Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#844531
Ik heb een buurvrouw die waarschijnlijk wel over zou willen gaan op barf maar dat uit praktische overwegingen waarschijnlijk nooit zal doen. Jammer voor de honden maar ik begrijp haar wel. Maar ze wil best heel graag regelmatig vers voeren. Zelf heb ik een overschot aan pens en vlees en aan kipkarkassen kan ik ook heel makkelijk komen. Zou ze dat tegelijk met brok erbij kunnen geven?
Ik weet dat die vragen al eens gesteld zijn maar kan het met de zoekfunctie niet vinden. En ik weet niet meer goed hoe dat nu zat met de zuurgraad in de maag met brok versus vers. Als iemand me naar een betreffend topic kan verwijzen ben ik al tevreden.
daaag!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#844551
Ik zie in deze combi geen problemen. Grotere vleesbotten zou ik niet doen omdat je daar toch wel een stevig maagzuur voor nodig hebt wat je wellicht nooit krijgt i.v.m. de  brokken (die het maagzuur verwateren) Ik zou alleen de kipkarkasen niet tegelijk met de brokken geven en ik zou de hond eerst een week of 4 alleen vlees en pens geven en dan pas een karkasje proberen.
Door Laura2004
#844583
Toen ik (de honden eigenlijk) begon met barfen heb ik het ook in combinatie met brokken gegeven een hele tijd. Ik had gehoord dat je het langzaam moest opbouwen (ik kende barfplaats toen nog niet, bijna vijf jaar geleden inmiddels), dus ik heb een maand of twee brokken en barf gegeven en er is nooit iets gebeurd. Bij Ziggy die gevoelige darmen heeft had het waarschijnlijk wel problemen gegeven, maar Kai en de hond van mijn moeder hebben een maag van beton, dus ik denk dat het geen probleem is om dit te doen.
Maar ik zou toch voor de zekerheid aanraden om geen botten te geven tegelijkertijd met de brokken, je weet maar nooit ;)
Door Ronja
#844749
Was er niet ook een verschil of je van die ge-expandeerde brokken geeft of geperste?
Ik heb weleens gelezen dat je vers beter in combinatie met geperste brokken kan geven. Met ge-expandeerde brokken gecombineerd zou het tot diarree kunnen leiden.
Mijn carnibest leverancier drukte me ook op het hart om nooit de brokken en het vers in één maaltijd te voeren.
Door Danny
#844763
De Farmfood brok schijnt erg goed samen met vlees gevoert te kunnen owrden...misschien is dat een idee....
Door dorinekok
#844804
hmmm mijn buurvrouw voert royal canine. Selecton croc. DAar zal ze niet zomaar van af stappen. Het idee voor haar is meer dat ze eigenlijk ook wel wil barfen zoals ik maar dat het er gewoon nooit van zal komen omdat z ook heel vaak weg zijn en anderen niet met dat voeren op kan schepen. En aangezien ik een overschot heb wil ze daar heeeeel graag gebruik van maken. Ik vroeg me dus af in hoeverre dat wel of geen kwaad kon.
wie weet stapt ze na een tijd wel over... je weet maar nooit maar voorlopig wil ik het voo r haar honden ook een beetje of safe houden.
Door Danny
#844812
Volgens mij kun je best wa brok en kvv / barf voeren, als het maar niet op de zelde dag is...dus bijv 4 dagen brok en 3 dagen kvv of wat barf dingetjes...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door