Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#865239
De hond van mijn moeder heeft 5 jaar brokken gegeten en staat sinds anderhalve week op carnibest.... Is wel opgebouwd (niet cold turkey). Het gaat tot nu toe goed, geen overgeven, geen diarree en het wordt gretig gegeten. Omdat ze net op kvv staat, vraag ik mij af of ze nu ook al 1 keer per week een sardientjes maaltijd mag krijgen. Ze heeft nog geen vleesbotten e.d. gegeten, alleen dus enkele dagen kvv (geen brokken meer). Kan dat? Of is het beter eerst nog wat langer kvv te voeren, of eens te beginnen met kippennekkies?

Rachel.
Door Malamoods
#865241
En als ze wel sardienes kan proberen, hoeveel dan? Het is voor een teckel van zo'n 7 a 8 kg.

Rachel.
Door Minna
#865246
Ik zou het gewoon proberen, evt de sardientjes wat kleiner knippen. Toen ik de honden overzette hadden ze al af en toe een vleesdag, toen een kleine week Carnibest en Smuldier en toen over op barf, begonnen met runderlappen, vis, kippenpoten en penslappen. Geen enkele probleem gehad, eens niet wat dunnere ontlasting oid. Nu moet ik eerlijk zeggen dat onze honden zowieso geen gevoelig maag-darm stelsel hebben, weet niet hoe het met de teckel is, maar kippennekken en sardientjes lijkt mij geen probleem. Pens zou ik ook geven. 
Door dorinekok
#865253
lijkt mij ook geen probleem
Je kunt natuurlijk altijd met 1 sardien beginnen toch?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#865278
Ja hoor gewoon doen! Sardientjes zijn prima te eten voor een beginnende BARF-hond.
Annak heeft nooit kvv gegeten. Hij heeft 7 jaar brokken gehad en vanaf dag 1 bij mij geBARFt. Is prima gegaan.
Door Malamoods
#865282
Nou, dan gaan we haar binnenkort verblijden met een lekker sardientje!

Rachel.
Door dorinekok
#865475
oooow lekkurrrrrrrrrrrrrrrrr. Succes
Gebruikersavatar
Door Dian
#865495
Malamoods schreef: Nou, dan gaan we haar binnenkort verblijden met een lekker sardientje!

Rachel.
hoeveel eet Noor (heet ze nog steeds zo??) nu per dag? Voor Rakker (weegt ook tussen de 7,5 en 8 kg) was een sardine toch al gauw een hele maaltijd (die ik had wogen om en nabij de 200 gr). Zou dat in 1x niet te vet te zijn??
Door Malamoods
#865509
Dian schreef: hoeveel eet Noor (heet ze nog steeds zo??) nu per dag? Voor Rakker (weegt ook tussen de 7,5 en 8 kg) was een sardine toch al gauw een hele maaltijd (die ik had wogen om en nabij de 200 gr). Zou dat in 1x niet te vet te zijn??
Het is Nory geworden, maar ik blijf haar steevast Noor noemen... :-[

Eh, ze eet kvv, carnibest. Volgens mij kreeg ze 230 gr. per dag, maar volgens mij is dat veel te veel... Of niet? Ik heb in elk geval het advies gegeven om 200 gr. per dag te gaan voeren (en dan kan ze ook met voer belonen, zonder dat ze te dik wordt)... Maar omdat ze pas net op vers zit, moet het nog "uitwijzen" hoeveel ze moet gaan eten. Eerst dit maar even volhouden en regelmatig wegen...

Ja, ik vraag me dus ook af of een hele sardien niet te vet is...

Rachel.
Door tiny
#865527
Sardientjes zijn hele kleine visjes. Hier op de markt koop ik ze en dan wegen ze 25 gr. per stuk. Dus Tessa, die 10 kg weegt, krijgt er 5. Das een hele maaltijd. 1x in de week vette vis. Gezond en lekker ;)
Door Malamoods
#865530
tiny schreef: Sardientjes zijn hele kleine visjes. Hier op de markt koop ik ze en dan wegen ze 25 gr. per stuk. Dus Tessa, die 10 kg weegt, krijgt er 5. Das een hele maaltijd. 1x in de week vette vis. Gezond en lekker ;)
Ja, ik barf zelf ook, dus weet wat sardientjes zijn. Mijn eigen hond eet ze zonder problemen, maar die is ruim 25 kg zwaarder dan Noor. En Ikijok is gewend aan barf, Noor staat net op kvv...
Weet je? Ik denk dat ze het gewoon moet proberen, we zien het wel... ;)

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#865619
tiny schreef: Sardientjes zijn hele kleine visjes. Hier op de markt koop ik ze en dan wegen ze 25 gr. per stuk. Dus Tessa, die 10 kg weegt, krijgt er 5. Das een hele maaltijd. 1x in de week vette vis. Gezond en lekker ;)
Zijn dat geen sprotjes of spierinkjes? :-\
Ik heb kilo zakken met sardines, en er zitten er denk ik een stuk of 10 in een kilo....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#865660
Sanyo schreef: Zijn dat geen sprotjes of spierinkjes? :-\
Ik heb kilo zakken met sardines, en er zitten er denk ik een stuk of 10 in een kilo....
Dat dacht ik ook al. En de zakken van een kilo war er minder dan tien in zitten zijn geen uitzondering.
Door nelb
#865685
De sardientjes die ik geef wegen zo tussen de 70 en 100 gram. Eerder 70 dan 100.

Mijn 2 oude hondjes die vermoedelijk nooit anders dan brokken hebben gegeten zijn cold turkey op kvv gegaan en na een paar weken barf erbij.
Geen enkel probleem gehad.
En sardientjes worden  hier door 5 van de 6 gevroten.
Gebruikersavatar
Door pike
#865780
Sanyo schreef: Zijn dat geen sprotjes of spierinkjes? :-\
Ik heb kilo zakken met sardines, en er zitten er denk ik een stuk of 10 in een kilo....
Ik heb ook kilozakken, de laatste keer zaten er 6 sardientjes per zak in.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door