Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jillaroo**
#872719
Mijn hond eet al regelmatig een portie sardientjes, maar welke vissoort naast de zalmkop kan ik nog meer geven?

Aan een zalmkop kan ik niet aan komen, de visboer waar ik kom krijgt alles al gefileerd binnen..

Verder is hij al aan kippenekken, vleugels, carbo's, geiteribben aan gewend.
Door Boefke
#872734
Als de vis rauw is kun je het gewoon geven. Niet alle honden vinden vis even lekker. Hier eet er 1 bv wijting waarvan ik lees dat veel honden dat niet te pruimen vinden. Ik zou zeggen probeer eens wat :D
Door Lizzy
#872738
(Pan)Haring en makreel. Ook vette vis (dus veel omega 3 vetzuren) en veel honden vinden het lekker. En het is makkelijk te krijgen. Je moet ze dus wel rauw geven. Als je gestoomde makreel zou geven : dan moet je echt alle graten eruit halen.
Door **Jillaroo**
#872813
Nee alles krijgt die rauw, moet er niet aan denken om het te gaan koken voor hem, bah alleen die lucht al!

maar dan ga ik op zoek naar een verse makreel voor hem, en haring moet ook lukken.  :fish2:

en wijting mag dus ook, maar zijn er nog beoaalde vissoorten die je juist niet moet geven aan een beginner??
Door Lizzy
#872844
Ik kan eigenlijk geen vis verzinnen... Ja, rode poon (vooral de kop) zou ik zelf even mee wachten. Teveel stekels. Maar verder? Nee. Ik zou zelf niet ineens teveel vis in 1 maaltijd geven. Veel honden reageren daar toch niet goed op. Ze worden bijv. misselijk of gaan aan de race en dan willen ze het soms gewoon niet meer eten. Rustig aan beginnen dus, met bijv. 1 visje per hond.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#873290
Nou ik geef de honden weleens gestoomde makreel hoor zonder de graten eruit te halen ondanks dat het van Lizzy niet mag :-[ Ik vraag mij af of een hond er nou heel veel last van heeft als ie gewend is botten te eten :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door