Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senna-husky
#870943
ik heb vandaag bij de visboer zalmkop gekregen  :) hij woog een pond niet verkeerd voor senna dus . maar ik weet nog niet of ik het al kan geven kippenekken en vleugeltjes gaat al goed vindt ik nu wou ik kippekarkas en eendenekken geven en dan konijnenkarkas enzo langzaam op bouwen  zalmkop is wat harder las ik hier wanneer zou ik het senna kunnen geven het moet zoiezo nog 3 weken in de vriezer liggen toch
Door Linda en Boomer
#870970
Hoi,

Ik zou zelf eerst nog de eendenekken geven en konijnkarkassen. En dan kijken hoe dat gaat. Over een  drie weken zou je de zalmkop kunnen geven. Je kunt de zalmkop ook nog even van te voren een beetje plat slaan.

Spannend he!!!!!

succes Linda
Door senna-husky
#870982
ja idd  :) het is allemaal wel spannend . die volgorde had ik ook in gedachten van klein naar groot,dus kip eend konijn zalm lam enz wat betrefd botten dan hé spiervlees en orgaan maakt volgens mij niet zoveel uit toch
Gebruikersavatar
Door pike
#870990
Ik zou ook nog even wachten met de zalmkop. Maar eerst drie weken in de vriezer hoeft niet hoor dat geldt alleen voor Pacifische zalm. Hier krijg je altijd kweekzalm, die komt uit Noorwegen of Schotland en is dus Atlantisch ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#871078
Klopt  ;) tenzij je ze natuurlijk wilt bewaren tot een later tijdstip anders  :-X
Door Anthraciet
#871149
Ik heb gisteren ook zalmkoppen gehaald bij mijn leverancier, maar hij zei er nog wel bij dat ik ze nog minstens 2 weken in de vriezer moest laten liggen  (ze lagen er bij hem al een week).
Ik heb ook geen idee waar deze vandaan komen, dus ik laat ze voor de zekerheid maar liggen.

Je leverancier zal je ook maar verteld hebben dat ze gekweekt zijn en dat ze dan toch uit de Pacific komen.... zou het risico niet willen nemen.
Gebruikersavatar
Door pike
#871247
Vis die op zee wordt gevangen wordt op het schip al diepgevroren want ze zitten weken lang op zee. Als ze dat niet zouden doen was de vis bedorven voor hij aan wal werd gebracht.
Jouw visleverancier krijgt zijn vis toch niet in ontdooide staat, zo vers uit het water, aangeleverd??  :-\
Pacifische zalm heb ik hier nog nooit anders gezien dan voorverpakt in de diepvris en in blik .
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#871272
Ik vries het ook nooit 3 weken in .Ja de voorraad dan wel natuurlijk

Inderdaad zoals hierboven is beschreven ,ze komen heus niet iedere dag terug met de boot om het af te leveren ,ze zijn dagen zo niet weken lang op zee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door