Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#846545
Hallo allemaal,
ik was vanavond bij de Makro en ik heb 2 rode poon koppen meegekregen. Moet ik deze 2 weken invriezen ??
Ik heb nog niet gekeken, maar zitten die stekels waar ik over las aan de kop ? Zo ja, dan moet ik ze er dus afhalen had ik al begrepen.
Nu ligt het zowiezo in de vriezer, maar als het niet 2 weken hoeft ingevroren te zijn geweest, wilde ik ze zondag geven.
Door 202Spots
#846560
Is 't zo iets?

Afbeelding

Ik zou 'm zonder vriezen geven hoor, weet niet hoe scherp die stekels zijn? anders alleen de tip eraf knippen misschien, of als je het niet lekker vind ,dan gewoon alle stekels eraf knippen.
Hier vreten ze 'n  staart en de kieuwen met lange tanden of ze vreten het niet eens op :-\
Door roefus
#846573
Eerlijk gezegd denk ik dat die vis niet eens 'onbevroren' hier binnenkomt.
Heb laatst een leuke uitzending gezien over o.a. panga-filet, die je 'vers' en bevroren kunt kopen.
Met een leuk bijpassend prijskaartje ('vers' is onderhand dubbel zo duur)  :)

Het verschil is blijkbaar dat de 'verse vis' ontdooid is  ;)
Met andere woorden: het komt allemaal ingevroren hier aan.

Poon komt uit de oostelijke Atlantische Oceaan, van Ierland en de Britse Eilanden tot Kaap de Goede Hoop en Mozambique.
Denk dat zo'n vis allang bevroren was (en weer ontdooid) voordat jij de koppen te pakken kunt krijgen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#846575
ik dacht dat je alleen riviervissen 2 weken diende in te vriezen.
poon zwemt in de zee, dus dan zou dat ook al niet hoeven.

en de meeste vis die verder weg zwemt dan de noordzee, komt hier bevroren aan.
Door roefus
#846576
koekje schreef: ik dacht dat je alleen riviervissen 2 weken diende in te vriezen.
poon zwemt in de zee, dus dan zou dat ook al niet hoeven.

en de meeste vis die verder weg zwemt dan de noordzee, komt hier bevroren aan.
Ja, zoet-water vis moet ingevroren.
En zalm uit de Pacific ook (volgens de regeltjes).
Maar volgens mij is alles ingevroren, LANG voordat het de vishandel bereikt.
Ook haring wordt ingevroren, al voor hij aan wal komt.
En volgens wat ikzelf aan informatie kreeg...kun je geeneens 'verse haring' kopen, of hij is minimaal ZES dagen oud  :-\
Dusss...naar alle waarschijnlijkheid veel ouder.
Dat is dan allemaal 'ingevroren' geweest  ;)
Door eefje
#846597
ik kom uit een vissersdorp en het klopt,de vis word aan boord al ingevroren,zo kunnen ze langer en meer vangen en blijft de vis goed,de boten zijn minimaal een week op zee(die kleine kotters) maar over het algemeen 3weken of langer dus je kan er vanuit gaan dat het lang genoeg ingevroren is geweest.

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#846615
Ik vries het ook niet in hoor,alle vis die aankomt van een lange reis is ingevroren geweest anders zou alles al bedorven zijn.

Poon lustten ze hier wel,ik heb ook de stekels er af gehaald zijn echt scherp :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door