Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annielaumen
#868789
toen astrid nog puppie was heeft ze gezien van een andere hond dat deze suikerbieten deed opgraven  en op at
astrid heeft dit goed bekeken en doet dit ook
kan dit kwaad bv voor de tanden
poepen doet ze ook wel eens dunner ervan


annie laumen
Gebruikersavatar
Door koekje
#868792
zijn die dingen in rauwe knolvorm niet giftig?
ik heb geen honden, en mijn katten doen zulke dingen niet, maar ik denk niet dat het heel gezond voor ze is. ze bevatten ook hoge concentraties koolhydraten.
Door Chubby
#868801
Ik denk dat dit een teken is dat er tekorten zijn in het menu.. Bevat je menu groenten of fruit of bijvoorbeeld pens?

Na verloop van tijd kan het ook een gewoonte worden, een soort "ondeugd" zoals meer dieren ontwikkelen omdat het binnen het gedragspatroon gaat vallen..
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#868808
Hier wordt ook aan suikerbiet (en aardappel) geknaagd, door alle honden. Als ik langs een pas gerooid veld loop weten ze altijd wel een stukje te snaaien.  ::)  Ik denk niet dat het kwaad kan maar ik zou ze geen hele biet op laten eten.
Hier heeft het niet te maken met een tekort in de voeding maar ze doen het gewoon voor de lol.  :D
De luchten die ze daarna laten vliegen zijn helaas  :puke:
Door pallas
#868815
Chubby schreef: Ik denk dat dit een teken is dat er tekorten zijn in het menu.. Bevat je menu groenten of fruit of bijvoorbeeld pens?

Na verloop van tijd kan het ook een gewoonte worden, een soort "ondeugd" zoals meer dieren ontwikkelen omdat het binnen het gedragspatroon gaat vallen..
Niet alles hoeft meteen door tekorten in het menu te komen.
Hier wordt ook vanalles gesnaaid, gras , kuiden, fruit van struiken enz enz.
Hele rietstengels worden uit de sloot getrokken om de lekkere onderkant op te peuzelen.
Ik zie het vaak als heel natuurlijk gedag van mijn hond. Okee ik trek de grens bij rotte vis en kattenstront want dat lijkt me ook niet zo gezond :P.

Suikerbiet lijkt me niet zo gevaarlijk, maar het moet natuurlijk ook weer niet teveel worden.
De diaree wordt waarschijnlijk veroorzakkt door het hoge suiker gehalte, daar kunnen de meeste honden niet goed tegen.
Door Chubby
#868823
Tekorten is misschien een te groot woord, maar op deze manier vult het dier zelf zijn menu aan met bepaalde voedingsstoffen. Dat is instinct. Er is blijkbaar behoefte aan deze bestanddelen, en of dat nu per se alleen is omdat het lekker is, dat denk ík niet..

Wilde hond- en katachtigen eten ook plantwortels, evenals carnivoren.. Een biet kun je scharen onder knollen en wortels..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door