Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Rineke
#86814
Heeft er iemand ervaring met de catandogs anti teken- en vlooienband ? En dan bedoel ik eigenlijk meer of de hond zelf echt geen last heeft van dat magnetisch veld.

Ik weet nl al dat deze pennig wel werkt, want mijn zus heeft er vorig jaar een gekocht voor haar hond en heeft sindsdien geen teken en vlooien meer. Deze hond loopt op de zelfde plaatsen als mijn hond.

Het belangrijkste echter vindt ik of de hond er zelf niets van merkt. Wie weet hier meer over ????
Door Paul_Barte
#86821
Rineke,

Wat denk je...mijn honden hebben ok nooit vlooien en teken en lopen op precies dezelfde plaatsen als de hond van die buren die wel vlooien en teken heeft. Sterker nog ze spelen met elkaar!!!!

Komt dit door die magnetische penning? Het antwoord is heel duidelijk NEE.
Ze hebben geen magnetische penning, ze krijgen geen magnetische penning en ze hoeven geen magnetische penning.

Het is net zoveel bullshit als de Biosensor en kan WETENSCHAPPELIJK bewezen nooit en never werken tegen dit soort dingen.
Het enigste wat wel werkt is dat je je poen kwijt bent.
Door casangio
#87620
Paul_Barte schreef: Rineke,

Wat denk je...mijn honden hebben ok nooit vlooien en teken en lopen op precies dezelfde plaatsen als de hond van die buren die wel vlooien en teken heeft. Sterker nog ze spelen met elkaar!!!!

Komt dit door die magnetische penning? Het antwoord is heel duidelijk NEE.
Ze hebben geen magnetische penning, ze krijgen geen magnetische penning en ze hoeven geen magnetische penning.

Het is net zoveel bullshit als de Biosensor en kan WETENSCHAPPELIJK bewezen nooit en never werken tegen dit soort dingen.
Het enigste wat wel werkt is dat je je poen kwijt bent.

Hoi Paul,

Wat gebruik je dan tegen teken. Ik mijd al bepaalde plekken i.v.m. teken. Canim krijgt er altijd rode vlekken en grote gaten van en ze gaat ze ook stuk likken als ze er een opmerkt in d'r lijf. En die lagotto is helemaal een ramp omdat zijn hele lijf aanvoelt of er allemaal teken zitten i.v.m. de krullen die die heeft ;D ;D ;D Ik kan hem kompleet kaal knippen, maar dat vind ik geen gezicht ;) ;) ;) ;) Ik laat er altijd nog 1 cm op staan.


groetjes, Alma
Door Paul_Barte
#87677
CaSanGio schreef:

Hoi Paul,

Wat gebruik je dan tegen teken. Ik mijd al bepaalde plekken i.v.m. teken. Canim krijgt er altijd rode vlekken en grote gaten van en ze gaat ze ook stuk likken als ze er een opmerkt in d'r lijf. En die lagotto is helemaal een ramp omdat zijn hele lijf aanvoelt of er allemaal teken zitten i.v.m. de krullen die die heeft ;D ;D ;D Ik kan hem kompleet kaal knippen, maar dat vind ik geen gezicht ;) ;) ;) ;) Ik laat er altijd nog 1 cm op staan.


groetjes, Alma
Alma,

Ik gebruik al jaren niets tegen teken en vlooien en tot nu toe nog nooit een eng beestje gezien.
Zelfs als mijn honden spelen met honden die barsten van de vlooien hebben die van mij ze niet.
De enigste reden die ik kan bedenken is goede voeding en een perfecte weerstand waardoor ze misschien minder aantrekkelijk zijn of zo.....geen idee.

Wel is het zo dat ik absoluut niet tijdens het tekenseizoen in het bos gaat wandelen want dan vraag je om problemen.
Door jeanne
#87678
maar teken zitten tegenwoordig overal hoor
Gebruikersavatar
Door Nitus
#87699
jeanne schreef: maar teken zitten tegenwoordig overal hoor
En het bijna hele jaar door :(
Door avalon
#87745
Ze zitten echt overal. Bij mij tegenover is een braakliggend terrein en daar lopen ze ook nog wel eens een teek op.
Door avalon
#87747
en wat die catandogs penning betreft ik zie het niet zitten om mijn honden dag en nacht met een halsband om te laten lopen, omdat die penning voor een optimale werking 24 uur per dag gedragen moet worden, voordeel is dan dat ze er gerust mee kunnen zwemmen, dat gaat met de scabilor tekenband niet, omdat het de waterdieren kan doden. Ik ben momenteel de spray van groene os aan het uit proberen (anti vlo en teek) maar ook hier ben ik niet echt tevreden over tot nog toe.
Door Paul_Barte
#87857
Jullie kunnen lullen als Brugman maar ze hebben echt GEEN teken en ook nooit gehad :P
Door casangio
#87914
Hoi Paul,


Ik begrijp het al jij hebt de oplossing die ik vroeger ook had. Gewoon overal op het fietspad gaan lopen en niet in de bossen en de honden zo weinig mogelijk langs struiken laten lopen. Dan hebben ze inderdaad weinig kans op teken. ;D ;D ;D

groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87915
Paul_Barte schreef: Jullie kunnen lullen als Brugman maar ze hebben echt GEEN teken en ook nooit gehad :P
Ik klop het even af maar hier hebben ze ook nog nooit een teek gehad,onze afghaan vroeger eens ééntje in haar oor maar dat was het.Verleden keer in Chaam liep er 1 over de nek van Donna maar die had zich niet vastgebeten.Ik hoor hier toch ook mensen klagen over teken. Vlooien wel we hebben jaren geen last van vlooien gehad tot Tijger uit wandelen ging toen hadden ze dus gewoon vlooien.
Door Lupa
#87950
nou helaas vang ik hier idere dag teken.
2 honden meer dan de andere, dus het zou kunnen te maken hebben met de geur(of zoiets ) die de honden bij zich hebben.
Mijn 3 honden eten hetzelfde, mientje zit altij onder de teken, Lupa een paar en Tika bijn a nooit.
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 28 apr 2004, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elvira
#88057
Hier stikt het van de teken. Ik heb eerst iets op basis van Etherische olieen gebruikt, maar dat had alleen een vette vacht als gevolg en dit is ook meteen verdwenen nadat hij in het water gesprongen is. Ik haalde nog heel veel teken van hem af. Scalibor heeft 2 jaar geholpen, maar vorig jaar had hij nog veel teken, ondanks de scalibor. Begin deze week heb ik hem behandeld met exil, dit zou een maand moeten helpen, dus ik ben benieuwd. Vanochtend nog 1 teek gevonden, maar meer niet, dus het valt nog mee. Zingaro loopt wel elke dag in het bos en rent dan ook dwars door het bos.

Elvira
Door ~anna~
#88060
Wij wonen hier in de zomer twee jaar en ze huppelen ook weleens ergens anders en geen teek tegen gekomen.
Toch mischien de Biofood tabletjes die preventief werken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door