Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#850477
Ik ga nu een groentemix maken voor deze maand en het leek mij handig om daarbij al wat eitjes te vermalen en in te vriezen. En nu vroeg ik me dus af, kan dit?
Door Laura2004
#850483
tieneke schreef: Is toch veel verser om ze over de mix te doen rechtstreeks uit de koelkast?
Ja, maar het leek mij handig, omdat ik dan het ei in de keukenmachine kan vermalen, zodat ze de schil opeten, want als ik het prak eten ze het niet. En het leek mij handig omdat ik besef dat veel groentes die ik heb gekocht een beetje droog zijn waardoor mijn keukenmachine niet goed maalt en het leek me een goede oplossing om voor het vochtige die eieren er doorheen te doen.
Door dorinekok
#850486
lijkt mij geen goed idee. Toen ik het las, zei ik meteen hardop gatver... Ik denk dat de eiereen gaan schiften als ze weer ontdooien. Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik er gewoon een scheutje water en/of olie bij doen. Dan ben je van het droge af.
100% zeker ben ik niet van bevroren eieren maar ik zou het niet doen.
Door Laura2004
#850488
dorinekok schreef: lijkt mij geen goed idee. Toen ik het las, zei ik meteen hardop gatver... Ik denk dat de eiereen gaan schiften als ze weer ontdooien. Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik er gewoon een scheutje water en/of olie bij doen. Dan ben je van het droge af.
100% zeker ben ik niet van bevroren eieren maar ik zou het niet doen.
Ik ga het eerst wel even proberen zonder eieren, misschien lukt het wel gewoon.
Gebruikersavatar
Door koekje
#850490
ik geloof dat alleen de eiwitten in te vriezen zijn, los dus. maar das niet wenselijk in je barfmenu.

(nigella lawson vriest dr eiwitten ook in, maar zij frituurt dan ook marsen en bountys...)
Door pallas
#850495
koekje schreef: ik geloof dat alleen de eiwitten in te vriezen zijn, los dus. maar das niet wenselijk in je barfmenu.

(nigella lawson vriest dr eiwitten ook in, maar zij frituurt dan ook marsen en bountys...)
ik moest ook meteen aan haar denken met die zakje ingevroren eiwit ;D ;D ;D
Door tieneke
#850496
Laura2004 schreef: Ja, maar het leek mij handig, omdat ik dan het ei in de keukenmachine kan vermalen, zodat ze de schil opeten, want als ik het prak eten ze het niet.
Zonder schil geven en de schalen wegdoen of drogen zodat je ze eventueel met een vijzel/machientje kunt vermalen.
Door 202Spots
#850497
Zolang je de eieren NIET met schaal en al in de vriezer doet,kan je eieren best invriezen hoor.
http://www.georgiaeggs.org/pages/freezingeggs.html

Ik denk dat die bakjes waar je klontjes ijs meer vriest het makkelijkst zijn, en dan wanneer de ei bevroren is dan kan je de blokjes in plastik zakjes verpakken en bewaren.
de eiwit apart kan 1 jaar bewaard, de eigeel veranderd van structure en wanneer je de hele ei eerst door elkaar klop en dan invriest, dan is 't beste dat je 't gelijk na ontdooien gebruikt.(voor hond of in koek/cake bakken is prima)

Ik zou de schaal er niet bij malen,maar schalen drogen en de gemalen eirenschalen apart er bij doen
Laatst gewijzigd door mahuni op do 01 nov 2007, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#850512
Bedankt allemaal voor het meedenken :-*. De groentemix is gewoon gelukt zonder eieren, ik was bang dat de keukenmachine zou vastlopen, maar dat is niet gebeurd. Dus ze krijgen de eieren er gewoon vers bij, maar zonder schil dan, want die ligt anders door heel mijn huiskamer...
Gebruikersavatar
Door pike
#850540
Om gemakkelijk te kunnen pureren begin ik ook altijd met iets sappigs zoals komkommer, taugé is ook heel sappig. En wat gekookte pompoen geeft ook een lekker sappige basis.  ;)
Door Laura2004
#850547
tieneke schreef: Komkommertje  ;)
Ja, die doe ik er normaal gesproken doorheen voor de vocht, maar dat had ik nu niet in huis en ik wilde het vandaag maken, omdat ik er verder geen tijd meer voor heb....
Door Mevroi Kruim
#850594
Ik maak de groentemix meestal vers, met eieren, en soms vries ik 'm in, met eieren. Compleet erdoorheen, met schil, en dan gepureerd. Gaat prima.
Door dorinekok
#850605
brrrr het lijkt me nog steeds niks.... maar goed, ik heb het dan ook nog nooit geprobeerd hoor om eieren in te vriezen.
Als ik ooit een ei overschot heb, weet ik wat ik ermee kan doen. ... brrr :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door