Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#869321
Lhaki heeft gisteren uit eigen verkiezing een hele echte vastendag gehouden (48 uur).
Wat geven jullie doorgaans als maaltijd na zo'n vastenperiode? Ook vleesbot of begin je met een wat lichtere maaltijd van spiervlees. Ik heb gekozen voor het laatste, maar weet eigenlijk niet of je rekening moet houden met het feit dat er een periode niet gegeten is.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#869323
jon schreef: Lhaki heeft gisteren uit eigen verkiezing een hele echte vastendag gehouden (48 uur).
Wat geven jullie doorgaans als maaltijd na zo'n vastenperiode? Ook vleesbot of begin je met een wat lichtere maaltijd van spiervlees. Ik heb gekozen voor het laatste, maar weet eigenlijk niet of je rekening moet houden met het feit dat er een periode niet gegeten is.
Hoe is het mogelijk :o Zou hier nooit gebeuren..... ;D
Maar nu antwoord op jouw vraag: ik heb een tijdje 6 maaltijden per week gevoerd en dan gaf ik na een vastendag gewoon wat op dat moment het beste uitkwam. Ik heb daar nooit echt een punt van gemaakt.
Door jon
#869328
Tja, hij slaat wel vaker 1 maaltijd over, maar dit is ook voor hem een unicum ;) Nou ben ik doorgaans niet zuinig met het eten omdat ie goed van gewicht is en blijft dus.. Maar ik dacht dat het vast niet goed zou zijn direct weer een zwaar maal te geven want hij doe dat vasten natuurlijk niet voor niets, vandaar mijn vraag.
Door hellenbanjerbo
#869881
ik gaf mijn honden altijd vis (zalmkop, panharing e.d.) na een vastendag omdat ze toen ze pas barften (of is het barfden?) de vis nog niet zo aantrekkelijk vonden. na een vastendag hadden ze zo'n honger dat de vis er wel in ging. nu lusten ze eigenlijk alles.
Door Minna
#869963
Hier ook na een vastendag gewoon eten, maar ja, hier eten ze om de dag dus elke maal komt eigenlijk na een vastendag, maar toen ik 6 of 5 keer per week voerde gaf ik voor een vastendag een iets grotere maaltijd dan normaal en na een vastendag idem dito. Ook gewoon vleesbot en karkas etc, nu moet ik wel zeggen dat die van ons nooit geen enkele vorm van problemen hebben gehad met hun eten. Misschien als je een hond heb die niet helemaal gezond is dat je dan anders moet doen...
Door jon
#870025
Nou volgens mij is ie zo gezond als een vis (bij wijze van spreken ;D) Net als elke gezonde hond heeft ie natuurlijk wel eens sporadisch diaree of rommelende darmen maar in vergelijking met de kvv tijd is dat niets.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door