Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#874010
Ik heb een lijstje gemaakt met barfproducten die ik in het nieuwe jaar wil gaan bestellen.
Nu is mijn vraag of ik dit wel kan geven aan mijn honden.
Ze eten vanaf 22 Nov kippennekken en karkas en dat wil ik blijven doen tot deze bestelling binnen is.

1 kilo runderpens gemalen
2 runderstrotten
1 kilo runderknars (borstbeen/zacht)
2 schapenlongen met luchtpijp
2 tamme eendenkarkassen
2 kilo eendenvleugels zonder veren
1 kilo konijnvoorbenen

Waar kan ik het beste mee beginnen?
En welke dingen moet ik eerst kapot slaan alvorens het te geven?
Door Cindy de Wolf
#874019
Ja, daar kan je gewoon mee beginnen. Ik zou alleen zelf de runderknars achterwege laten. Ik had die vorige keer en die waren knetterhard, zelfs mijn lintzaag had er moeite mee. Het is allemaal niet onwijs hard, de konijnenvoorbenen zijn iets harder dan eendenkarkas. En de runderstrotten zit met name kraakbeen in maar hier doen ze vaak wel lang over.
Door Staftime
#874024
En ik dacht juist omdat er achter de runderknars staat dat het zacht is, nou, laat ik die eens bestellen!
Die schrap ik dus weer van mijn lijstje, bedankt voor de tip!
Door Cindy de Wolf
#874027
Staftime schreef: En ik dacht juist omdat er achter de runderknars staat dat het zacht is, nou, laat ik die eens bestellen!
Die schrap ik dus weer van mijn lijstje, bedankt voor de tip!
Dat dacht ik dus ook en mijn honden barfen al ruim 3 jaar. Er zijn echter ook mensen hier op BP die wel tevreden zijn, dus mss had ik gewoon een misser. Maar ik bestel het in ieder geval niet meer.
Door Staftime
#874039
Ik ga het risico niet nemen dat het straks toch veel te hard is idd.

De prijzen vallen me eigenlijk vreselijk mee moet ik zeggen.
Als ik op deze manier een gedeelte van de maaltijden zelf kan samenstellen en in de plaats kan geven van cb, dan ben ik toch echt wel een stuk goedkoper uit.
En daarnaast hebben de honden wat te kluiven en ook nog wat meer afwisseling in hun voeding. En dat lijkt me toch wel goed.
Nu is het alleen nog afwachten of ze alles wel lusten, maar daar maak ik me eerlijk gezegd weinig zorgen over.
Julia eet werkelijk alles, zelfs als ik een blaadje witlof laat vallen tijdens het voeren van de konijnen en cavia's eet ze dat op, gek beest.

Romeo is wat dat betreft ietsje lastiger, hij lust bijvoorbeeld totaal geen rauwe vis, en lever vindt hij ook vies, maar dat eet hij inmiddels wel gewoon op als het vermengd is met andere dingen.
Toen ik een lange tijd geleden voor het eerst aan het barfen was hoefde ik echt geen kippenlevertjes te geven aan hem, hij likte alles eromheen weg, en liet ze gewoon liggen.
Door Lizzy
#874043
Pinkel vindt kippenlever ook niet te nassen. Dat eet ze echt niet. En als ik het mengde met pens, at ze het met lange tanden en kotste ze het een uur later weer uit. Biologisch runderlever gaat er daarintegen in als gesneden koek!
Door Staftime
#874048
Ik weet niet wat dat is met lever, maar als ik bijvoorbeeld een boterham met schelplever zit te eten, dan komt hij even snuffelen.
En dan trekt hij echt een vieze bek.
Iemand gooide ook eens een plakje leverkaas naar hem toe en dat liet hij ook liggen, en trok zo'n zelfde vieze bek.
Daar was ik overigens heel blij mee, want ik wilde helemaal niet dat hij dat zou krijgen, die persoon gaf dat zonder het aan mij te vragen!
Door Cindy de Wolf
#874050
Bij mij aten ze ook nooit lever maar de biologische lever is yumyum.

Je zou ook haaskarkas kunnen bestellen of kwartels of parelhoen, dat is allemaal zeer goed te doen.
Door Staftime
#874055
Cindy de Wolf schreef: Bij mij aten ze ook nooit lever maar de biologische lever is yumyum.

Je zou ook haaskarkas kunnen bestellen of kwartels of parelhoen, dat is allemaal zeer goed te doen.
Ik zal het onthouden voor de volgende keer.
Eerst maar eens deze producten uitproberen en kijken of ze alles wel lekker vinden.
Door Mevroi Kruim
#874063
Ik heb nu voor het eerst runderknars voor de hondjes en op zich eten ze het goed, er bleven wel wat harde stukken over. Mijn honden zijn zeer ervaren barfers en werken bv ook een lamskop weg tot op de onderkaak en het gebit. Qua knaagtijd en moeite vind ik de knars daarmee te vergelijken, ik zou het dus zeker niet als beginnersbot kwalificeren.

Voor de rest ziet het er prima uit vind ik. Je hebt kans dat de long niet erg gewaardeerd wordt, hier eet alleen Tara het met lange tanden, ik droog het daarom en gebruik het als beloningssnoep, dan is het errug lekker  ;D ;D
Door Staftime
#874068
Ik ben heel benieuwd of ze die long zullen eten.
Bij de islamitische slagerij kocht ik heel vaak vreemde dingen die ze met smaak op hebben gegeten.
Zo heb ik ook eens schapentestikels gekocht!  :-X
Lekker dat ze dat vonden!

En dan te bedenken dat die gewoon voor menselijke consumptie zijn bedoeld.
Door roefus
#874150
Nou, hier inmiddels geregeld zachte runderknars gevoerd.
Maar toevallig vanmiddag had ik dus 'n stuk te pakken, waar ik flink met de bijl in moest hakken om het doormidden te krijgen.
Leuk dat werkje, maar ik heb mijn honden het verdere werk bespaard  :P
Ben naar de super gegaan om wat kipkarbo's, want ik had verder geen vleesbot in de ontdooi.

Dus: blijkbaar nogal verschillend qua hardheid, die knars.
Denk dus dat ik vorige keren eerder kalfsknars heb gehad, iig jong rund.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door