Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#863597
Vandaag ging ik naar de visboer voor zalmkoppen! Die waren op, dus de visboer stelde kabeljauwkop voor. Dus ik heb er vier gekocht.

Mikki heeft deze nog nooit gegeten. Moet ik nog ergens op letten? Is het met kabeljauw ook de bedoeling dat ze zeker 14 dagen ingevroren zijn, of mag ik Mikki er morgen al 1 geven...
Ik ben benieuwd wat ze er van vindt. Zalm gaat er goed in.. Wijting absoluut niet. Maar die kabeljauw zag er goed uit. Zat veel vlees aan!!!

Groetjes

Roellie
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#863644
Ik hoop dat ze het willen eten. Sommige honden vinden het niet te kanen. Die van mij eten het wel trouwens. Ik vries ze nooit zo lang eet. Het zal toch geen wilde kabeljauw zijn?
Door Roellie
#863669
Wilde kabeljauw, hoe bedoel je dat!

Nee, ik vroeg het omdat je zalm altijd ongeveer 14 dagen moet invriezen vanwege bepaalde bacterien! toch?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#863687
Roellie schreef: Wilde kabeljauw, hoe bedoel je dat!

Nee, ik vroeg het omdat je zalm altijd ongeveer 14 dagen moet invriezen vanwege bepaalde bacterien! toch?
Ja, wilde zalm, vandaar :)

Maar hier eten ze ook geen kabeljauwkoppen. Witvis vinden ze uberhaupt niet interessant en kabeljauwkop is ook nog eens veel harder dan zalmkop.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#863712
Bovendien is de voedingswaarde van witvis ook niet te vergelijken met vette vis zoals zalm. Dus lekker voor een keertje maar niet noodzakelijk voor regelmatig.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#863893
Kabeljauw is een stuk harder als zalm. Hier hebben ze geregeld kabeljauw gehad, en Didge die eigenlijk altijd alles opeet, liet stukken kaak e.d liggen omdat het te hard was.
Door dorinekok
#863935
wat ik eerder wel deed:
Ik kon heel makkelijk afval vis krijgen. Daar zat ook vaak kabeljouw en van alles tussen. Ik kookte het dan 10 of 15 minuten en dan viel het vlees zo van de graat. WEl veel werk trouwens. Maar op dat moment vond ik het de moeite waard omdat ik nog geen zalmkoppen kon vinden en ik het kopen van sardien etc. wat te duur vond. Op die manier kregen ze toch nog een variatie in hun dieet. Evengoed zitten er dan minder voedingsstoffen in omdat het gekookt is.
Door Roellie
#864131
Nou Mikki heeft vandaag haar eerste kabeljauw op. Ze vond het even raar, ff snuffelen enzo, maar hij is gewoon op gegaan :)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#864158
Roellie schreef: Nou Mikki heeft vandaag haar eerste kabeljauw op. Ze vond het even raar, ff snuffelen enzo, maar hij is gewoon op gegaan :)

Tja Mikki is natuurlijk een labrador en familie van Rover dus het verbaast mij niks ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door