Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#851987
Ik mag mee bestellen bij Herby! 8)

Voor Cairo bestel ik de hert,en struis vlees.
Maar voor Dorian,hij is nu 6 maanden,volledig klaar met wisselen!
Hij eet nu nog 2 a 3 x in de week Smul pens compleet,dus orgaan is nog niet nodig toch?

Dacht nu om iets van konijn te proberen voor hem,dat kan nu toch makkelijk?
En wat kan ik dan het beste bestellen:
konijn voorbenen of
konijnkarkas of mss wel een konijnekop?



Een schapenlong met luchtpijp,is dat iets recreatiefs om te geven of kan dat als maaltijd?
Door Lizzy
#851992
Ik weet niet wat er in Smuldier compleet zit. Als het vooral pens is, dan zou ik geen pens bestellen. Eventueel nog wel wat hart en nier ofzo. Dikke kans dat dat niet in grote hoeveelheden in Smuldier zit.

Van konijn kun je op deze leeftijd echt alles geven hoor. Linga at dat bij 10 weken al, konijnenbouten, karkassen, hele konijnen (delen) en koppen.

Long bevat weinig voedingsstoffen. Luchtpijp idem dito. Of het echt recreatieve waarde heeft...? Ik betwijfel dat. Ik zou het als onderdeel van het grotere geheel zien (een deel van een maaltijd).
Door judith1967
#852136
Dankjulliewel voor de antwoorden.Ga ik zowiezo konijn bestellen!
En dan ook wat hart en nier(toevallig vanavond wel een  beetje lamshart gegeven,per ongeluk uit de vriezer laten liggen)

Weet wel dat die Smul penscompleet uit (dacht ik) 70 % pens bestaat.
En dan ook iets van lever ofzo dan?

De Smul wil ik op een gegeven moment er helemaal uithalen,maar ik weet nu nog niet zo goed hoe ik een menuutje kan berekenen.
Ik geef maar 1 x in de week groente mixje(bestaat maar uit 2 soorten dan) en geef ook nog wat hele prooidiertjes erbij.
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 04 nov 2007, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#852169
Nog een vraagje;die konijnenkarkassen die zijn kaal?Of zit er redelijk wat vlees nog aan?

En moet ik de konijn nog eerst platmeppen zolas ik in het begin deed met de kippevleugels?
Door Cindy de Wolf
#852228
judith1967 schreef: Nog een vraagje;die konijnenkarkassen die zijn kaal?Of zit er redelijk wat vlees nog aan?

En moet ik de konijn nog eerst platmeppen zolas ik in het begin deed met de kippevleugels?
Als je de karkassen met kop neemt hoef je op zich niets bij te geven, die zijn wel redelijk bevleesd. Als je alleen de koppen besteld zit het op het randje, ik geef meestal wel wat orgaan/spiervlees bij om te harde ontlasting te voorkomen. De karkassen hoef je zeker niet in elkaar te meppen. Ze zijn zo mogelijk nog zachter dan kip. Met een reguliere keukenschaar knip je het zo doormidden mocht dat nodig zijn wat ik bij een herder niet denk ;)
Door Borke
#852243
Die koppen worden hier erg graag gegeten, het is het enige van het konijn wat Borke met smaak eet. Ik geef er niets bij en Borke is tamelijk gevoelig voor teveel bot...
Door judith1967
#852255
Dankjulliewel,

Ik heb net mijn bestelling doorgepbt,en heb de konijnkarkassen besteld.o.a ;)
Ben benieuwd wat ie ervan vindt.
Dorian heeft niet zo snel last van e harde ontlasting,meestal krijgt ie  ookeen portie kipkarkas,en dan geen problemen met ontlasting
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door