Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Willemijn
#853499
Misschien een gekke vraag!

Mijn Bull Mastif produceert nogal wat slijm. De klodders vliegen ons regelmatig om de oren en het is alle dagen weer een hele klus om deze van muren en deuren te verwijderen.
Toen wij nog brok voerden moest het hele proces heel snel: bak pakken, brokken erin, snel neerzetten anders was de kamer 1 slijmerige bende.
Nu barfen we en duurt het wat langer voor hij daadwerkelijk zijn bak voer krijgt. Al die tijd loert hij natuurlijk maar......geen druppel! Hij kwijlt niet meer!
Ik heb hier geen logische verklaring voor want het is onnodig te vermelden dat hij Barf veel lekkerder vindt dan de brokken.
Natuurlijk ben ik hier blij mee maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dit nou kan.
Iemand een logische verklaring?
Door pallas
#853510
brok is droog, dat spul krijg je alleen maar naar binnen met veel slijm ;)
een lekker stuk vlees met bot knaag je gewoon lekker weg en dan doorslikken.
Door Laura2004
#853511
Mijn hond kwijlde ontzettend toen hij brokken kreeg en met BARF nog meer :-X
Ik weet niet hoe het komt, maar het lijkt me heel prettig dat hij minder kwijlt!!
Door Willemijn
#853512
pallas schreef: brok is droog, dat spul krijg je alleen maar naar binnen met veel slijm ;)
een lekker stuk vlees met bot knaag je gewoon lekker weg en dan doorslikken.
Dus geen Pavlov-effect? (Eten zien of ruiken dus slijmproductie?)
Door Red_Hunter
#854443
Hier ook een vreselijke slijmbal ::) ondanks KVV of BARF.

Hij heeft nooit brokken gehad dus ik zou niet weten hoe het dan geweest zou zijn.

Groetjes Trudie
Door Boefke
#854789
Jeetje wat opmerkelijk. Ik zou het niet weten. Zou eerder verwachten dat hij meer, of iig langer zou gaan kwijlen. Hoe lang is dit al zo, en echt precies begonnen met overstap naar barf?  Mijn honden kwijlen niet bijster veel en Boef is ook niet meer of minder gaan kwijlen met brok/kvv/barf.
Door Willemijn
#854811
Boefke schreef: Jeetje wat opmerkelijk. Ik zou het niet weten. Zou eerder verwachten dat hij meer, of iig langer zou gaan kwijlen. Hoe lang is dit al zo, en echt precies begonnen met overstap naar barf?  Mijn honden kwijlen niet bijster veel en Boef is ook niet meer of minder gaan kwijlen met brok/kvv/barf.
Op het moment dat we geen Barfen.
En echt, geen druppel! We zijn hier allemaal stomverbaasd maar begrijpelijk, wel blij.
Maar ik kan er geen verklaring voor vinden.
Door Boefke
#854832
Het enige dat ik zo kan bedenken is dat zijn geconditioneerde respons (het ritueel rondom de brokken) is doorbroken doordat dit ritueel er niet meer is. Er is nu een ander ritueel, nl het barf voeren. Blijkbaar heeft hij hierbij nog geen geconditioneerde respons van kwijlen opgebouwd. Kan nog komen natuurlijk, maar misschien ook niet. Anders zou ik het ook niet weten...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door