Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Keverzot®
#856105
Hallo,

zoals jullie wss al weten heb ik dus 2 Amerikaanse bulldogs die Barfen. Dat gaat allemaal heel goed. Nu hebben we sinds vorige week een Engelse bulldog bij. Het is een herplaatser teefje en ze heeft bij haar vertrek van de vorige eigenaar nog een grote zak Royal Canin meegekregen speciaal voor EB's. Nu ruikt ze steeds die lekkere BARF van de grote honden en wil die vieze brokken niet meer. Ik had ze van de week wat Geitensnippers gegeven maar ze heeft kort erop overgegeven. Mss heeft ze ook wat stress maar gezien de gevoeligheid van de EB...

... zoek ik mensen met een EB die ook Barf geven om eens te horen hoe zei het gedaan hebben en hoe het verloopt. Zoals jullie weten heeft een EB een heel zwakke spijsvertering en ik zoek dus specifieke info geen algemene (die ken ik zelf ook wel uit ervaring met men AB's).

Dus Barfende Engelse Bulldog eigenaars vertel uw verhaal!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#856246
Keverzot® schreef: een grote zak Royal Canin meegekregen speciaal voor EB's.
Het moet toch niet gekker worden :o
En wat zit er in een brok voor een EB anders dan voor een..... ???
Door Borke
#856288
Wat zou er nou anders zijn aan een EB dan aan al die andere Bulldoggen?
Ik denk dat je gewoon vanuit de ervaring met je huidige honden kunt voeren.
Door tessa
#856389
Waar je volgens mij wel op moet letten is dat kortsnuitige honden een 'misvormd ' gebit hebben en relatief een grote keel, mijn ervaring is doordat ze veel speeksel produceren in combinatie met het gebit ze nogal makkelijk te grote stukken inslikken en zo dus kunnen stikken, dus ik zou zeker in het begin oppassen met harde botten zoals ribben e.d.
Op zich kan het natuurlijk prima allemaal maar wel even opletten, succes ermee!
Door Laura2004
#856453
tessa schreef: Waar je volgens mij wel op moet letten is dat kortsnuitige honden een 'misvormd ' gebit hebben en relatief een grote keel, mijn ervaring is doordat ze veel speeksel produceren in combinatie met het gebit ze nogal makkelijk te grote stukken inslikken en zo dus kunnen stikken, dus ik zou zeker in het begin oppassen met harde botten zoals ribben e.d.
Op zich kan het natuurlijk prima allemaal maar wel even opletten, succes ermee!
Dit is dus waar ik ook bang voor ben, ik vraag me af of een Engelse bulldog geschikt is om mee te barfen, ik zou heel erg bang zijn dat ze stikken in botten. En wat dat betreft is een Amerikaanse bulldog niet te vergelijken met een Engelse bulldog. Ik denk dat ik er voor een Engelse bulldog voor zou kiezen om kvv te geven of om alles te malen.
Door Lizzy
#856475
Nou, op brok lijkt me echt een slecht idee :o. Dan liever versvlees (kvv).

Maar ik denk dat er zoveel honden bekent staan om een zwak spijsverteringssysteem. Tot je ze over zet op BARF, dan blijkt het allemaal reuze mee te vallen.

Geitenvlees is ontzettend vet. Ik denk eerder dat ze daarom heeft gekotst. Ik zou zelf eerst gemalen kip, konijn, rund, paard, etc. geven, kortom, makkelijk verteerbare niet te vette vleessoorten. Kip en konijn en parelhoen kun je ook de gemalen botten van geven. Als dat goed gaat, kun je langzaam allerlei vlees, vleesbot en orgaanvleessoorten introduceren. En als dat goed gaat: kun je langzaam overschakelen van gemalen spul maar ongemalen spul.

En, terwijl je omschakelt: geef haar probiotica!
Door tieneke
#856478
Keverzot® schreef:
ben idd aant overwegen de EB op de de brok of KVV te houden/zetten om die reden. Nog iemand met raad/kennis van EB?
Als ik mocht kiezen zou ik toch echt voor de kvv of barf gaan en die bagger er heel erg snel uitgooien.
Door Laura2004
#856479
Keverzot® schreef: thx Tessa en Laura,

ben idd aant overwegen de EB op de de brok of KVV te houden/zetten om die reden. Nog iemand met raad/kennis van EB?
Ik zou zeker geen brok blijven geven!!! Dat bedoelde ik ook absoluut niet. Ik zelf heb een Amerikaanse Stafford met een gevoelige maag en het heeft even geduurd, maar het gaat op BARF eigenlijk geweldig met haar. Ik zou je dus absoluut afraden om brokken te blijven geven, ik vind dat het slechtste voer dat er is voor een hond met (en zonder ook) een gevoelige maag. Dus of zelf samenstellen en dat vermalen of kvv. Maar brokken is in mijn ogen een foute beslissing.
Door Keverzot®
#856500
ja ik heb me ook verkeerd verwoord, ik ga die zak opgeven en dan idd op gemalen overgaan, ik heb nog wat gemalen kip liggen die ik niet geef aan de grote omdat die liever "werken" voor hun eten. ;D

dus eind volgende week is die brok op en zet ik ze over, ik ben ook niet voor brok maar ik laat ze toch maar die zak verder opeten.

dank je voor de reakties!

Will
Door tessa
#856735
Ik heb shih tzu's en die hebben eigenlijk precies zo'n buldogprofiel en idem dito gebit, ik heb jaren carnibest gevoerd en barf nu een half jaar naar volle tevredenheid het enige waar ik dus op let dat ik bijvoorbeeld geen enkele botten geef zoals lamsribben en ik knip lappen vlees in kleinere stukken, voor de rest eten ze alles gewoon hoor, dit soort honden met een korte snuit hebben nu eenmaal veel ruimte achterin de keel dus slikken ze eerder grote stukken in.
Door danielle1980
#856765
ik zou gelijk al barf/kvv beginnen want 90% van de eb hebben huidproblemen, zuur allergies voor granen en pollen en nog veel meer ellende.
ik heb dus een engelse bull, die van mij barft alles hoor...
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#859102
Ik heb een engelse bulldog; Sem. Sem is bij mij begonnen met kvv en later ben ik mij gaan verdiepen in BARF en is zij mee overgestapt. Zowiezo is ze er wb haar huidproblemen enorm op vooruit gegaan!
Ze heeft moeite met grotere vleesbotten; kan deze niet goed genoeg 'knippen'. Ook vlees in grote lappen kost haar moeite. Meestal maak ik voor haar de stukken kleiner, zodat ze wel wat moeite moet doen, maar geen uren bezig is.
Door Keverzot®
#859145
inmiddels ben ik al enkele dagen gemalen aan het geven en het gaat heel goed, vandaag zelfs al een stukje paard gegeten. Wss is het de eerste dagen wat stress geweest. Nu kan ze mee barfen met de grote zij het gemalen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door