Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#86384
Een keer per week krijgen ze hier orgaanvlees. Vorige week was dat een heel lamshart. De nacht erop heeft Bambi vreselijke diarree gehad, de hele kamer was volgepoept.

Gister hadden ze elk 150 g gemengd orgaanvlees (hart, lever, nier). Vanochtend had Poncho erge diarree.

Is er een link tussen die twee of zou het puur toeval zijn? Misschien moet ik minder orgaanvlees tegelijk geven?
Gebruikersavatar
Door Cherry
#86387
Als ik mijn honden orgaanvlees geef is het ongeveer 1/3 orgaanvlees en de rest spiervlees of gemalen kip.
Ze hebben ook nog geen last gehad diarree.
Door casangio
#86395
Ho Anna,

Ik geef mijn honden ook altijd hart en ze hebben tot nu toe nog geen diarree ervan gekregen. Heb je het hart soms gemengd met olie want dan kan er wel eens diarree optreden. Hart geef ik altijd zonder toevoegingen. Zat er soms veel vet aan het lamshart, want dat kan ook wel eens de oorzaak zijn. Ik geef ook altijd lamshart.

groetjes, alma
Laatst gewijzigd door casangio op zo 25 apr 2004, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#86400
Ja, orgaanvlees is laxerend. Lever nog het ergst van allemaal. Nu wordt de diarree die de honden er van krijgen wel veel minder naarmate ze langer gewend zijn aan rauwe voeding (en dan praat ik over een jaar en langer). Wat er goed helpt tegen de diarree is een kaal botje te even na de orgaanvleesmaaltijd.
Door Janet
#86547
Je hebt toch 2 bulletjes? Dan vind ik 150 gr orgaan in één keer best veel hoor. Idd iets minder geven. Of een bot er na, dat weer een stoppende werking heeft.
Door Ollie
#86658
Hoi Anna,
Ik geef de bulletjes 100 gram levers over 4 bullen verdeeld, de rest is eingelijk spiervlees en vet ,hart krijgen ze hier iets meer van ongeveer een 150 a 200 gram verdeeld over 4 bulletjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door