Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door festa
#878093
Zo'n gietijzeren ding, wat je met de hand moet draaien. Welke hebben jullie, waar gehaald en welke maat molen en weke maat gaatjes in de schijf?
Ik begreep dat een 8 of 10 een mooie maat is?
Heb al op de marktplaats gekeken, maar kom er niet uit...
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#878124
Ik heb een Porkert nr 10 met een nr 16 schijf er bij gekocht.
En dat bevalt goed, het komt er redelijk grof uit en dat was mijn bedoeling.

Ik heb de molen nieuw gekocht bij En Garde/ den Haag.
Door - pien -
#878139
Ik heb ook een Porkert nr 10 met een nr 8 schijf waar ik kipkarkas mee maal.
Heb m ook bij En Garde gekocht, dan zit er standaard een nr 5 schijf bij.

Wat wil je ermee gaan malen?
Door festa
#878197
Spul voor de puppen straks, dus kippennekken, kopvlees, pens, en misschien dunne geiteribben en zzo.
Voor de geiteribben voor de grotere honden wil ik dan een wat grotere maat gaten in de schijf, dus eigenlijk zou ik 2 schijven moeten hebben denk ik
Door - pien -
#878209
Ik heb alleen maar kipkarkas gemalen en gehakt voor onszelf, gewoon runderlap dus met nr 5, het gehakt wordt iets grover dan in de winkel  ;) en lékker !
Volgens mij gaat het met die nekken, kopvlees en pens wel lukken maar geiteribben heb ik zo mn twijfels bij.....
T is een beetje gokken welke maat geschikt zou zijn.
Misschien reageert Kruimel nog, die heeft ook ervaring met vleesmolens  ;)
Door Mevroi Kruim
#878382
Daar was ik al  ;D ;D

Ik heb een Husqvarna maat 10 met een hele grove snijplaat (er zitten 8 grote gaten in) en daarmee maalt heer Kruimel eendenpoten, eendennekken en zachte lamsribben. Geitenribben is nog niet gelukt, die zijn vaak wat harder.
Mijn masjien komt van Marktplaats en kostte 5 euro incl bezorging dus daar kun je niet voor sukkelen.
Maar heer Kruimel lobbyt voor een nieuwe, met een SCHERP mes  ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door