Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door poesiemauw
#87481
ben bij de slager geweest en heb het volgende gehaald:
kippenvleugels,runderhart,lamshart,kalkoenfilet en rundersoepvlees.

verder heb ik nog wat verschillende kruiden gehaald en alfalfa en visolie capsules.

en nu komt t leuke:ik gaf ze gewoon een hele vleugel (had m een beetje verwarmd in de magnetron) en de jongste van de twee begon te grommen en heeft m zo (met bot en al!!!!) opgegeten.een geboren barfer dus ;D
de ander die blaast er alleen maar naar >:( maar ik hou vol.ze krijgt gewoon niks anders!
Door laura
#87482
Hoe katten toch kunnen verschillen!!!!

Gefeliciteerd!!!!
Succes ermee, hopelijk gaat de andere het binnenkort ook waarderen!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87494
Goed hoor hopelijk komt die ander ook nog,maar ipv in de magnetron kun je het beter even met wat heet water verwarmen.
Door poesiemauw
#87511
oke dat zal ik volgende keer doen.

ik heb van de visoliecapsules (wat stinken die dingen),t rundersoepvlees,de kalkoenfilet en de runderlever +alfalfa,yoghurt en kruiden (koriander/basilicum/peterselie/dille)+ 2 eierdooiers een mix gemaakt en dit lusten ze allebij gelukkig!ze aten t zo op!!als t goed is komt vandaag of morgen mn hand-gehaktmolen en dan maal ik de kippenvleugels erdoorheen,en dan denk ik dat het dan wel goed zal gaan!!
Door poesiemauw
#87512
oh nog een vraagje:ik heb een hoop kruiden over,kan ik deze invriezen en dan volgende keer weer gebruiken?hoe lang kan ik de kruiden dan bewaren?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87521
Ja kruiden kan je invriezen maar hoelang het goed blijft ??? misschien kun je sites vinden bij google.
Een paar jaar geleden verkochten ze hier bij de supermarkt van die potjes verse kruiden uit de diepvries en die waren best lang houdbaar.
Door poesiemauw
#87522
;D ;D ;D ;D ;D ;D nu ben ik echt blij!!!!!!!!zit ik hier op barfplaats te kijken,hoor ik opeens een hoop gekraak!!!!!!zit die andere muts ook stiekem van het kippenvleugeltje te eten!!!!joeeeeeeepieeeee dat gaat goed zo!!!!!ze heeft er niet veel van gegeten maar t is al een begin.k had de botjes trouwens ook doorgeknipt met een schaar.. :D
Door poesiemauw
#87525
k heb al wat gevonden over de kruiden syl.

Was de kruiden, dep ze droog en hak ze fijn: doe in een diepvriesbakje in elk vakje een theelepel kruiden, bijvullen met water en invriezen, daarna in een diepvrieszakje. Makkelijk voor gerechten waar ook wat vocht bij mag.

Andere methode: wassen, droogdeppen, heel invriezen in diepvrieszakjes en als ze goed bevroren zijn met de deegroller fijnwrijven en weer in de vriezer leggen.
Niet langer dan een half jaar in de vriezer bewaren. Soorten die geschikt zijn voor invriezen: dille, bonenkruid, munt, peterselie, bieslook.


misschien heb jij er ook nog wat aan?
Laatst gewijzigd door poesiemauw op di 27 apr 2004, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#87528
[quote="poesiemauw"]
;D ;D ;D ;D ;D ;D nu ben ik echt blij!!!!!!!!zit ik hier op barfplaats te kijken,hoor ik opeens een hoop gekraak!!!!!!zit die andere muts ook stiekem van het kippenvleugeltje te eten!!!!joeeeeeeepieeeee dat gaat goed zo!!!!!ze heeft er niet veel van gegeten maar t is al een begin.k had de botjes trouwens ook doorgeknipt met een schaar.. :D
[/quote]

Die wou dus gewoon geen pottekijkers erbij ;)
Fijn hoor dat ze het zo snel en makkelijk doorhebben :D
Door poesiemauw
#87529
[quote="zurca"]
[quote="poesiemauw"]
;D ;D ;D ;D ;D ;D nu ben ik echt blij!!!!!!!!zit ik hier op barfplaats te kijken,hoor ik opeens een hoop gekraak!!!!!!zit die andere muts ook stiekem van het kippenvleugeltje te eten!!!!joeeeeeeepieeeee dat gaat goed zo!!!!!ze heeft er niet veel van gegeten maar t is al een begin.k had de botjes trouwens ook doorgeknipt met een schaar.. :D
[/quote]

Die wou dus gewoon geen pottekijkers erbij ;)
Fijn hoor dat ze het zo snel en makkelijk doorhebben :D
[/quote]

ja ik ben echt heel erg blij hiermee.dit had ik echt niet verwacht want van het versvlees waren ze niet echt dol.maar ja dit is natuurlijk wel luxe vlees he ;D nou maar hopen dat t goed blijft gaan....je weet t nooit he met katten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87544
Geweldig hoor,wees er blij om want er zijn hier berichten van moedeloze mensen te vinden die zelfs brokjes door de midden deden snijden om ze vervolgens met versvoer weer aanelkaar te plakken.
Ik denk wel dat veel katten eerder zwichten voor zelf bereid eten,ik merk dat die van mij toch ook graag de wat grotere stukken vlees eten ,waar ze echt op moeten kauwen.
Door Mayka
#87597
Wow, dat geeft de burger moed! Hier nog steeds:
één alleen maar brokjes (hoop opgegeven :(),
één die het liefst alleen maar ééndagskuikens eet (en met moeite beetje Cb met blik >:(),
en twee eten Cb, ééndagskuikens, kippennekken, vleugeltjes, vis, runderlever enz. ;D

Het zijn en blijven katten, wat ze de ene dag met veel smaak eten, halen ze de volgende keer hun neus voor op. Soms zou je ze ............... :-\
Door poesiemauw
#87603
[quote="Mayka"]
Wow, dat geeft de burger moed! Hier nog steeds:
één alleen maar brokjes (hoop opgegeven :(),
één die het liefst alleen maar ééndagskuikens eet (en met moeite beetje Cb met blik >:(),
en twee eten Cb, ééndagskuikens, kippennekken, vleugeltjes, vis, runderlever enz. ;D

Het zijn en blijven katten, wat ze de ene dag met veel smaak eten, halen ze de volgende keer hun neus voor op. Soms zou je ze ............... :-\
[/quote]

heb je al geprobeert om alles door elkaar te mengen?dat heb ik ook gedaan.alles in de keukenmachien gedaan en k had er lekker soepvlees in,misschien dat dat ook scheelt..
Laatst gewijzigd door poesiemauw op di 27 apr 2004, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door poesiemauw
#87686
[quote="poesiemauw"]
oke dat zal ik volgende keer doen.

ik heb van de visoliecapsules (wat stinken die dingen),t rundersoepvlees,de kalkoenfilet en de runderlever +alfalfa,yoghurt en kruiden (koriander/basilicum/peterselie/dille)+ 2 eierdooiers een mix gemaakt en dit lusten ze allebij gelukkig!ze aten t zo op!!als t goed is komt vandaag of morgen mn hand-gehaktmolen en dan maal ik de kippenvleugels erdoorheen,en dan denk ik dat het dan wel goed zal gaan!!
[/quote]

k heb mn molentje binnen en de (nog bevroren) vleugels gemaald ging perfekt!!morgen meng ik het door de andere mix en dan horen jullie wel wat de dames er van vonden.
wat zou ik nog meer toe kunnen voegen aan al deze dingen?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door