Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#850848
Is er qua voedingswaarde verschil tussen kippennekken en kipkarkas?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#850857
Neuh, alleen verschilt de hoeveelheid vlees nog wel eens per karkas terwijl dat met nekken nagenoeg gelijk is. Ik ga dan wel uit van echt karkassen en niet van alleen ruggen, want in het laatste geval vind ik de calciumvoorziening van nekken beter.
Door dorinekok
#850876
Dus als ik kan kiezen tussen nek of karkas, kan ik beter nek nemen?
Gebruikersavatar
Door Madera
#850881
persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar karkas, omdat dit iets meer kluif- en kraakwerk is. Maar het is net wat je zelf wilt.
Door dorinekok
#850905
het gaat mij vooral om de voedingswaarde. Daarvan wil ik graag weten of er verschil is en zo ja, wat dan te preferen is.
kluifwerk is ook niet te onderschatten maar dat hebben ze ook al aan lamskop en konijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#850914
dorinekok schreef: Dus als ik kan kiezen tussen nek of karkas, kan ik beter nek nemen?
Als je nog meerdere vleesbotsoorten hebt dan denk ik dat het niet zoveel uitmaakt. Maar heb je zeg maar alleen maar karkas (lees: rug) en nek, dan geef ik voor de calcium liever nek dan zo'n halve kraakbeenflubbel met 2 minibotjes eraan.
Door jon
#850999
Aan de karkassen die ik (gratis) krijg zit de nek er nog aan dus hoef ik niet te kiezen ;)
Door dorinekok
#851315
Een enkel keertje heb ik ook wel karkas met nek maar meestal alleen nek (met kop en snavel) ik vroeg me af of ik daarmee wel voldoende aan de voedingswaarde kwam. Maar ik begrijp dat de voedingwaade in de nek dus meer is dan in de rest van het karkas. Dan hoef ik me geen zorgen te maken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#851473
jon schreef: Aan de karkassen die ik (gratis) krijg zit de nek er nog aan dus hoef ik niet te kiezen ;)
Nah, die mazzel heb ik niet, wel dat er wel een een kop aan de nek zit :-X ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door