Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#875659
Vandaag heb ik op de markt tien verse sardines gehaald.
Ik heb voor beide honden één visje in de voerbak gedaan, overgoten met gekookt water en even laten staan.
Toen afgegoten.......en wat denk je.
Ze wilden het beide niet eten!!!!
En Julia lust graag makreel en wijting, maar dit moest ze niet.
De rest heb ik per twee ingevroren.

Ik heb toen de visjes in stukjes geknipt en er groentemix en cb bij gedaan.
Dat rook toch wel lekker, dus ze hebben de cb en groentemix er tussenuit gegeten, maar beide wel wat van de vis binnen gekregen.
Uiteindelijk heeft Julia de rest van de vis in beide bakken toch nog opgegeten.
Volgende keer ga ik de sardines in heel kleine stukjes knippen en door de cb mengen met groentemix.
Eens kijken of ze het dan wel helemaal opeten.
Hopelijk werkt dat, en krijgt Romeo op deze manier toch zijn portie verse vis binnen.
Door Happy Tail
#875661
hier is er ook een zo van: vis...ik ben geen kat!! :kitty:
hier komt er alleen fijn gesneden witvis in en dan moet het verstopt zitten in de overheerlijke groentenmix.
Heb voorlopig opgegeven dat madam ooit nog visliefhebber wordt en ze krijgt nu geregeld vis uit blik door de groenten en dat is super lekker.
Door Staftime
#875664
Ja, Romeo heeft het nooit lekker gevonden.
Maar Julia is wezenloos van een lekker vers visje.
Daarom snapte ik niet dat ze de sardines niet lust.
Ze heeft duidelijk voorkeur voor bepaalde vissoorten.

Ik ga het toch gewoon nog even proberen, ik heb nu eenmaal een aantal porties in de vriezer liggen en ik vind het zonde om ze zomaar weg te gooien.
Door mirjam_dc
#875724
en als het niets wordt met de hondjes (hier ook zo'n visweigeraar >:() dan kun je ze ook prima zelf opeten hoor, niet weggooien da's pas zonde :o Even lekker grillen, wat kruiden, smullen. Of ben je vegetariër, dan is het wat anders natuurlijk 8)
Door Staftime
#875734
Nee hoor, ben geen vegetarier.
En ik lust eigenlijk best een visje op z'n tijd.
Misschien lusten de katten van mijn zus ze anders wel, dat is ook een idee natuurlijk.
Door Staftime
#875761
Kruimel schreef: Hier eten ze sardienen prima, mits de ingewanden eruit zijn.
Die zaten er nog in.
Kan het zijn dat ze dat vinden stinken dan?
Door Willemijn
#875770
Mijn ene hond eet het zo uit de hand en de ander gaat er mee spelen maar eet er geen hap van.
Omdat zelfs de katten het niet aten heb ik het volgende bedacht. Ik gooi 1 sardien per kat en hond in de keukenmachine, gooi er 1 a 2 eieren door, wat zeewier, lamsvet en gemalen eierschaal.
Ik mix alles tot een grote prut en doe het voor de katten zo op in een bakje en voor de hond meng ik het door vlees.
Op die manier gaat alles gaat schoon op.
Door pallas
#875809
hier eten ze graag sardientjes :) Zalmkop vindt Nox niet lekker. Ze is er ook een keer flink ziek van geweest dus haalt ze sindsdien haar neus er voor op.
Door hellenbanjerbo
#875951
hier was het elke keer afwachten of ze het wel/niet zouden opeten. zalmkop vinden ze heerlijk en die krijg ik gratis. dus die dure sardines heb ik van de kaart gehaald. af en toe krijgen ze een blikje (39 cent nog altijd bij de lidl) om de groentemix op te leuken en dat gaat er prima in.
Door pallas
#875983
hellenbanjerbo schreef: hier was het elke keer afwachten of ze het wel/niet zouden opeten. zalmkop vinden ze heerlijk en die krijg ik gratis. dus die dure sardines heb ik van de kaart gehaald. af en toe krijgen ze een blikje (39 cent nog altijd bij de lidl) om de groentemix op te leuken en dat gaat er prima in.
tja als de zalmkop gratis is en als ze het lekker eten zou ik dat ook doen :)
Gebruikersavatar
Door pike
#877199
Ja dan zou ik dat ook doen. Ik betaalde 2,5 euro voor zo'n 3,5 kilo zalmkop met rijkbevleesde graat en nu 5 euro voor één kilo sardientjes! Is gelijk het duurste wat ze hier eten. Maar ja, de vis wordt duur betaald leerde ik op de middelbare school al. Niets veranderd dus >:(
Door Staftime
#878329
Ik had tien sardines gekocht, en ik vond ze nog best groot.
Ik heb daar 1.50 voor betaald.
Vond ik eigenlijk helemaal niet zo duur.
Door Red_Hunter
#878345
Hier ook voor het eerst sardientjes. Om het te proberen eerst door de vleesmachine gedaan. Toen ze terug kwamen van de wandeling, gingen hun neuzen al de lucht in en ze hadden het zo op. Volgende keer toch maar eens proberen heel te geven, kijken wat ze daar mee doen.

Groetjes Trudie
Door **Jillaroo**
#878348
pike schreef: Ik betaalde 2,5 euro voor zo'n 3,5 kilo zalmkop met rijkbevleesde graat en nu 5 euro voor één kilo sardientjes! Is gelijk het duurste wat ze hier eten. Maar ja, de vis wordt duur betaald leerde ik op de middelbare school al. Niets veranderd dus >:(
oei ik betaal op de markt 6 euro voor 1 kg sardines! maar krijg van mijn visboer wel weer de zalmkoppen en ruggen voor nop.

Hier worden de sardines in zijn geheel met smaak gegeten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door