Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door cindy1986
#850290
Mijn honden moeten eigenlijk ingeënt worden, vorig jaar juni zijn ze voor het laatst ge-ent.
Nu snap ik dus helemaal niks van dat Vaccinatieboekje.
In juni 2005 hebben ze de volgende vaccinaties gehad: Vanguard CPV-Lepto en Nobivac KC, type vaccin: 3 t/m 9.
In 2006 deze: Vanguard 7 (DA2Pi) en Vanguard 7 (CPV-Lepto). Type vaccin: 3 t/m 6.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Nobivac-enting, omdat die 3 jaar geldig is. Dan zou ik nog wel elk jaar voor Weil & Parvo moeten enten. Mijn honden zwemmen veel in (vies) water, maar is er één vorm van Weil waar je tegen ent? Ik zet namelijk ook mijn vraagtekens bij de kennelhoestenting, aangezien er verschillende vormen zijn (net als bij griep), en die enting maar tegen een gering aantal vormen werkt. Dus kennelhoest doe ik sowieso niet meer.
Hetzelfde voor Parvo, als je dat ent, kan je hond dan geen enkele vorm van Parvo krijgen?

Rakker is 8,5, is keurig elk jaar ge-ent. Rakker is op dit moment in een topconditie, ze is nog nooit zo goed geweest (altijd sukkelen met de weerstand). Ik ben eigenlijk bang dat ze, door haar te laten inenten, weer zo ziekig wordt. Zou je niet kunnen zeggen dat 8 jaar de cocktail enten genoeg is geweest? De Weil is dan even afhankelijk van bovenstaande vragen.
Laatst gewijzigd door cindy1986 op do 01 nov 2007, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#850411
cindy1986 schreef: Mijn honden moeten eigenlijk ingeënt worden, vorig jaar juni zijn ze voor het laatst ge-ent.
Nu snap ik dus helemaal niks van dat Vaccinatieboekje.
In juni 2005 hebben ze de volgende vaccinaties gehad: Vanguard CPV-Lepto en Nobivac KC, type vaccin: 3 t/m 9.
In 2006 deze: Vanguard 7 (DA2Pi) en Vanguard 7 (CPV-Lepto). Type vaccin: 3 t/m 6.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Nobivac-enting, omdat die 3 jaar geldig is. Dan zou ik nog wel elk jaar voor Weil & Parvo moeten enten. Mijn honden zwemmen veel in (vies) water, maar is er één vorm van Weil waar je tegen ent? Ik zet namelijk ook mijn vraagtekens bij de kennelhoestenting, aangezien er verschillende vormen zijn (net als bij griep), en die enting maar tegen een gering aantal vormen werkt. Dus kennelhoest doe ik sowieso niet meer.
Hetzelfde voor Parvo, als je dat ent, kan je hond dan geen enkele vorm van Parvo krijgen?

Rakker is 8,5, is keurig elk jaar ge-ent. Rakker is op dit moment in een topconditie, ze is nog nooit zo goed geweest (altijd sukkelen met de weerstand). Ik ben eigenlijk bang dat ze, door haar te laten inenten, weer zo ziekig wordt. Zou je niet kunnen zeggen dat 8 jaar de cocktail enten genoeg is geweest? De Weil is dan even afhankelijk van bovenstaande vragen.
Als je de Nobivac DHP laat zetten dan is deze 3 jaar geldig en deze bevat Distemper, Hcc en Parvo. Je zou dan alleen jaarlijks de Weil moeten herhalen en als je wilt de KC (parainfuenza + Bordetella).
IK .....zou Rakker niet meer de DHP laten zetten, die heeft naar mijn mening al genoeg gehad.
Vaccinaties geven algemeen gezien nooit de 100% garantie dat je hond de betreffende ziekte niet kan krijgen. Het blijft dus altijd een kwestie van risico's afwegen voor jezelf.
Door geer
#850423
Doe je aan sport waarvoor je een bewijs van geldige vaccinatie nodig hebt? Zo nee, dan kun je er eigenlijk vanuit gaan dat de Vanguard Parvo, Hondenziekte en Leverziekte ook 3 jaar werkzaam zijn, alleen niet geregistreerd.
Door cindy1986
#850440
geer schreef: Doe je aan sport waarvoor je een bewijs van geldige vaccinatie nodig hebt? Zo nee, dan kun je er eigenlijk vanuit gaan dat de Vanguard Parvo, Hondenziekte en Leverziekte ook 3 jaar werkzaam zijn, alleen niet geregistreerd.
Ik doe mee aan behendigheidswedstrijden, maar neem nooit mijn vaccinatieboekje mee, en zou ook niet weten of dat moet eigenlijk.

Dus dan zou de cocktail pas over 2 jaar weer moeten, en dit jaar alleen de Weil?
Door geer
#850442
cindy1986 schreef: Ik doe mee aan behendigheidswedstrijden, maar neem nooit mijn vaccinatieboekje mee, en zou ook niet weten of dat moet eigenlijk.

Dus dan zou de cocktail pas over 2 jaar weer moeten, en dit jaar alleen de Weil?
Nou, ik heb gelezen (kom ik weer hoor, in de richtlijnen van de AAHA), dat je ervan uit mag gaan dat alle grote merken vaccins, net als nobivac, 3 jaar bescherming bieden. Alleen ze zijn (nog) niet geregistreerd. OF je zou kunnen titeren of ze echt beschermd zijn, en dan 3 jaar niet meer enten.
Door cindy1986
#850449
geer schreef: Nou, ik heb gelezen (kom ik weer hoor, in de richtlijnen van de AAHA), dat je ervan uit mag gaan dat alle grote merken vaccins, net als nobivac, 3 jaar bescherming bieden. Alleen ze zijn (nog) niet geregistreerd. OF je zou kunnen titeren of ze echt beschermd zijn, en dan 3 jaar niet meer enten.
Ja, dat heb ik gelezen. En ik denk eigenlijk dat beide honden (Kiera is 6 jaar) nu wel voldoende beschermd zijn voor al die ziekten.
Alleen de Weil zit ik nog aan te twijfelen.
Door geer
#850450
cindy1986 schreef: Ja, dat heb ik gelezen. En ik denk eigenlijk dat beide honden (Kiera is 6 jaar) nu wel voldoende beschermd zijn voor al die ziekten.
Alleen de Weil zit ik nog aan te twijfelen.
Weil is een lastige. Weil werkt korter. Of, werkt korter, hij is in ieder geval kort aan te tonen in het bloed en geheugencellen kun je niet meten. Dus Weil kun je idd overwegen jaarlijks te enten.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#850934
geer schreef: Nou, ik heb gelezen (kom ik weer hoor, in de richtlijnen van de AAHA), dat je ervan uit mag gaan dat alle grote merken vaccins, net als nobivac, 3 jaar bescherming bieden. Alleen ze zijn (nog) niet geregistreerd. OF je zou kunnen titeren of ze echt beschermd zijn, en dan 3 jaar niet meer enten.

Mag ik even meeliften op dit topic?

Geer, weet jij of dat dan ook geldt voor Vanguard en Eurican? Moyra is in Gran Canaria gevaccineerd met Vanguard en hier in Nederland twee keer met Eurican. Geen idee of die vallen onder de "grote merken". :-\

Zijn er ook onderzoeken bekend van honden die pas met een maand of 5/6 de eerste set vaccinaties krijgen? Zijn de titers dan net zo hoog als bij honden die met 6/9/12 weken gevaccineerd worden?
Gebruikersavatar
Door pike
#854168
Armagnac is in oktober 2006 met Eurican geënt. Dit jaar heb ik hem laten titeren en hij was nog voldoende beschermd.  ;)
Door Ziviaantje
#854182
pike schreef: Armagnac is in oktober 2006 met Eurican geënt. Dit jaar heb ik hem laten titeren en hij was nog voldoende beschermd. ;)
Hoeveel kost dat titeren ongeveer ? En is dat voor hondenziekte, parvo en leverziekte ?

Weil schijnt idd kort te werken, zelfs geen jaar. Ondanks dat komt het weinig voor. Je zou weil het beste in het voorjaar kunnen geven heb ik begrepen, omdat dan juist het risicoperiode begint.
Door Sennaruby
#854353
De titertest van Puur Natuur voor HCC, parvo en hondenziekte kost ongeveer 45 euro. Daar zal dan waarschijnlijk nog consultkosten overheen komen en dat is, denk ik, afhankelijk van je dierenarts.

Groetjes,

Fieke
Gebruikersavatar
Door pike
#854603
Ik heb laten titeren voor parvo, leverziekte en hondenziekte en laten enten voor Weil, dat kostte me bij elkaar 52 Euro, en daarbij zat ook het checken van de gezondheid en consult.
Het risico op Weil neemt toe naarmate de temperatuur stijgt, maar als de temperatuur lang hoog blijft zoals dit najaar het geval is blijft het risico min of meer onveranderd. Ik heb weil laten enten omdat die van mij dagelijks in door ratten bewoonde sloten en ringvaart komen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door