Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#87572
Hoi,

Nu we helemaal op vlees zitten met de honden vraag ik me af wat ik tussendoor kan geven als belonings/trainings snoepje. Toen we brokken voerden nam ik altijd een handvol brokjes in mijn broekzak als ik ging trainen of wandelen maar ik zie mezelf niet met een broekzak vol kippennekken/eendagskuikens lopen de hele dag.... ;D
Hoe doen jullie dat ?
Wat is een verantwoord vleessnoepje om mee te trainen ? Het moet klein zijn, niet al te vies in een broekzak en wel in een vleesmenu passen.

Graag jullie advies !!!

groetjes marit
Door Timmy
#87581
serradomar schreef: Wat is een verantwoord vleessnoepje om mee te trainen ? Het moet klein zijn, niet al te vies in een broekzak en wel in een vleesmenu passen.

Lever in de oven drogen. Als je ze van te voren klein snijdt, heb je ideale snoepjes om te trainen. Ik gebruik het overigens niet zelf voor Timmy. Ik heb het van horen zeggen :)

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op di 27 apr 2004, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#87594
Hoi,


Ik geef ze soms een minuscuul stukje kaas of een stukje rijstwafel. Op rijstwafel zijn ze dol op.

Maar ik moet er wel bij vermelden. Ik train niet zoveel met de honden.

groetjes, alma
Door Marion
#87604
ik heb net nog koekjes gebakken:
+/- 150 gr bloem
+/- 150 ml melk
1 rauw ei
snufje zout
bakje kant en klaar vers vlees (smaak lam en rijst)------- maar dit kan je ook vervangen door alles wat je maar wilt, bv lamshart of ander vlees.

dit goed mixen, afbakken in de over, en in klein hapklare brokjes breken ;D

Door Tommie zijn ze goedgekeurd :P
Door Elvira
#87660
Ik heb laatst cake gemaakt van sardientjes, wat bloem, ei, knoflook en parmezaanse kaas en wat water om het was smeuiger te maken. Ik gebruik het recept voor levercake en vervang de lever door 2 blikjes sardientjes, maar dat is wat droger, je kan ook wat melk toevoegen, maar ik had geen melk in huis, dus heb ik maar wat water gepakt. Het stinkt een uur in de wind en hij vindt het heerlijk. Nadeel : beperkt houdbaar buiten vriezer (ik vries het in en haal er wat uit voor de training) en niet echt schoon in je zak (ik doe het in een buiktasje), maar voor het bos (als beloning als hij komt) gebruik ik eerlijk gezegd mini-markiesjes :-[ Als iemand iets echt schoons (wat ik in m'n broekzak kan doen) weet, houd ik me aanbevolen.
Elvira
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#87662
van die gedroogde visjes die voor katten verkocht worden.

Gedroogde lever heb ik een keer gemaakt, de hond is er dol op maar wij stonken het huis uit..... wat een lucht :-X
Door Anna Penta
#87667
ik vind die gedroogde pensstaafjes etc. van bandit wel wat. Heb ruim een week geleden om een prijslijst gevraagd maar nog niets gehoord. Zal nog een herinnering sturen. Ze kunnen worden opgestuurd en volgens mij kun je ze in stukjes knippen. Vult perfect het vleesdieet aan en is een gezonde snack.
Door yalla
#87814
Ik geef Rodiworst of kaas of leverworst, maar ook gewoon Frolic hoor. Jij eet toch ook wel eens bij de friettent, waarom je hond dan niet?
Door Truus
#87818
Als beloning geef ik ook wel eens een lekker brokje hoor. Je moet daar niet te streng in zijn of het wel of niet gezond is vind ik. Als het maar werkt.
Stukjes kaas vinden ze hier ook helemaal te gek.
Door ~anna~
#87822
En lekker varieren gerookte kipfilet,stukjes pannenkoek,Rodieworst,kaas,kalkoenrollade en als ze het dan nog niet doen >:( :o ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door