Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda en Pepper
#857699
Vraagje??
Mag ik zomaar aangeschoten wild geven aan Pep?
Ik doel op, konijn en fazant

( geschoten door jagers hier in de buurt)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#857709
Ik zou het doen als ik de mogelijkheid had. Nou maar hopen dat Pepper het lekker vindt. ;)
Door Jolly
#857711
oww als ik eraan kon komen, zou ik meteen ja zeggen.

even checken voor je geeft op kogeltjes of waarmee geschoten is en verder, super.
Gebruikersavatar
Door pike
#857757
Ik zou het ook zonder problemen geven, idd even op kogeltjes checken. Natuurlijker kan je volgens mij niet voeren.
Door Miranda en Pepper
#860047
Ik moet op zoek naar de kogeltjes??? Tja, lijkt me best een hels karwei
Maar kreeg gisteren 2 hazen, nu ff de moed opbrengen om daarin te gaan
peuren..... :-\
Door Mevroi Kruim
#860056
Miranda en Pepper schreef: Ik moet op zoek naar de kogeltjes??? Tja, lijkt me best een hels karwei
Maar kreeg gisteren 2 hazen, nu ff de moed opbrengen om daarin te gaan
peuren..... :-\
Metaaldetector  8)
Serieus, je hebt van die hobby-dingen om leidingen in de muur op te sporen.
Door conleeuw
#860103
lang niet alle kogels bestaan meer uit lood, maar ik zou zeker checken en of kijken of je de kogeltjes niet kan verwijderen, hoe moeilijk het is valt volgens mij nog mee.... wondje zoeken , even porren en presto, kogel opgespoord..... hoezo optimist ;D
Door Mevroi Kruim
#860196
Volgens mij zijn loden kogeltjes al een tijd verboden en is het tegenwoordig staal. Maar die kun je ook met een metaaldetector vinden.
Door Boefke
#860255
Ik zou het zeker voeren! Hopenlijk lusten ze het, hier is er eentje niet zo dol op wild.
Kruimel schreef: Volgens mij zijn loden kogeltjes al een tijd verboden en is het tegenwoordig staal. Maar die kun je ook met een metaaldetector vinden.
Zou je met zo'n ding het precieze plekje waar de kogeltjes zitten kunnen vinden bij zeg een eend ofzo ??? Gaat ie niet gewoon piepen bij heel de eend, als je begrijpt wat ik bedoel...
Door Mevroi Kruim
#860270
Nee, ze zijn behoorlijk nauwkeurig, moet ook wel als je het verloop van een leiding in de muur wilt kunnen volgen.
Gebruikersavatar
Door pike
#860700
Kan je niet gewoon het gaatje opzoeken? lijkt me toch dat je dat moet kunnen zien  :-\
Door roefus
#860839
Ik dacht dat wild altijd 'n dag of 10 ingevroren moest worden i.v.m. parasieten?
Gebruikersavatar
Door koekje
#860840
wild dient meestal wel even te besterven, maar das denk ik vooral voor de smaak van mensen. ik denk dat honden wild liever een gradatie sterker bestreft hebben dan katten bv.

wild wordt met hagel geschoten, en officieel mogen er geen loden kogeltjes meer gebruikt worden, maar er zijn genoeg hobby-jagers en anderen die deze nog wel gebruiken.
metalen kogeltjes zijn echt ook niet aan te raden voor het gebit.
dus altijd kogeltjes opsporen en deze weghalen.

met een metaaldetector is een goeie, want met de hand napluizen is praktisch niet te doen, en ook niet zo efficient en effectief.
Door dorinekok
#861128
Wie heeft er in vredesnaam een metaal detector zo maar bij de hand?
Gaatjes zijn niet altijd te vinden met hagel. Het vlees kan zich achter het kogeltje heel snel weer sluiten.
Door Laura2004
#861190
dorinekok schreef: Wie heeft er in vredesnaam een metaal detector zo maar bij de hand?
Ik citeer Kruimel: 'Serieus, je hebt van die hobby-dingen om leidingen in de muur op te sporen'.

Ik zou het ook proberen als ik jou was, hier lusten ze geen wild, maar de meeste honden op BP volgens mij wel ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door