Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#858888
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#858910
Er zijn meer honden die moeten wennen aan barfen. Een van mijn honden at vanaf dag 1 alles dat ik haar voorschotelde (zij was 3,5 jaar lang brokken gewend). De andere heb ik echt moeten begeleiden. Die snapte er niet veel van in het begin. Wat ik gedaan heb is hem voeren. Dus uit de hand het eten geven en het als het ware samen in stukken trekken, hij met zijn bek ik met mijn handen. Dit zou je kunnen proberen. Misschien moet er gewoon even een kwartje vallen van 'oh, is dit ook eetbaar!'
Gebruikersavatar
Door Angelique
#858940
kojak schreef: Hallo mensen, ik kon zo snel geen hoekje vinden waar ik me kon voorstellen, maar bij deze dus. Ik ben Joyce, en ik heb een Gordon Setter reu van 1,5 jaar oud genaamd Kojak.
ik heb me hier net nieuw aangemeld omdat ik nog wat vragen heb en ik met mijn hond wil gaan barfen! Ik ben het boek "the barf diet" aan het lezen, en hoop ook hier nog de nodige informatie te krijgen..
Nou krijgt mijn hond al een hele poos KVV met wat Farmfood. Ook was ik al begonnen mijn hond botten te voeren, maar dit waren altijd vleesbotten van een dierenwinkel, hierbij wist hij wel wat er van hem verwacht werd. Nou wou ik hem gisteren eens een kippenpoot geven, maar hij wou hier niks van weten! Na wat aanmoediging hield hij het wel in zijn bek maar liet het dan meteen weer los en ging er naar blaffen want hij vond het een verschrikkelijk raar ding. ??? Ik vraag me af hoe ik dit aan hem kan introduceren? Moet elke hond hier aan het begin even aan "wennen"?

Groetjes Joyce
Kan goed dat hij dit niet als eten herkende ;D

Maar verder is een kippenpoot geen beginnersvleesbot, dus wees aan één kant maar blij dat die 'm weigerde. Begin maar met kipnekjes, sla die wat plat, eventueel mengen met je kvv en dan over een paar weekjes kijken of meneer zin heeft gekregen om te kluiven. Je kunt dan (als die 'm nog steeds weigert) de poot even in warm water leggen zodat er even wat meer geurtje vanaf komt.
Door kojak
#859006
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dorinekok
#859040
en anders kun je het vlees van de kippenpoot misschien wel insnijden. Zodat Kojak ziet, proeft en beter ruikt dat er vlees onder het vel zit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#859189
kojak schreef: Dit wist ik niet, waarom kun je dat beter niet geven aan het begin?
Zijn er meer dingen waar ik aan het begin mee moet oppassen?
Bedankt voor je tips
Te hard. Ook al is je hond wat aan kvv gewend, hij heeft ook nog brok bijgehad en brok verwaterd (door de koolhydraten) het maagzuur. Het maagzuur is in verwaterde toestand niet sterk genoeg om zo'n kippepootbot te verteren. Eet je hond een tijdje rauw dan wordthet maagzuur zuurder en dan kun je wel gewoon een kippepoot geven.
Lees allereerst het document waar Pauline naartoe gelinkt heeft en bovenaan deze afdeling staan ook veel links die voor beginners zeer nuttig zijn.
Als je ergens over twijfelt of je het wel of niet (al) kunt geven, vraag het dan eerst hier, dat kan een boel trammelant voorkomen.
Door roefus
#859350
kojak schreef: Het is dan dus ook fout geweest dat hij botten heeft gehad van de dierenwinkel? Wat jammer zeg, ik had ze nog zo om raad gevraagd. En ik dacht dat ik me goed had ingelezen!
Ik heb de link die Pauline me heeft gegeven doorgelezen, en ga eerst de rest ook nog even lezen!
Goed idee  :)
en eigenlijk geloof ik ook niet dat de mensen in dierenwinkels zo deskundig zijn w.b. het barfen.
Door kojak
#859368
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Prince01
#859370
Ik was net in de super, ik dag eens even kijken voor chico wat te kluiven niet veel soeps, eigelijk niks, keek ik benden Verkopen ze Rauwe Varkens botte, dit kan echt nooit gezond zijn, de verpakking stond op knappen, echt zo veel bacterien zitten daar in, toch raar wie verkoopt er nouw varkensbotte rauwe botte ongekoeld, :-\
Door roefus
#859394
kojak schreef: Haha, nou ik neem ook niet meer snel wat van ze aan! Maar als ze botten verkopen gaan veel mensen er vanuit dat de informatie die je er over krijgt correct is! Veel mensen weten niet beter. Je zou bij een dierenwinkel terecht moeten kunnen voor goed advies, toch!
Ja, eigenlijk zou je bij ze terecht moeten kunnen, groot gelijk.
Maar zoals ik het zelf zie, is dat niet zo.
De meeste dierenzaken die ik ken, verkopen brokjes en verder wat snoepmateriaal (buffelhuid, van die staafjes, koekies, gerookte varkensoren enzovoorts  :-X).
Sommigen hebben vriezer met kompleet versvoer, of wat pens ofzo.
Maar eigenlijk geloof ik verder niet dat ze er veel van weten.

Ik vraag me ook af wat voor soort botten ze jou verkocht hebben?
Was het bedoeld als recreatiebot en rauw?
Door kojak
#859496
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#859664
Van die gerookte botten gaan ze zo vreselijk veel drinken,een keer gedaan ik wist niet dat het gerookt was en zoveel plassen ,zelfs s'nachts moesten ze er uit,eens maar nooit meer :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door