Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullen
#845672
Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en ik moet zeggen, het bevalt (barfen dus).
De dames eten graag, zien er super uit en de ik ben inmiddels aardig creatief geworden en hak en snijdt alsof ik nooit anders gedaan heb.
Ik ben helemaal om.

Er rest me nog slechts een probleem(pje).
De honden stinken uit hun bek.

Nou lees ik nogal vaak op BP, en de laatste vier weken heb ik geprobeerd om dit met een chlorella-kuur op te lossen, maar helaas het is niet verbeterd.

Heeft iemand van jullie nog suggesties?

Groetjes Corrie
Door Laura2004
#845826
Ik heb geen tip voor je :-\ Hier ruiken ze niet naar roosjes :D uit hun mond, maar ze stinken absoluut niet.....

Even helemaal off topic:
Ik wilde ook zeggen dat ik jouw bulletjes heeeeeeeeeeeeeeeel leuk vind! Ik vind het echt een geweldig ras, ik heb van de week nog gekroeld met een bul in de stad :-*

Zie ik het goed dat jullie ze tegelijk als pup in huis hebben genomen? Was dat niet heel erg zwaar?
Door Mevroi Kruim
#845939
Misschien toch de gebitten eens inspecteren? Niet alle honden krijgen van die blinkende gebitjes van barf, hangt er ook vanaf hoe goed ze kauwen en knagen.
En het kan ook nog uit de magen komen ....
Door Lizzy
#846071
Op zich wel gek dat ze allebei uit hun bek stinken... Ze hebben geen lipplooi-eczeem? Dat stinkt enorm, dat zie je bijna niet totdat je er naar op zoek gaat en dat kan veroorzaakt worden doordat ze bijv. iets meer kwijlen omdat ze het eten zo lekker vinden.
Door Bullen
#846110
Laura:
Dank je wel, ik ben er zelf ook heeeeeeeel wijs mee.
Ondanks alle waarschuwingen tegen het nemen van twee pups tegelijk waren wij natuurlijk eigenwijs (was ook niet onze eerste bull) en hebben dat toch gedaan, en gelukkig gaat het goed. maarrrrrr.......
Wij hebben gedurende het eerste jaar alle andere aktiviteiten en hobby's opzij gezet, zijn  minder gaan werken en hebben niets anders gedaan als puppy's opvoeden. En wij zijn er nog lang niet.
Ik reken voor mezelf dat de opvoeding van deze pups ongeveer vier maal langer duurt als wanneer je een pup hebt. Ze zijn nu anderhalf jaar en hebben nu pas de basis gehoorzaamheid onder de knie, en ja dat is nog steeds heel zwaar.

Dat neemt niet weg dat het hebben van twee pups van dezelfde leeftijd ook voordelen heeft.
Voor mij zijn de momenten dat die twee samen spelen, rennen,  ondeugd uithalen en verschrikkelijk gek kunnen doen onbetaalbaar.

Kruimel:
De gebitten worden grondig geinspecteerd, en buiten wat lichte aanslag is er geen enkel probleem te vinden. En hoe weet ik of het of het uit de bek of uit de maag komt?

Lizzy:
Mmm Lipplooi-eczeem. Hoe kan ik dat zien dan?
Door Bullen
#848193
Sorry voor de ietwat late reactie, maar eigenlijk zit ik in het weekend nooit achter mijn computer (lijkt te veel op werken).

Ik heb de bekkies uitgebreid bekeken maar kan niets abnormaals vinden. Nou wil het toeval dat ik vrijdagmiddag met de dames naar de DA moest voor de jaarlijkse enting (de laatste zgn "grote enting"), en heb die ook nog eens laten kijken.
En inderdaad, buiten bij een van de twee wat lichte tandsteen geen enkel probleem.

Ik weet het dus niet meer, maar ze stinken echt behoorlijk uit hun bek.

Het lijkt echt de adem te zijn, en zou dus uit hun maag kunnen komen en het ruft naar bedorven  voedsel.
Het is wel typisch dat de lucht altijd hetzelfde is wat ze ook gegeten hebben.
Het maakt dus geen enkel verschil of ze pens of kip eten.
De honden zelf ruiken eigenlijk wel lekker, de vachten zien er heel goed uit het is puur die lucht uit hun bek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door