Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#880593
Het is  mij laatst weer op gevallen dat Nox  meer moeite heeft met het verteren van kipbot dan al het andere bot wat zij krijgt.

Meetal eet ze lekker met Didot mee en eet ze dus geen kip en heeft ze altijd keurige ontlasting.
Nu heeft ze kippebouten gegeten en de ochterdaar op spuugde ze er gewrichten van de kip er weer uit.
De ontasting was wel goed.
Met kippenekken heeft ze ook werveltjes in de ontlasting, maar die kraakt ze ook maar één keer.
Om dat ze die dus niet geweldig verteerd krijgt de die ook niet meer.

Kan het zijn dat ze er gewoon weg niet tegen kan en moet ik het uit het menu schrappen?
Door 202Spots
#880605
Dat gebeurd bij mijn Cis ook wanneer ik het niet inknip.
Ik denk dat de ronde gewrichten gewoon moeilijker voor haar zijn te verteren.
Maar wanneer ik ze inknip zoals op de foto, het zwart in de gewrichtje doorknippen tot in de lange botje, eventueeel ook aan de andere kant knippen. (bij de heup kant) dan gaat 't prima ze spuugd geen gewrichten uit en alles verteerd.

Afbeelding
Door pallas
#880612
202spots schreef: Dat gebeurd bij mijn Cis ook wanneer ik het niet inknip.
Ik denk dat de ronde gewrichten gewoon moeilijker voor haar zijn te verteren.
Maar wanneer ik ze inknip zoals op de foto, het zwart in de gewrichtje doorknippen tot in de lange botje, eventueeel ook aan de andere kant knippen. (bij de heup kant) dan gaat 't prima ze spuugd geen gewrichten uit en alles verteerd.

Afbeelding
wel typisch dat ze alleen met kip problemen heeft.
ze eet allerlei andere karkassen en ook wel hele dieren, maar alleen met kip heeft ze dit.
Ik zal de volgende keer de gewrichten in knippen en kijken of het dan beter gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door