Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#847113
Ik sta weer voor een dilemma......
Vianna eet dus geen hele vissen. Ik ben ze gaan malen en dat giing redelijk naar binnen. Maar ook hier heeft ze een punt achter gezet. ook niet met vlees of pens erdoor. Vorige week had ik wat sardien en zalmmoten in de keukenmachine gedaan, en heb er puree van gemaakt. In de hoop dat ze dit wel wilde eten. Met lange tanden dus :-\
Nu kreeg ze al 3 keer in de week een visoliecapsule maar deze weet ze feilloos er tussen uit te peuzelen en eet ze niet meer op. Dus ben ik ten einde raad.
Ik wil haar nu maar vloeibare visolie gaan geven in de hoop dat ze dat in ieder geval binnen krijgt. Welke kan ik dan het beste gebruiken?
Want dan stop ik met haar vis te voeren. Krijg er een beetje een punthoofd van :(
Door Hanny
#847122
Ik zou verwachten, dat ze het voer met visolie laat staan. Als ze de capsule al niet wil, dan lijkt me de olie al helemaal niet eetbaar voor haar.
Als je absoluut wil, dat ze visolie binnen krijgt, zou ik het maar gewoon in haar keel stoppen en slikken die capsule. lekkertje toe en klaar.
Lijkt mij de beste oplossing. Denk trouwens, dat je hond best wel goed gezond zal blijven zonder visolie, soms zijn dingen zo.

Hanny
Door dorinekok
#847126
ja haha dat ik dat nog eens zou zeggen: ik zou me er maar niet te druk om maken. Babiche eet de viscapsules als een koekje (en ook vis inmiddels dus eigenlijk niet meer zo nodig) maar Bridjo moet er niks van hebben. Ik verstop ze daarom altijd in een brokje vlees. Gewoon een hapklaar brokje, insnijden met de punt van een mes en daar de capsule in verstoppen...
Door spickenstef
#847132
Mijn dalmaatje eet ook geen zalm of forel maar wel de zalmolie van cronch . dit vind ze heerlijk lekt het eerst van het vlees af voor ze het vlees op eet . Zaml eten doet ze dus in geen beding . Zou het eens proberen als ik van u was . Is wel niet goedkoop maar je komt er heel lang mee toe.Ik geef het 3 X per week gewoon over het vlees pompen.
Door *Natasja*
#847133
Heb je vis uit blik ook al geprobeerd?

Verder prik ik de visoliecapsule met een speld lek en knijp hem uit over het voer van Beau. Hij eet het dan gewoon op.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#847151
Ik zou vis uit blik geven als ze dat wel lust, of de visoliecapsule achter in de keel kieperen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#847157
*Natasja* schreef: Heb je vis uit blik ook al geprobeerd?

Verder prik ik de visoliecapsule met een speld lek en knijp hem uit over het voer van Beau. Hij eet het dan gewoon op.
vis uit blik eet ze ook mondjesmaat. Ik wil haar dit niet teveel geven, maar meng het dus door de andere vis. Maar de tip van het inprikken van de capsule is ook een idee.
Krijgt ze in ieder geval wat binnen. Want ik ben dat gepiel met die vis zo moe :'(
Of inderdaad achter in de keel
Bedankt ;)
Door K&D
#847172
Hier eten ze ook het liefst vis uit blik. Verse vis wordt niet meer gevroten.  Af en toe doe ik een poging met zalm, en potverdrie...dure zalmfilet eten ze dus wel. ???  Ze krijgen een klein stukje mee van de zalm als wij het eten. 
Visolie capsules eten ze hier ook als snoepje.
Door [email protected]
#848240
We waren van het weekend op de markt en daar stond dus de visboer en vroeg aan mij of ik zijn koppen van de vissen wilde hebben.Ik heb meteen toegehapt, en dankjewel gezegd,goed he??
En Fangio kreeg ook nog van hem een maatje!
Nu zal hij wel iedere keer mee naar de markt willen (hahaha) :) ::) ;D
Laatst gewijzigd door [email protected] op ma 29 okt 2007, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#848382
trimsalon schreef: vis uit blik eet ze ook mondjesmaat. Ik wil haar dit niet teveel geven, maar meng het dus door de andere vis. Maar de tip van het inprikken van de capsule is ook een idee.
Krijgt ze in ieder geval wat binnen. Want ik ben dat gepiel met die vis zo moe :'(
Of inderdaad achter in de keel
Bedankt ;)
Als je het persé wilt geven , dan gewoon hup achter in de keel met een lekker stukkie vlees er achteraan, daar zijn ze heel snel aan gewend.
ik snap helemaal dat je het zat bent met het vis voeren ;)
Door Eef+Stippels
#848928
Ik geef af en toe visoliecapsules omdat ik hier geen adres weet voor zalm. Ik geef wel sardientjes van de makro, maar dat lijkt me niet voldoende.

Ik zou de capsule gewoon achterin de keel kieperen, doe ik bij wandor ook. Yindra eet de capsule gewoon uit mijn hand, ze vindt ze erg lekker. Daarnaast beloon ik met zalmsnacks, daar zijn ze allebei dol op. Maar als Vianna geen vis eet, zal ze de zalmsnacks ook wel niet lusten...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door