Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door claudia-77
#866200
Hoelang kan ik de groentemix in de vriezer bewaren ? Dan weet ik namenlijk hoeveel ik kan gaan maken.
Gebruikersavatar
Door pike
#866254
Volgens mij kan je het wel een maand of drie bewaren. Zelf maak ik altijd voor circa een maand.  ;)
Door pallas
#866282
Ik maak ook altijd voor een maand, maar het is wel veel langre houdbaar.
Door Borke
#866432
Ik probeer voor 1-2 maanden te maken per keer, maar eerlijk gezegd weet ik niet of er na 1 maand nog alle voedingswaarde/vitamines in zit, het is immers rauwe gepureerde groente?
Door tieneke
#866450
AstridStraver schreef: Ik probeer voor 1-2 maanden te maken per keer, maar eerlijk gezegd weet ik niet of er na 1 maand nog alle voedingswaarde/vitamines in zit, het is immers rauwe gepureerde groente?
Denk dat het na 2 maanden toch hard achteruit holt  ;)
Door roefus
#866456
Ach, ik kook elke dag wat, ook minder pitamientjes (maar gekookt dan is het ingedikt  ;)).
En verder heb ik geen idee, het gaat achteruit...maar hoeveel???
Gebruikersavatar
Door pike
#866532
tieneke schreef: Denk dat het na 2 maanden toch hard achteruit holt  ;)

Niet dat ik van plan ben om voor meer dan 1 maand te maken (ben ik een week bezig  :-X) , maar waarom denk je dat het dan hard achteruit holt? Omdat het rauw is? of gepureerd? Diepvriesgroenten uit de supermarkt zijn toch ook veel langer houdbaar?  ??? :-\
Door tieneke
#866539
pike schreef: Niet dat ik van plan ben om voor meer dan 1 maand te maken (ben ik een week bezig  :-X) , maar waarom denk je dat het dan hard achteruit holt? Omdat het rauw is? of gepureerd? Diepvriesgroenten uit de supermarkt zijn toch ook veel langer houdbaar?  ??? :-\
Vries zelf voor een maand in en niet langer.
Diepvriesgroenten lang bewaren uit de super of vers bij jezelf vandaan geloof ik dan ook niet in eerlijk gezegd  :-\
Er gaat natuurlijk niets boven vers zowel voor de mens als voor de hond.
Door tieneke
#866540
roefus schreef: Ach, ik kook elke dag wat, ook minder pitamientjes (maar gekookt dan is het ingedikt  ;)).
En verder heb ik geen idee, het gaat achteruit...maar hoeveel???
Das een goeie  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#866546
Nou ja ik heb zelf nooit diepvriesgroenten, koop altijd vers,  maar dacht altijd dat die wel lang goed bleef. Natuurlijk gaat er niets boven verse groente dat lijkt me duidelijk. Ik maak ook altijd voor een maand groentemix, maar dat is altijd meer uit practische overwegingen: het is een hoop werk en meer maken betekent nog langer in de keuken staan, je kan dan ook regelmatig eens wat anders er door mixen, en bovendien moet ik het ook allemaal kwijt kunnen in de vriezer: waar groente ligt kan nl. geen vlees liggen  ::) en ik stop de vriezer liever vol met vlees dan met groente die ik om de hoek kan krijgen  ;)
Door tieneke
#866558
pike schreef: Nou ja ik heb zelf nooit diepvriesgroenten, koop altijd vers,  maar dacht altijd dat die wel lang goed bleef. Natuurlijk gaat er niets boven verse groente dat lijkt me duidelijk. Ik maak ook altijd voor een maand groentemix, maar dat is altijd meer uit practische overwegingen: het is een hoop werk en meer maken betekent nog langer in de keuken staan, je kan dan ook regelmatig eens wat anders er door mixen, en bovendien moet ik het ook allemaal kwijt kunnen in de vriezer: waar groente ligt kan nl. geen vlees liggen  ::) en ik stop de vriezer liever vol met vlees dan met groente die ik om de hoek kan krijgen  ;)
Je bent barfer of niet he?  ::) ;D
Door Lizzy
#866737
Volgens het boekje "diepvriezen" gaan de voedingsstoffen van rauwe groente na een week of 3 hard achteruit hollen. Ik vries voor niet langer dan 1 maand in.
Door Mevroi Kruim
#867014
Ik denk dat Lizzy gelijk heeft, zeker omdat je de groente ook nog heel fijnmaakt, dan verdwijnen de voedingsstoffen nog sneller.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door