Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cindy1986
#840612
Ik heb een tafelmodel vriezer met 4 laden. Er past net 30 kilo vlees in, wat ik eigenlijk te weinig vind. Ik kan dus maar voor maximaal 6 weken bestellen, en zou liever voor minimaal 2,5 maand in de vriezer kwijt willen kunnen. Plus dat ik al één lade ingescheurd heb omdat hij niet open wou (er zat teveel in) en ik daar geen geduld voor heb :-X

Ik heb geen idee hoeveel liter mijn vriezer is. Ik ben nu wat op marktplaats aan het kijken voor een kist, maar hoeveel kilo kan er bijvoorbeeld ongeveer in een 100 liter vriezer? Ik geef geen lamsribben of dergelijke, dus wel redelijk compact voer.
Het lijkt mij dat er in een kist meer kan dan in een ladevriezer?
Laatst gewijzigd door cindy1986 op zo 28 okt 2007, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#840624
volgens mij is vier laden ongeveer 100 liter  :-\
denk wel dat in een kist meer kan dan in een kast, maar dat vereist dan wel enige orde en discipline met vullen anders kan je nooit meer wat vinden, of dat wat je wil hebben ligt helemaal onderin :-X
en volgens mij is een vriezer NOOIT groot genoeg >:(
Door Annicha
#840636
Hoi hoi,

Je kan rekenen dat je de helft van de inhoud kwijt kan aan vlees.
Eeen 100 liter kist zou dus ongeveer 50 kilo inkunnen. Natuurlijk is dat ook afhankelijk van wat je erin doet maar het is een handige vuistregel.

Mijn eigen vrieskist is ongeveer 300 liter, daarvan is de helft van ons en de andere helft voor de beestjes. In de schuur heb ik nog de "oude" ladenvriezer staan en die gebruik ik na het bestellen er ook nog een paar week bij.. ( mijn lijstje is nog altijd groter dan mijn vriezer aankan.)
Door Lizzy
#840675
Oh, dat is een handig regeltje! Natuurlijk passen sommige dingen net handiger dan andere. Vleesbotten nemen altijd veel ruimte in. Karkassen ook.

En ik ben het helemaal met Pike eens. Een vriezer kan nooit groot genoeg zijn.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#840681
dan zou ik wel een super vriezer willen!!!
Heb een tafelmodel met 4 laden, kast met 8 laden en een kist en nog zijn mijn ogen groter dan 3 vriezers bij elkaar!
ellen
Door Nynke
#840683
Vroeger hadden we in het restaurant waar ik werkte zo'n inloopvriezer, ideaal !!! Ongeveer 3*4 meter, stellingen rondom !!
Door Lizzy
#840686
Nynke F schreef: Vroeger hadden we in het restaurant waar ik werkte zo'n inloopvriezer, ideaal !!! Ongeveer 3*4 meter, stellingen rondom !!
Kijk, die wil ik ook wel ;D

(ik weet toevallig ook dat zo'n ding klauwen met geld aan stroom kost).
Gebruikersavatar
Door pike
#840800
Lizzy schreef: Kijk, die wil ik ook wel ;D

(ik weet toevallig ook dat zo'n ding klauwen met geld aan stroom kost).
hoe zou dat nou komen  ;D

overigens bij mij klopt dat niet van de inhoud door 2 delen dan heb je de kilogrammen die er in passen. Dat heb ik een keer gedaan, en mooi dat het niet in de vriezer pastte. Als je doosjes kvv hebt zal het ongetwijfeld lukken, maar met karkassen of ribben erbij gaat dan nooit lukken want die zijn gewoon niet "diepvries-economisch" gevormd. Delen door drie komt bij mij dichter in de buurt.
#848039
Heb gisteren een nieuwe vriezer opgehaald. Moest helemaal naar Delfzijl rijden (had hem via marktplaats), maar dan heb je toch wat. Ik heb nu een kist met 180 liter inhoud. Morgen ga ik hem aanzetten (we hebben hem liggend vervoerd, dus dan moet je hem zoveel uur laten staan voordat je hem aandoet) en alles overpakken.
Denk dat ik nog niet de helft vol heb, past heel veel meer in dan de vriezer die ik nu nog heb.

Dus ik kan groter inkopen, waardoor ik minder vaak porties hoef te maken enzo  8)
#848048
Mischien iemand interrsse
me opa en oma zijn verhuisd
en hebben echt een super grote vriezer nog in oude huis staan,
die kan je volgens mij zo komen ophalen weet alleen de maten nie maar denk iets van 1,80 lang en 1 meter breed
en groot ding is het,
iemand intersse er in
de vriezer staat in gendt tussen arnhem en nijmegen in
Door Nynke
#848051
Mischien iemand interrsse
me opa en oma zijn verhuisd
en hebben echt een super grote vriezer nog in oude huis staan,
die kan je volgens mij zo komen ophalen weet alleen de maten nie maar denk iets van 1,80 lang en 1 meter breed
en groot ding is het,
iemand intersse er in
de vriezer staat in gendt tussen arnhem en nijmegen in
Damm, ik denk dat je wel respons krijgt als je een nieuw topic opent met deze tekst !!!
#848673
hier hebben we een drie laden vriezer met koelkast binnen voor ons zelf..
een diepvrieskast 6 laden voor de hond en ons een diepvries kist voor ons en de hond..

ruimte genoeg voor nu maar wie weet wat de toekomst ons breng...

ik heb nog een vriezer met koel gedeelte staan van siemens ???
#848674
Damm schreef: Mischien iemand interrsse
me opa en oma zijn verhuisd
en hebben echt een super grote vriezer nog in oude huis staan,
die kan je volgens mij zo komen ophalen weet alleen de maten nie maar denk iets van 1,80 lang en 1 meter breed
en groot ding is het,
iemand intersse er in
de vriezer staat in gendt tussen arnhem en nijmegen in
Hoeveel liter zou dat zijn?

Tja, tussen Arnhem en Nijmegen, dus Lent of Elst.

Zou dus iemand meoten zien te charteren die het kan vervoeren naar A'hem.
#848737
EdwinK schreef:
Tja, tussen Arnhem en Nijmegen, dus Lent of Elst.

Zou dus iemand meoten zien te charteren die het kan vervoeren naar A'hem.
In Gendt schreef Damm. In ieder geval wel in die richting ;) .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door