Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#842980
Nu heeft Rakker een paar weken geleden voor het eerst parelhoen en fazant op en dat vrat hij met smaak. Maar nu de laatste keren blieft meneer het absoluut niet meer. Ik dwing er een klein stukje in en dan zie je de staart zakken en draait hij zich om. Ik heb het hem steeds 3 dagen voorgezet, maar vreet dus echt niet..... Denk je het goed te doen. Blijft er op dit moment alleen kip en eend over voor bot. Dat vreet hij met smaak op. Ik baal hier best wel van (ligt aardig wat parelhoen in de vriezer en ook nog een zak fazant). Ik vraag me nu dus af of het gewoon over is of dat hij het over een paar weken wel weer zou lusten????
Laatst gewijzigd door Dian op vr 19 okt 2007, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#843112
Borke at nooit konijn, meermalen geprobeerd.
Sofi lust echter wel konijn, dus heb ik het voor haar gekocht: karkassen met kop er aan. De koppen at Borke met lange tanden, karkassen liet hij liggen.
Nu heb ik, weer van Herby, konijnenkoppen gekocht en daar is Borke gek op en dat zijn vast dezelfde soort konijnen...

Wat ik zou proberen is over een paar weken weer geven, maar dan zou ik er iets mee doen:
In kleinere stukken aanbieden en zorgen dat het echt helemaal goed op kamertemperatuur is.
Gebruikersavatar
Door Dian
#843136
AstridStraver schreef: Wat ik zou proberen is over een paar weken weer geven, maar dan zou ik er iets mee doen:
In kleinere stukken aanbieden en zorgen dat het echt helemaal goed op kamertemperatuur is.
Ik heb nu ook al geprobeerd om het in kleine, hapklare stukken te geven en dat hoeft ie dus (nu) niet. Volgens mij is zijn eten echt wel goed op kamertemperatuur. De avond ervoor gaat het in de koelkast en 's morgens op het aanrecht. Hij krijgt het dan tegen het eind van de middag.

Ik wacht wel een paar weken. Kijken hoe het dan gaat. Sardines zijn ook uit de gratie na weken heerlijk van gegeten te hebben. Af en toe krijg je wat van zo'n verwende sik >:( :-[ :P ;)
Door Boefke
#843243
Bij mij heeft opnieuw aanbieden niet geholpen bij Boef. Tot Radja erbij kwam. Die vreet alles, en zij eet naast Boef en daardoor eet hij nu ook ineens weer alles.
Door Malamoods
#843253
Ikijok heeft het met konijn... Eerst at hij het zonder problemen, ineens mot hij het niet meer... Of met hele lange tanden... Ik schrap het even een tijdje van het menu en over een paar weekjes geef ik het opnieuw... Maar, Ikijok lust verder praktisch alles. Ik kan me voorstellen dat je met maar twee botsoorten niet echt blij wordt.... Succes!

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door