Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#857149
zat net op de site te kijken van het islamcentrum en las dat ze lams/kalfsbot hebben per kilo 0,50.
Is dat wat, heeft iem. dat al uitgeprobeerd, is het groot bot of klein?
Lijkt me wel erg goedkoop voor wat flinke botten.
ellen
Door *Natasja*
#857153
Ik denk dat ze daarmee de recreatiebotten bedoelen, waarschijnlijk zijn het stukken van poten. Ik geef deze botten, meestal van een lam of geit (niet specifiek van het IC) een enkele keer, eens in de maand ofzo. Ze eten ze hier vrijwel helemaal op.
Door Borke
#857297
Volgens mij zijn dat te harde botten van dragende delen, ik geef het mijn honden niet. Ik wil goed bevleesde botten voeren, dan kost het maar wat meer ;)
Door Mevroi Kruim
#858005
Als ik daar ga inkopen dan krijg ik vaak een flinke zak kale botten mee, meestal lam en geit. Daar zitten pootbotten bij (kliko) maar ook bekkens en schouderbladen en ruggegraten. Die zijn voor mijn honden goed te eten dus die krijgen ze na een flinke pens- of kopvleesmaaltijd of na orgaan. Bij mij kauwen ze goed en wordt er niet geschrokt dus ik dur kaal bot wel aan mits het groot genoeg is. Na een kwartier haal ik de eventuele resten weg.
De enkele ribbetjes begin ik niet aan, die gaan ook maar in de kliko.
Door tieneke
#858010
*Natasja* schreef: Ik denk dat ze daarmee de recreatiebotten bedoelen, waarschijnlijk zijn het stukken van poten. Ik geef deze botten, meestal van een lam of geit (niet specifiek van het IC) een enkele keer, eens in de maand ofzo. Ze eten ze hier vrijwel helemaal op.
Dragende botten helemaal laten opeten?  :-X
Door Cindy de Wolf
#858042
tieneke schreef: Dragende botten helemaal laten opeten?  :-X
Als het hier om de botten gaat die je normaal gratis mee kreeg zijn het idd dragende botten van jonge dieren en goed weg te knagen. Bij mij kregen/krijgen ze ze ook met een kg spiervlees of iets dergelijks ervoor.
Door tieneke
#858050
Cindy de Wolf schreef: Als het hier om de botten gaat die je normaal gratis mee kreeg zijn het idd dragende botten van jonge dieren en goed weg te knagen. Bij mij kregen/krijgen ze ze ook met een kg spiervlees of iets dergelijks ervoor.
De dragende botten die ik heb van kalveren van tussen de 3 en 4 maanden zijn echt loeihard eveneens de dragende botten van lammeren die ik heb.
Maar als jouw honden dit goed weg krijgen zou ik ze ook gewoon geven hoor.
Door tieneke
#858102
Cindy de Wolf schreef: Ze krijgen bij mij deze botten beter weg dan geitennekken om je een idee te geven ;)
Ben alleen bang dat een hoop mensen nu deze dragende botten gaan geven waardoor het wel eens verkeerd kan gaan.
Het blijft dragend en wordt dan ook afgeraden maar goed als jij ze wilt geven prima toch?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#858129
geloof toch niet dat die botten voor mijn hondenn geschikt zijn.
Hou het wel gewoon bij karkassen en lamsribben.
ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door