Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#879497
Didot eet alweer een heel poosje een aangepast menu ivm zijn allergie.
Het komt er grof weg op neer dat hij geen grazers verdraagd  en ook geen kip.

Op zich doet hij het best goed op zijn menu. er is ook voldoende afwisseling.
Maar soms mis ik nog wel eens de pens.
Is het goed om hem nog iets te geven om de werking van pens te vervangen? Misschien probiotica?

Hij krijgt als aanvulling regelmatig chorella en binnenkort weer eens een kuurtje met schindelles mineralen.

Van alle grazers gaat hert nog wel redelijk, dus probeer ik wat hertorgaan te krijgen; zit daar dan ook pens bij?
Door Lizzy
#879502
Mis jij de pens of mist hij de pens? Is zijn ontlastiing niet goed? Als dat het geval is: verdraagt hij zuivel? Je zou kefir of yoghurt met probiotica culturen kunnen geven. En anders zou je inderdaad probiotica capsules kunnen geven.

Ik heb geen idee of er pens bij zit als je hert-orgaan besteld. Dat hangt misschien ook af van de leverancier?
Door roefus
#879504
Je kunt in Mill wel hertenpens krijgen.
Ik heb er nog nooit een orgaanpakket besteld, maar hart, lever los van elkaar.
Hier heb ik de pens maar één keer gehad, was vrij vuile poep-pens, maar werd hier gegeten.
Dus je kunt hem in ieder geval proberen  :)
Door pallas
#879589
Lizzy schreef: Mis jij de pens of mist hij de pens? Is zijn ontlastiing niet goed? Als dat het geval is: verdraagt hij zuivel? Je zou kefir of yoghurt met probiotica culturen kunnen geven. En anders zou je inderdaad probiotica capsules kunnen geven.

Ik heb geen idee of er pens bij zit als je hert-orgaan besteld. Dat hangt misschien ook af van de leverancier?
Zijn ontlasting is prima :) Maar in pens zitten natuurlijk wel heel veel stoffen die je niet in ander vlees of orgaan tegenkomt. Dus in die zin mis ik pens wel in het menu. Ik vind ook nog steeds dat zijn vacht niet optimaal is. Met Nox merk ik wel verschil tussen geen pens maaltijd en wel , haar vacht is dan beter en ze ruikt "frisser".
Zuivel hebben we nog niet uitvoerig getest, maar is wel een optie.  Hoeveel mag hij daar van per week? En hoe verdelen? Per dag of en paar maal per week?

Mocht ik voor de probiotica gaan, welke dan en hoeveel?
Door Lizzy
#879604
pallas schreef: Zijn ontlasting is prima :) Maar in pens zitten natuurlijk wel heel veel stoffen die je niet in ander vlees of orgaan tegenkomt. Dus in die zin mis ik pens wel in het menu. Ik vind ook nog steeds dat zijn vacht niet optimaal is. Met Nox merk ik wel verschil tussen geen pens maaltijd en wel , haar vacht is dan beter en ze ruikt "frisser".
Zuivel hebben we nog niet uitvoerig getest, maar is wel een optie.  Hoeveel mag hij daar van per week? En hoe verdelen? Per dag of en paar maal per week?

Mocht ik voor de probiotica gaan, welke dan en hoeveel?
Ik denk dat je gerust een keer of 2 tot 7 per week wat zuivel kunt geven. Gewoon, een paar scheppies. Op zich zijn er heel veel honden hoor, die nooit pens eten in hun leven. Zoals bijv. in Amerika, waar vuile pens niet verkrijgbaar is. Of wat dacht je van Frankrijk, helemaal niet aan vuile pens te komen (eten ze zelf). Of honden die allergisch zijn voor pens, zijn er ook nog. Van probiotica ben ik zelf erg gecharmeerd van die van Arkopharma (acidophilus). Die van Solgar vind ik ook goed maar erg duur.
Door pallas
#879655
Lizzy schreef: Ik denk dat je gerust een keer of 2 tot 7 per week wat zuivel kunt geven. Gewoon, een paar scheppies. Op zich zijn er heel veel honden hoor, die nooit pens eten in hun leven. Zoals bijv. in Amerika, waar vuile pens niet verkrijgbaar is. Of wat dacht je van Frankrijk, helemaal niet aan vuile pens te komen (eten ze zelf). Of honden die allergisch zijn voor pens, zijn er ook nog. Van probiotica ben ik zelf erg gecharmeerd van die van Arkopharma (acidophilus). Die van Solgar vind ik ook goed maar erg duur.
Okee, dan gaan we eerst eens uitvogelen hoe hij op hertepens reageert...dan ben ik over het algemeen wel  een weekje of 4 verder. Daarna dan een rondje zuivel...weer een maand;  en als dat allemaal niks gaat worden zet ik hem aan de probiotica.
;D ;D met een allergie hond kan je altijd overal flink de tijd voor nemen ;)
Door pallas
#880894
de Meiden schreef: misschien een beetje laat, maar is fyto-mix van bibi iets om er bij tegeven, of weet je al dat hij daar ook niet tegen kan?
Lijkt me niet, Fyto mix komt  geloof ik van de runderboekmaag met inhoud. Didot is zwaar allergisch voor rund ;)
Door pallas
#880896
pallas schreef: Lijkt me niet, Fyto mix komt  geloof ik van de runderboekmaag met inhoud. Didot is zwaar allergisch voor rund ;)
sorry moet van lam zijn: is ook een grazer, hij kan daar beslist niet tegen.


Vandaag heeft hij zijn eerst lepeltje biogarde gekregen...meneer bliefte het niet, maar samen met wat groentenmix ging het er vlot in ;D
Laatst gewijzigd door pallas op za 15 dec 2007, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#880906
Wei...waar sommige kaasje in liggen...is volgens mij ook goed.
Ik koop die kaasjes soms in emmers (turks?) en dat vocht is volgens mij ook een soort probiotica.
Vroeger gebruikte ik ook vaak een verdunning van Molkosan (van Vogel) voor hetzelfde effect op de spijsvertering.
Maar feitelik denk ik....neem dan gewoon probiotica  ;) :D
Door roefus
#880909
Bianca_Storm schreef: een hert is toch ook een grazer?
ja...inderdaad...eigenlijk is alles wat herbivoor is toch grazer?
Door pallas
#880927
Bianca_Storm schreef: een hert is toch ook een grazer?
Ja, maar hert gaat dus wel goed. gelukkig maar want anders was het toch weer een stuk moelijker om een menu voor meneer te maken.

In het eerst stukje heb ik gewoon grazers gezegd anders moet ik alles gaan opnoemen waar hij niet tegen kan ;)
Laatst gewijzigd door pallas op za 15 dec 2007, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#880941
Ja het is van lam, maar ik heb eerst op hun site gelezen wat er eigenlijk allemaal inzit, geen dierlijk spul, wat merg dat wel, toen dacht ik misschien is het wat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door