Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#879709
ff een vraagje voor iemand die ik net aan de telefoon heb gehad, de hond is al zeker 3-4 maand aan de diarree en kreeg daarvoor de ene antibiotica na de ander en ook diverse brokken zijn  uitgeprobeerd. Urine, bloed en feaces zijn op alles getest. Ik opperde toch ook nog een keer te laten testen op Giardia.
Nu na lezen op internet willen ze over op vers en hebben nu  energique geprobeerd, maar dat ging ook niet goed.
Hond is 8.5 jaar en rond de 40 kilo heeft nu 2 dagen duur rc blikvoer low fat van de da , hij had vandaag weer stevigere ontlasting. en krijgt sinds vandaag voor minimaal 2 weken pensdieet en eigenlijk wilde de eigenaren daar dus fytomix bij voeren en gingen daar op internet naar opzoek , ik heb dat op mijn site nog staan en vandaar dus dat ze mij belde.

Ik heb het echter niet, maar wil dus wel even weten wat ze eventueel aan vlees erbij kunnen gaan voeren wat dus ook low fat, en ik denk dus licht verteerbaar, is.

Kom zelf ff niet veel verder dan rund en kip.

Het kan zijn dat de eigenaren zelf ook nog hier gaan komen en hun verhaal gaan doen hoor. ;)
Door Minna
#879714
Van rund en kip ligt ook net aan wat van stuk dat het is...kipfilet is heel low fat, maar velletjes zijn dan weer heel erg vet, rundvlees kan ook behoorlijke vetprecentage hebben. Maar dat is mooi van zelf samenstellen dat je gewoon vet er af kan snijden, als ze hier bvb paard of rund krijgen snij ik bij de stukken voor Papu en Pinkki vet er af en dat gooi ik in de bakken van Chic en Ko! :D
Verder lijkt wild mij minder vet, hert en haas zeg maar. Eend is heel vettig, geit vaak ook.
Door 202Spots
#879723
Kalkoen (en kip) is laag in vet, konijn zal ook wel gaan.
wel overal 't  vel en zichtbaar vet eraf halen.
paardevlees is ook mager.
Door flin
#879725
'k heb 't niet zo lang geleden opgezocht, ivm m'n katten;

kalfsvlees mager
paard
rund mager
rund nier

wild en gevogelte = iets vetter dan hierboven genoemd

schaap is vet
eierdooier is vet
Door K&D
#879728
Ik zou maar eens starten met probiotica voor deze hond. Z'n hele darmflora is naar de knoppen door al die AB kuren.  En laten ze dan eens Energique nr. 4 proberen. Die is voor honden met darmproblemen.
Laatst gewijzigd door K&D op do 13 dec 2007, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#879853
Dubhe en Kyrah schreef: Ik zou maar eens starten met probiotica voor deze hond. Z'n hele darmflora is naar de knoppen door al die AB kuren.  En laten ze dan eens Energique nr. 4 proberen. Die is voor honden met darmproblemen.
Energique 4 is behoorlijk vet  :-\. Volgens mij dus geen optie!
Door K&D
#879960
Energique speciaal is super licht verteerbaar door lam, rijst en olie die veel natuurlijke vitamine E bevat. Vitamine E is een zogenaamde anti-oxidant die net als vitamine C de schade beperkt die veroorzaakt worden de vrije radicalen.
Maar zolang het niet duidelijk is waar de hond het best op reageert, is het een kwestie van proberen.
Door 202Spots
#880335
Struisvogel is ook mager vlees!
Energique speciaal is super licht verteerbaar door lam, rijst en olie die veel natuurlijke vitamine E bevat. Vitamine E is een zogenaamde anti-oxidant die net als vitamine C de schade beperkt die veroorzaakt worden de vrije radicalen.
Lamvlees en olie is denk ik te vet om aan 'n hond met diaree te geven..
Door Jolly
#881120
Dubhe en Kyrah schreef: Ik zou maar eens starten met probiotica voor deze hond. Z'n hele darmflora is naar de knoppen door al die AB kuren.  En laten ze dan eens Energique nr. 4 proberen. Die is voor honden met darmproblemen.
Energique hebben ze gevoerd,was geen goede zet, zitten nu idd aan de probiotica met echinacea en cats claw voor weerstand.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door