Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#873604
Ik heb zaterdag op de markt een haas en een wild konijn cadeau gekregen. Jippiedepippie. Maar met de duidelijke vermelding erbij dat ze  NIET meer voor menselijke consumptie geschikt zijn. Ik had de man gevraagd om afvalstukken of zo voor de hond en toen kwam hij met deze beesten aan. Ik blij natuurlijk!
Maar eenmaal thuis, toen ik ging hakken en zagen vond ik toch wel dat ze behoorlijk stinken (zelfs nog in bevroren toestand.
Ik weet dat de honden wel wat kunnen hebben en dat alles niet vers hoeft te zijn, ze eten in het bos immers ook wel eens wat dat "over de datum" is.  Maar hoe ver kun je gaan? Of kan een hond hierin zelf de grens aangeven?
Door tiny
#873608
Ik weet ook niet of de hondenmagen dat aan kunnen. Als je soms ziet wat ze wegvreten dan zou je zeggen van wel. Maar als iets zo overduidelijk stinkt en gezegd wordt dat het zeker niet voor menselijke consumptie geschikt is dan wil ik geen risico lopen en gaat het de kliko in. Ik heb echt geen zin in hondenmagen en darmen die overstuur zijn. :(
Door Linneke
#873651
Ik zou ze gewoon een stukje geven. Even kijken hoe ze erop reageren..misschien de rest even invriezen. Hebben ze gewone ontlasting dan gewoon voeren hoor. Een hond kan in mijn ogen erg veel hebben als het om voeding gaat.
Gebruikersavatar
Door Billie
#873653
Mijne vind: Hoe harder het stinkt hoe lekkerder  :o
Nog niet gemerkt dat haar maag en of darmen ervan overstuur raken, mijn maag wel als ik het sta klaar te maken  >:(
Door tieneke
#873672
Ik zou het gewoon geven hoor!
Een hond let echt niet op die geur...ik vind zelfs vers konijn echt een partij meuren  :-X
Superadresjes  :P
Door Staftime
#873763
Ik heb eens een rundertong gekocht.
En dat ding stonk me een partij!
Daar hebben ze ook heerlijk van gegeten, ik heb er meerdere porties van gemaakt.
Voor zover ik me kan herinneren hebben ze er geen diarree of zo van gehad.
Ik twijfelde toen ook of ik het weg moest gooien, maar heb het toch gevoerd.
Door Mevroi Kruim
#873790
Het enige dat ik ooit heb weggegooid waren konijnen, helemaal compleet, met ingewanden en vel en al, die zo te ruiken al minimaal een week ofzo dood waren. Zo niet meer. In de zomer

  :puke: :puke: vond niet alleen ik maar ook de honden. Ze hebben het resoluut geweigerd.
Maar een ongelofelijk stinkende runderstrot ging zonder enig probleem naar binnen, en de pens die wel eens een weekje staat te broeien in de emmer wordt bijzonder gewaardeerd.
Door tiny
#873806
Oke, oke, ik ben dus te voorzichtig. Das ook weer een weetje. :-X
Door mirjam_dc
#873885
ik zou zelf toch ook wel twijfelen hoor (hoewel konijn inderdaad altijd niet zo goed ruikt). De versvlees-leveranciers zoals herby mogen nadrukkelijk alleen vlees verkopen dat geschikt is voor menselijke consumptie (ja ook de pens, wij eten het niet maar veel andere culturen vinden het een delicatesse ;)). De marktkoopman had het je sowieso niet mee mogen geven! Natuurlijk is het zo dat honden als ze iets vinden wat bedorven is het vaak smakelijk naar binnen werken maar om het nu nadrukkelijk aan te bieden... ik zou het niet doen...maar dat is mijn mening.  Je kunt het natuurlijk altijd proberen om te zien of ze het willen eten.
Door ~Joke~
#873918
Ik zou het niet geven, wil sowieso geen bedorven vlees in mijn keuken. Pas maar op dat je bij de verwerking zelf niet ziek wordt
Door roefus
#874161
Na...heb wel eens een lap vlees gegeven, die ik vergeten was....en die begon te ruiken.
Maar nee, ik zou echt verder geen bedorven spul in huis halen, om mijn honden te voeren.
Ik vind dat het goed en vers moet zijn, anders wil ik het niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door