Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#84470
normaal gesproken konden we voor qyan alleen aan schone lappen pens komen, gewassen dus.
qyan is hier niet echt dol op, dus kreeg het niet meer.

een vriend van mijn moeder kwam vorige week opeens aanzetten met een nog zelf-slachtende slager.
en nu heb ik opeens 20 kilo echte vuile pens/ met inhoud in de vriezer liggen.
alles zit er nog in/ aan.
wat ziet dat er smerig uit :-X :-X :-X en wat een stank :-X :-X :-X fytomix is er heilig bij geloof ik ;)
ben nu nog benieuwd of qyan het zal eten ;D maar heb hem voor het eerst zien kwijlen toen hij het rook.
dus denk wel dat ie het lust.

hoeveel zou ik hier van mogen voeren als qyan het lust???
gewoon 1x per week ofzo?
Door laura
#84471
Het hoort bij orgaanvlees....Dus moet je op de percentages letten...
Tosca krijgt het 1 keer in de week en dan 500 gr.
Door qyan
#84472
laura schreef: Het hoort bij orgaanvlees....Dus moet je op de percentages letten...
Tosca krijgt het 1 keer in de week en dan 500 gr.
ja maar ik voer verder kvv, dus ik doe weinig met de percentages ;).
maar nu geef ik qyan voor zijn darmen fyto of kruidenmix, maar daar kan ik nu natuurlijk die pens voor gebruiken, zit ook de maaginhoud in?
of niet?
Laatst gewijzigd door qyan op wo 21 apr 2004, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#84473
Afhankelijk van hoe zwaar Qyan is, zou ik lekker 1 of 2 keer per week een flink pond geven. Ter vergelijking: Beau (40 kg) krijgt 1 tot 2 keer per week een kilo......ik weet dus niet hoe zwaar Qyan is, maar ik gok op 30-35 kilo? (niet slaan........)

enne....verse pens ruikt heeeeeeerlijk....... :P :-X
Door Yorick
#84475
qyan schreef:

ja maar ik voer verder kvv, dus ik doe weinig met de percentages ;).
maar nu geef ik qyan voor zijn darmen fyto of kruidenmix, maar daar kan ik nu natuurlijk die pens voor gebruiken, zit ook de maaginhoud in?
of niet?
Ik vervang 1 avondmaaltijd, op aanraden van de kenners hier, door vuile pens en geef carnibest. Gaat prima! Bij Lenka heb ik het wel moeten opbouwen want ze spuugde het weer uit, Yorick houd alles goed binnen. Zaak is wel hen kalm te houden na het eten ervan want ik heb wel al gemerkt dat het iets trager verteerd dan de carnibest, als ik te snel met hen ga joggen of trainen dan komt het er terug uit. Kan zijn dat het ook aan mij honden zelf ligt natuurlijk!

Succes!
Door laura
#84476
pfffff, ben nog geen expert....
Volgens mij kun je het een keer in de week geven ipv kvv. Volgens mij heb ik dat wel op verschillende plekken gelezen...
Ik weet niet of je de fytomix nu weg kunt laten.
Wat ik begrepen heb ik de fytomix vooral van lammerenmaag inhoud en niet zozeer van volwassen dieren. jouw (qyan ;D) pens is neem aan van een volwassen dier. Ik heb geen idee of dit overeen komt?

Onze hond moeten e pens echt op de nuchtere maag geven, anders is het haar teveel werk ;D , ze vind t eigenlijk maar niks die taaie troep. Ze vindt t heerlijk ruiken, maar er gaat meestal wel een 5 minuutjes overheen voordat ze daadwerkelijk begint...
Volgens mij zijn vrijwel alle honden er gek op!
Door crutz
#84484
geef het ipv kvv
soms in t weekend gewoon 1 a 1,5 kilo per hond (Ace en Damien)

maareh, HOU ME AANBEVOLEN ;D
Door qyan
#84500
crutz schreef: geef het ipv kvv
soms in t weekend gewoon 1 a 1,5 kilo per hond (Ace en Damien)

maareh, HOU ME AANBEVOLEN ;D
ik had niet anders gedacht ;D
maar als je wilt hebben, er ligt 20 kilo hoor, dus roep maar ;)
Laatst gewijzigd door qyan op wo 21 apr 2004, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#84502
Peet schreef: Afhankelijk van hoe zwaar Qyan is, zou ik lekker 1 of 2 keer per week een flink pond geven. Ter vergelijking: Beau (40 kg) krijgt 1 tot 2 keer per week een kilo......ik weet dus niet hoe zwaar Qyan is, maar ik gok op 30-35 kilo? (niet slaan........)

enne....verse pens ruikt heeeeeeerlijk....... :P :-X
slaan, ik geef je een bloemetje ;D
qyan zit op 39 kilo (en nee, is niet te dik, geen grammetje vet)

maar denk dat ik het voor qyan op 1x per week houd.
als meneer ik lust niks anders als carnibest het eet natuurlijk ;D
dan heeft ie 1 dag alleen pens en 1 dag alleen vis.
op die pens dag kan ik hem dan ook mooi zijn botten voeren toch?
Door qyan
#84503
laura schreef: pfffff, ben nog geen expert....
Volgens mij kun je het een keer in de week geven ipv kvv. Volgens mij heb ik dat wel op verschillende plekken gelezen...
Ik weet niet of je de fytomix nu weg kunt laten.
Wat ik begrepen heb ik de fytomix vooral van lammerenmaag inhoud en niet zozeer van volwassen dieren. jouw (qyan ;D) pens is neem aan van een volwassen dier. Ik heb geen idee of dit overeen komt?

Onze hond moeten e pens echt op de nuchtere maag geven, anders is het haar teveel werk ;D , ze vind t eigenlijk maar niks die taaie troep. Ze vindt t heerlijk ruiken, maar er gaat meestal wel een 5 minuutjes overheen voordat ze daadwerkelijk begint...
Volgens mij zijn vrijwel alle honden er gek op!
hoi laura,
denk wel dat het een vervanging kan zijn voor de fytomix. (als ie het eet, want dat is met qyan maar de vraag)
dit is volgens mij idd pens van een volwassen koe, maar met maaginhoud en alles er nog op en aan.
fytomix is idd maaginhoud van lammeren en de kruidenmix weer van kalf.
dus nu heeft ie koe.
heeft ookal een keer schapenpens gehad, maar dat viel niet echt lekker ;)
ze hebben het daar gelukkig al voor me gesneden en goed verpakt :-X

maar denk dat ik idd gewoon 1x per week een dag inlas als ie het lust.
maar dat ik dan eerst iedere dag een klein beetje naast de carnibest geef om hem te laten wennen, of hem, om zijn darmen rustig te laten wennen.
denk dat als ik als ie het nog nooit gegeten heeft hem op 1 dag ineens 1 of 1,5 kilo zou geven het niet helemaal goed gaat ;)

heb er een beetje uit gelegd voor vanavond, dus ben benieuwd ;D
Door qyan
#84506
Yorick schreef:

Ik vervang 1 avondmaaltijd, op aanraden van de kenners hier, door vuile pens en geef carnibest. Gaat prima! Bij Lenka heb ik het wel moeten opbouwen want ze spuugde het weer uit, Yorick houd alles goed binnen. Zaak is wel hen kalm te houden na het eten ervan want ik heb wel al gemerkt dat het iets trager verteerd dan de carnibest, als ik te snel met hen ga joggen of trainen dan komt het er terug uit. Kan zijn dat het ook aan mij honden zelf ligt natuurlijk!

Succes!
ik bouw het ook rustig op met qyan idd, als ie het eet, want maag/ darmen zijn meestal nogal snel van slag met iets nieus.
al heeft ie van de week zijn eerste eetbare botten gehad en dat is jartstikke goed gegaan, niet spugen, gene diaree.
dus misschien wordt het allemaal eindelijk een keer sterker van binnen :D
en lang rusten na het eten doet ie toch wel.
zelf denk ik altijd aan 1,5 uur, maar meestal is dat ongeveer 3 uur.
qyan kan heel goed slapen ;D
Door crutz
#84512
idd, botten kunnen er prima bij

heb de afgelopen weken mn vriezertje leeg laten eten ;D en had op een gegeven moment alleen nog botten met niet voldoende vlees en heb daar dus een lekkere lap pens bij gegeven
Gebruikersavatar
Door Angelique
#84524
qyan schreef: normaal gesproken konden we voor qyan alleen aan schone lappen pens komen, gewassen dus.
qyan is hier niet echt dol op, dus kreeg het niet meer.

een vriend van mijn moeder kwam vorige week opeens aanzetten met een nog zelf-slachtende slager.
en nu heb ik opeens 20 kilo echte vuile pens/ met inhoud in de vriezer liggen.
alles zit er nog in/ aan.
wat ziet dat er smerig uit :-X :-X :-X en wat een stank :-X :-X :-X fytomix is er heilig bij geloof ik ;)
ben nu nog benieuwd of qyan het zal eten ;D maar heb hem voor het eerst zien kwijlen toen hij het rook.
dus denk wel dat ie het lust.

hoeveel zou ik hier van mogen voeren als qyan het lust???
gewoon 1x per week ofzo?

Ja, das effe schrikken he ;D

Maarre als die pens echt vers is ruik je hooguit datgene wat het vuile pens maakt maar meer niet. Gisteren was ik wat laat bij de slager en had die de pensen al naar buiten gekieperd, nah die stonken dus ook ene uur in de wind :-\
Hondjes hebben dat overigens het liefst ;D
Door qyan
#84527
Angelique schreef:

Ja, das effe schrikken he ;D

Maarre als die pens echt vers is ruik je hooguit datgene wat het vuile pens maakt maar meer niet. Gisteren was ik wat laat bij de slager en had die de pensen al naar buiten gekieperd, nah die stonken dus ook ene uur in de wind :-\
Hondjes hebben dat overigens het liefst ;D
nou, zeker schrikken ;D
wat ook voor de stank zorgt, het stinkt :-X ;D
maar idd, voor qyan ruikt het heeeeeeeeel lekker :P
die ligt al een uur voor de keuken met een kop van, daar heb je het naarbinnen gebracht, hier moet ik zijn :o ;D
Door qyan
#84597
jippieeeeeeeeeee ;D ;D ;D
hij heeft het met veel smaak gegeten :D
wist niet wat ik zag ;)
maar is em wel goed bevallen gelukkig, ben benieuwd met zijn ontlasting morgen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door