Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door @lma
#85126
Hoi,

Las net het artikel over scheurbuik en HD in de bib medisch. Had het vorige week ergens anders al gelezen.
sprak mij erg aan en ben onze pup vit.C tabletjes bij gaan geven. Nu voer ik nog kvv + brokken maar eind vd week wordt het volledig kvv. kan ik bij de kvv de vit. C bij blijven geven of is dat al verwerkt in het voer. Kan iemand mij hierin adviseren. Had zelf het id "baad het niet dan schaad het niet" maar begin toch een beetje te twijfelen.zijn er meer die dit verhaal aanspraken en ook vit.C geven???

Alma
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#85127
Het teveel aan vitamine C verlaat het lichaam via de urine.Een tabletje meer kan dus geen kwaad. ;)
Door Ordell
#85150
Vroeger deed ik het ook altijd en wel iedere dag. Maar daar ben ik eigenlijk een beetje van teruggekomen. Mede gezien het feit dat een hond zelf Vitamine C aanmaakt en wanneer je dat zou bijgeven het lichaam hier wel eens mee zou kunnen stoppen. Ik ben er met Max al een tijd geleden mee gestopt en merk helemaal geen verschil moet ik zeggen...
Tannetje raadt het trouwens ook af als ik het me nog goed kan herinneren.
Zou een hond door het geven van Vitamine C geen HD ontwikkelen wat hij anders wel zou hebben gedaan is het voor mij toch geen goeie, het risico op nakomelingen met HD is dan toch groter ondanks dat hij het zelf niet heeft. Daar mag bij mij Vitamine C geen oorzaak (meer) van zijn.
Door Helen
#85161
Ik geloof dat Hilga Kruize daar een tabel voor had, hoe je vit. C kon doseren. Misschien weet iemand anders daar meer van.

groetjes Helen
Door Paul_Barte
#85167
[quote="Helen"]
Ik geloof dat Hilga Kruize daar een tabel voor had, hoe je vit. C kon doseren. Misschien weet iemand anders daar meer van.

groetjes Helen
[/quote]

Totdat die aan de race gaat en dan net iets minder ;D
Door Ordell
#85173
Schijnt zelfs zo te zijn dat bij het langdurig gebruik van ascorbinezuur het bloed kan gaan verzuren en dat je dan verder van huis bent...
Door @lma
#85281
[quote="Paul_Barte"]
Geloof daar niet zo in maar als ik links kan krijgen voor wat spitwerk dan graag.
[/quote]


Nou, als je wat gevonden hebt tijdens je spitwerk ;D hoor ik het graag van je
Door mud
#85781
[quote="Paul_Barte"]
Geloof daar niet zo in maar als ik links kan krijgen voor wat spitwerk dan graag.
[/quote]

hier staat ook een verhaal

http://www.natas.nl/
Leesvoer - vitamine c

Gr Bob.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door