkenbaar ;D
Noa hier heeft ook veel liever brokken ::) Ze lust de carnibest wel maar mocht ze zelf kiezen nou dan weet ze het wel..Nou eet ze ook nog eens heel moeilijk..beetje likken, alles over het schoteltje duwen..
Ik sta voor haar dus eerst een beetje rodipens door het vlees te roeren, want daar is ze gek op..Dan sta ik er ook bolletjes van te maken. Dan voor Tobias smeer ik het juist zo veel mogelijk uit want bij hem is het hap slik weg en begint aan Noa haar eten..
Ok.. dan krijgen ze beide hun bord met eten. Bij Noa blijf ik er naast staan. Soms heeft ze trek en eet zonder veel problemen haar bord leeg maar soms :-X Dan sta ik dus bolletje voor bolletje naar haar toe te schuiven zodat ze toe hapt..
Nu ik het zo opschrijf denk ik "Tjee..ik ben ook... :-X" Maarja je moet er wat voor over hebben om je kat aan de carnibest te krijgen en te houden ;) :D
Ben in ieder geval blij te lezen dat er nog iemand zo "gek" is 8) :P
Laatst gewijzigd door zurca op do 29 apr 2004, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#88772
Het zijn zeker zeikerds..Gisteren hebben ze de hele dag brokken gehad en wat doen ze nu weer??? Zeuren om carnibest.....Dat heb ik er dus maar bij gegeven. Nu de brokken weer verminderen en van het menu verwijderen.....
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op do 29 apr 2004, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rosita
#88774
Ik geef zelf alweer bijna een jaar carnibest en ik moet eerlijk zeggen dat het wel eens is voorgekomen (misschien zelfs regelmatig) dat ik bij het verdelen van het voer op de schoteltjes merk dat de ene lading net iets droger is met prakken dan de andere lading. Het zijn hele, bijna niet waarneembare verschillen, maar bij mijn katten merk ik dan wel dat de ene het met iets meer enthousiasme eet en dat de ander bv maar een paar hapjes neemt (ik heb drie katten, dus drie smaken ::)). Mijn Nero had een tijdje terug een lading waar hij gelijk aan begon. Normaal eet hij eigenlijk nooit gelijk, hij laat het liever even staan (soms wel 1/2 uur). Na een paar dagen begon ik met een andere lading om te kijken of het daar aan lag of dat Nero gewoon behoefte had aan meer eten, maar hij liet het in eerste instantie dus weer staan. Een paar dagen later gaf ik de 'lekkere lading' weer, en weer at hij het gelijk op. Zelf zag ik overigens niet veel verschil, maar ik ben dan ook geen verwende kat ;D.

Groetjes Rosita
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door