Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ydeh
#857304
Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn hond vlooien heeft. Dat word dus een Stronghold behandeling maandag.  Nu vroeg ik me echter af: is het mogelijk dat vlooien (of larven, eitjes e.d.) zich in een bed kunnen nestelen, of blijven ze altijd "aan de oppervlakte"?  Ik vroeg me af of er in het matras zelf ook van deze ellendige wezens kunnen zitten. 
Wie het weet mag het zeggen!!  :)
Door ydeh
#857323
Ha wat fijn om te weten..  :cry2:
En hoe krijg ik deze beestjes er evt. weer uit zonder chemicalien op mijn bed te moeten spuiten?  Het is meer een voorzorgsvraag hoor, maar nu mijn hond vlooien heeft en ik net een nieuw bed heb gekocht word ik ineens heel bezorgd!
Mijn hond komt niet boven trouwens, maar een vlo kan altijd op je schouder meeliften de trap op natuurlijk...
Ik las ook net dit stukje bij een Frontline stukje op dit forum:

"Nee, Stronghold is niet giftiger dan de andere. Al die vlomiddeltjes zijn gebaseerd op één of ander chemisch stofje.  Het kan alleen gevaarlijk zijn voor bv. Collies, Shelties, Borders enzo die een defect MRD1 gen hebben."

Laat ik nu net een Border Collie hebben...  Is een ander middel beter als aanrader?
Door pallas
#857333
ydeh schreef: Ha wat fijn om te weten.. :cry2:
En hoe krijg ik deze beestjes er evt. weer uit zonder chemicalien op mijn bed te moeten spuiten? Het is meer een voorzorgsvraag hoor, maar nu mijn hond vlooien heeft en ik net een nieuw bed heb gekocht word ik ineens heel bezorgd!
Mijn hond komt niet boven trouwens, maar een vlo kan altijd op je schouder meeliften de trap op natuurlijk...
Ik las ook net dit stukje bij een Frontline stukje op dit forum:

"Nee, Stronghold is niet giftiger dan de andere. Al die vlomiddeltjes zijn gebaseerd op één of ander chemisch stofje. Het kan alleen gevaarlijk zijn voor bv. Collies, Shelties, Borders enzo die een defect MRD1 gen hebben."

Laat ik nu net een Border Collie hebben... Is een ander middel beter als aanrader?
ik zou kijken voor advantage, werkt erg goed, je moet het alleen maandelijks herhalen en is veilig voor collies.
Door ydeh
#857335
Maar het is toch raar dat ik op een forum moet lezen dat Stronghold (misschien) onveilig is voor Collies?  Dat is toch van de gekke, of zie ik dat verkeerd.    Moet ik dit met een korreltje zout nemen of is het echt al zo erg dat fabrikanten dit verzwijgen om toch meer te verkopen..?
Door Boefke
#857390
Stronghold is puur vergif. Net als advantage en Frontline en dat soort meer. Er zijn honden die er erg slecht op reageren. Mijn hond kreeg bv van stronghold een mega-jeuk-irritatie reactie die wekenlang aanhield. Bij frontline krijgt hij dat niet, maar daarvan gaan hier de vlooien niet dood. Advantage werkt hier ook goed. Ik gebruik het nooit preventief, alleen maar als er echt een vlooienbom gebarsten is en dat is pas 1 keer voorgekomen. Over een specifiek collie-gerelateerde reactie heb ik nog nooit iets gehoord.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#857407
ydeh schreef: Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn hond vlooien heeft. Dat word dus een Stronghold behandeling maandag. Nu vroeg ik me echter af: is het mogelijk dat vlooien (of larven, eitjes e.d.) zich in een bed kunnen nestelen, of blijven ze altijd "aan de oppervlakte"? Ik vroeg me af of er in het matras zelf ook van deze ellendige wezens kunnen zitten.
Wie het weet mag het zeggen!! :)
Als je regelmatig je beddengoed verwisselt kunnen ze volgens mij nooit in je matras gaan zitten. :D

Ik heb hier voor één van mijn honden Advocate en daar staat voor Collies, Old English Sheepdogs en gerelateerde rassen of gekruiste rassen wél een speciale waarschuwing in de gebruiksaanwijzing.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#857427
ydeh schreef: Maar het is toch raar dat ik op een forum moet lezen dat Stronghold (misschien) onveilig is voor Collies? Dat is toch van de gekke, of zie ik dat verkeerd. Moet ik dit met een korreltje zout nemen of is het echt al zo erg dat fabrikanten dit verzwijgen om toch meer te verkopen..?
Een fabrikant verzwijgt dit op zeker niet om meer verkoop te genereren, wat er is niks zo slecht voor je verkoop dan een dode hond. Om welke werkzame stof zou het dan moeten gaan in Stronghold?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#857438
Bij Advocate staat er: Zoals met elk product dat macrocyclische lactonen bevat, moet bij Collies, etc.... (zie vorig bericht) aandacht worden geschonken aan de juiste toediening van het product zoals beschreven onder rubriek "Aanwijzingen voor een juiste toediening". In het bijzonder moet orale opname door het behandelde dier en/of andere dieren worden voorkomen.

Geen idee of dit ook voor de betreffende werkzame stof in Stronghold geldt. :-\
Door ydeh
#857479
Hier een linkje met de bijsluiter van stronghold:

http://medicamentsveterinaires.microsit ... NL&ID=4504

Er staat dat het op meer dan 100 verschillende rassen getest is, waaronder collies.
Het zou gaan om de stof ivermectine die in Stronghold zou zitten wat niet goed is in combinatie met een collie. Tsja ik weet het niet, ik heb er niet voor gestudeerd helaas :)
Wie het weet mag het alweer zeggen!
Door pallas
#857482
Overigens kreeg ik ook afgelopen jaar advocate mee van mijn d.a. terwijl er natuurlijk ook in Didot's dossier staat dat hij een border is :-\... gelukkig controleer ik altijd alles zelf nog eens extra en heb hun even op de fout gewezen.
Door ydeh
#857893
Bedankt voor alle tips, maar ik blijf het toch maar lastig vinden wat te gebruiken.
Als er in de bijsluiter van Stronghold specifiek bij staat dat het ook getest is op Collies ga ik er toch vanuit dat het wel snor zit...  Maarja als ik dan weer op het internet kijk.
Heeft er iemand op het forum een collie die succesvol en veilig tegen vlooien behandeld is??  Ook word ik niet echt veel wijzer welke omgevingsspray ik het beste kan gebruiken.  Pfff wat een toestand zeg ik dacht ik koop Stronghold (omdat ik daar goede dingen over lees) en een willekeurige omgevingsspray en klaar is kees, maar nee.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door