Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#872822
Ik ben sinds 3weken bezig met barfmenu,heb eerst mijn eigen menuutje gekozen om uit te proberen(menu van Caroline staat nog in de mail dus die doen we als dit op is.)
maar ik heb 5van de 7dagen slappe ontlasting(tot water :o ) bij iig Harley,die reageert dus totaal niet goed op de kip en ook niet echt op de geit........hij verwerkt eerst het vlees en daarna pas de botten wat resulteert in waterdunne ontlasting en daarna dikke harde(pijnlijke) keutels
De reden dat ik wilde gaan barfen was omdat de tandsteen bij harley niet weggaat,ik hoopte dat er met wat kluifwerk verbetering te zien zou zijn.
Maar ja ik ben bang dat het toch niet helemaal gaat zo als ik gehoopt had,voor de tanden is het wel goed maar nu gaat het in de darmen weer fout.
We hebben dus besloten om het nu toch maar weer te combineren met carnibest,smorgens cb en dan s'avonds wat kluifwerk wat we dan ook nog moeten begeleiden(demi heeft een te grote mond :D )
En dan Harley wat minder kip,demi doet het er wel weer goed op dus die mag het gewoon wel.
Het is dus voor ons helaas niet ideaal maar we blijven nog wel zoeken naar alternatieven hoor maar fulltime barfen zit er nog even niet in denk ik :-\

groetjes eefje
Door Lizzy
#872848
Wat gek. Je zou je menu eens neer kunnen zetten. Misschien zitten er wel redenen in waarom je zulke afwisselende ontlasting hebt. Misschien combineer je net dusdanig dat Harley er onregelmatige ontlasting van heeft.
Door eefje
#872857
ik geef teveel kip,ik weet ook waar het vandaan komt dus maar ja,datgene wat ik bedacht had,met eend en een visdag is tot op heden nog niet gerealiseerd,de eend werd niet geleverd,en is hier gewoon echt duur,en de vis moet ik achteraan,maar heb nog geen tijd gevonden om het te gaan zoeken/vragen bij de visboer,als alternatief krijgen ze dus of kip of runderstrot en tja dat krijgen ze al best veel.
Ik had een menu wat gewoon goed was maar omdat ik dus wat spullen mis,moet ik er van afwijken.....
Nou denk ik dat het niet persee aan het teveel kip ligt maar meer aan het vet van die kip,als hij nl alleen een redelijk kaal karkasje krijgt met een beetje cb gaat het prima maar zodra er aardig wat vlees en vel aan zit is het mis.
Ik gaf hem regelmatig een halve kip om te kluiven,gewoon voor mensen bestemd eigenlijk en daar zat duidelijk ook teveel vet en vlees bij,altijd diaree.....ook de karkasjes die ik nu heb zijn dus nog te vlezig denk ik.......
Ik moet dus nog een beetje een weg zien te vinden hoe ik het aan ga pakken.
Het valt me op zich niet tegen hoor maar het onderdelen vinden en bestellen enz is toch wat lastiger,zeker als je de kosten niet te hoog op wil laten lopen maar ook niet genoeg tijd hebt om stad en land af te gaan.
Komt bij dat ik geen grote vriezer heb dus kan ook niet echt groot inkopen zeg maar.
Maar goed ze genieten er wel van dus ik geef het niet op,moet alleen even iets anders verzinnen voor die kleine hondenmondjes ;)
Door Hanny
#872927
Nou Eefje, hier gaat morgen ook weer een pakketje geitenribben de kliko in. Verleden weekend geprobeerd om ribben te voeren. Op dat pakje stond VET. Had er al veel vanaf gesneden, maar nadat ze het heerlijk hadden opgegeten, konden we 's nachts ons bed uit en 's morgens nog een keer vieze poep in huis. Het gaat niet.
Gisteren uit een ander pakketje best wel redelijke ribben.
Betsy poept bagger, dus morgen weer wat in de kliko.
Ergens moet nog een pakket hele mooie ribben zijn, die zijn dan voor Karmijn en de rest gaat op kipkarkas en konijnenkop. Ik heb  helemaal genoeg van die schijterij.
Ik heb het idee, dat Guusje van kop ook dunner poept, maar denk dat ik dat wel kan regelen.
Als de karkasjes erg lekker bevleesd zijn, dan zou je wat gemalen eierschil kunnen toevoegen, dat werkt misschien wel goed.
Veel succes, je vindt vast wel een bruikbaar menu.

Hanny
Door tieneke
#872945
Ik zou de vette kipvellen eraf halen voorlopig en van runderstrotten willen ze hier ook nog wel eens los van de beer gaan.
Zolang je niet voldoende variatie heb zou ik de kvv blijven geven en zeker niet teveel kip.
Hier krijgen ze van de 14 maaltijden maar 2 dikbevleesde kiprugstukkenmaaltijd waar ik ook het meeste vet van verwijder.
Door pallas
#872968
Runderstrotten werden hier in het begin ook niet goed verteerd. Ik gaf dan een halve, maar dat leverde ook vaak dunne flatsen op. Ik denk dat het kraakbeen toch wel wat lastig is voor sommige honden.

Met kip heb ik ook wel eens het idee dat er veel waterige kippen verkocht worden en dan wil de vertering ook niet. Eigenlijk eten ze hier heel weinig kip,soms bestel ik wat karkas bij de grote bestelling.

Bio maiskip gaat wel goed :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#873144
??? Je bent drie weken bezig zeg je, en je zegt dat je teveel kip geeft, dat hij van kip keiharde keutels poept. Maar ben je wel met kippenekken begonnen voor je aan de karkassen ging, heb je hem eerst wel gewend aan het bot verteren? Pike heeft in het begin ook alleen maar kip, kip, kip, en kip gekregen  ;D
En geitevlees is vet, dus heel goed mogelijk dat hij daarvan dun poept als hij dat niet gewend is. En van strot poepen ze hier (ervaren barfers) ook zacht.
Dus misschien kun je beter terug naar kippenekken in combinatie met magerder spiervlees .  :-\ ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#873158
eefje schreef: ik geef teveel kip,ik weet ook waar het vandaan komt dus maar ja,datgene wat ik bedacht had,met eend en een visdag is tot op heden nog niet gerealiseerd,de eend werd niet geleverd,en is hier gewoon echt duur,en de vis moet ik achteraan,maar heb nog geen tijd gevonden om het te gaan zoeken/vragen bij de visboer,als alternatief krijgen ze dus of kip of runderstrot en tja dat krijgen ze al best veel.
Ik had een menu wat gewoon goed was maar omdat ik dus wat spullen mis,moet ik er van afwijken.....
Nou denk ik dat het niet persee aan het teveel kip ligt maar meer aan het vet van die kip,als hij nl alleen een redelijk kaal karkasje krijgt met een beetje cb gaat het prima maar zodra er aardig wat vlees en vel aan zit is het mis.
Ik gaf hem regelmatig een halve kip om te kluiven,gewoon voor mensen bestemd eigenlijk en daar zat duidelijk ook teveel vet en vlees bij,altijd diaree.....ook de karkasjes die ik nu heb zijn dus nog te vlezig denk ik.......
Ik moet dus nog een beetje een weg zien te vinden hoe ik het aan ga pakken.
Het valt me op zich niet tegen hoor maar het onderdelen vinden en bestellen enz is toch wat lastiger,zeker als je de kosten niet te hoog op wil laten lopen maar ook niet genoeg tijd hebt om stad en land af te gaan.
Komt bij dat ik geen grote vriezer heb dus kan ook niet echt groot inkopen zeg maar.
Maar goed ze genieten er wel van dus ik geef het niet op,moet alleen even iets anders verzinnen voor die kleine hondenmondjes ;)
Een menu is pas goed voor jouw hond als dat zich ook daadwerkelijk bewezen heeft.
Maar goed, wat is nu echt het probleem. De verkrijgbaarheid of de slechte ontlasting. In geval van het tweede zou je het geheel natuurlijk nog een kans kunnen geven met wat menu-aanpassingen. Na drie weken krijg ik het idee dat je het al opgeeft voordat je goed en wel begonnen bent.
Door Antonia
#873218
eefje schreef: Ik ben sinds 3weken bezig met barfmenu,heb eerst mijn eigen menuutje gekozen om uit te proberen (menu van Caroline staat nog in de mail dus die doen we als dit op is.)

maar ik heb 5van de 7dagen slappe ontlasting(tot water :o ) bij iig Harley,die reageert dus totaal niet goed op de kip en ook niet echt op de geit........hij verwerkt eerst het vlees en daarna pas de botten wat resulteert in waterdunne ontlasting en daarna dikke harde(pijnlijke) keutels

We hebben dus besloten om het nu toch maar weer te combineren met carnibest,smorgens cb en dan s'avonds wat kluifwerk wat we dan ook nog moeten begeleiden(demi heeft een te grote mond :D )
En dan Harley wat minder kip,demi doet het er wel weer goed op dus die mag het gewoon wel.
Het is dus voor ons helaas niet ideaal maar we blijven nog wel zoeken naar alternatieven hoor maar fulltime barfen zit er nog even niet in denk ik :-\

groetjes eefje

ik geef teveel kip,ik weet ook waar het vandaan komt dus maar ja,datgene wat ik bedacht had,met eend en een visdag is tot op heden nog niet gerealiseerd,de eend werd niet geleverd,en is hier gewoon echt duur,en de vis moet ik achteraan,maar heb nog geen tijd gevonden om het te gaan zoeken/vragen bij de visboer,als alternatief krijgen ze dus of kip of runderstrot en tja dat krijgen ze al best veel.

Ik had een menu wat gewoon goed was maar omdat ik dus wat spullen mis,moet ik er van afwijken.....
Nou denk ik dat het niet persee aan het teveel kip ligt maar meer aan het vet van die kip,als hij nl alleen een redelijk kaal karkasje krijgt met een beetje cb gaat het prima maar zodra er aardig wat vlees en vel aan zit is het mis.
Ik gaf hem regelmatig een halve kip om te kluiven,gewoon voor mensen bestemd eigenlijk en daar zat duidelijk ook teveel vet en vlees bij,altijd diaree.....ook de karkasjes die ik nu heb zijn dus nog te vlezig denk ik.......
Ik moet dus nog een beetje een weg zien te vinden hoe ik het aan ga pakken.
Het valt me op zich niet tegen hoor maar het onderdelen vinden en bestellen enz is toch wat lastiger,zeker als je de kosten niet te hoog op wil laten lopen maar ook niet genoeg tijd hebt om stad en land af te gaan.
Komt bij dat ik geen grote vriezer heb dus kan ook niet echt groot inkopen zeg maar.
Maar goed ze genieten er wel van dus ik geef het niet op,moet alleen even iets anders verzinnen voor die kleine hondenmondjes 
Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet helemaal. Je schrijft dat je een goed menu had bedacht, maar blijkbaar is het menu dat je aan Harley geeft niet helemaal goed. Je zou dus kunnen volstaan met het aanpassen van het menu.
Door eefje
#873270
ja en dat ga ik dus ook doen,heb ook gezegd dat ik het nog niet opgeef maar dat het even zal duren omdat het in zijn geheel best lastig is en omdat ik ervan baal dat ie op datgene wat er is zo slecht reageert.
Harley is gewend bot te eten en dat gaat op zich ook goed maar het vlees wat er aan het bot zit daar reageert ie niet goed op.(de kip dus vooral)
de geitenribben vallen op zich wel goed maar wat ik al zei,eerst komt het vlees eruit en dan pas het bot,hier heeft ie op zich nog niet zo heel veel last van maar van de kip dus duidelijk wel.
de runderstrot valt wel goed en ook al het andere vlees wat we erbij geven gaat prima.
Het is meestal de kip waar het mee fout gaat.
Ik ben dus zoekende en dat was eigenlijk alles wat ik even wilde melden,omdat ik een poosje geleden gemeld had dat ik over ging stappen wilde ik een soort update geven,meer niet eigenlijk.......

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door Pauline
#873280
eefje schreef: De reden dat ik wilde gaan barfen was omdat de tandsteen bij harley niet weggaat,ik hoopte dat er met wat kluifwerk verbetering te zien zou zijn.
Ik wil niet vervelend doen, maar Joep hier eet altijd vleesbotten en barft vanaf de dag dat ie vast voedsel eten kon en toch heeft hij altijd tandplak en aanslag. Ik heb daar diverse topics over geopend en het blijkt dat het ook deels aanleg kan zijn.

Bedoel dus eigenlijk te zeggen dat barfen met Harley niet per definitie betekent dat hij ook schone tanden krijgt.
Door eefje
#873335
Pauline schreef: Ik wil niet vervelend doen, maar Joep hier eet altijd vleesbotten en barft vanaf de dag dat ie vast voedsel eten kon en toch heeft hij altijd tandplak en aanslag. Ik heb daar diverse topics over geopend en het blijkt dat het ook deels aanleg kan zijn.

Bedoel dus eigenlijk te zeggen dat barfen met Harley niet per definitie betekent dat hij ook schone tanden krijgt.
je bent niet vervelend :D
ik weet het maar ik heb het nog nooit fulltime gedaan dus dat was het proberen waard :) maar goed  daar doen we het nu nog te kort voor en misschien is het voor de rest ook nog wel te kort en moet hij er echt gewoon aan wennen,dat kan natuurlijk ook,hij is nogal gevoelig.
Ik geef nu smorgens cb en sávonds de barfmaaltijd en heb gister en vandaag nog geen slappe ontlasting gezien en ze hebben dus ook kip op.......wie weet werkt het zo wel.

groetjes eefje
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door