Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door claudia-77
#841686
Omdat Tess nu ziek is zit ik meteen met de vraag wat ik haar dan het beste kan laten eten ?
Tess is vreselijk aan de diaree en heeft nu blikjes ID voer meegekregen, maar als dit straks op is en de diaree is bijv nog niet over kan ik haar dan alles weer gewoon gaan geven ? Of is er iets speciaals waar ik dan eerst weer mee moet starten ? Ik wil natuurlijk wel dat ze ook al zijn ze ziek alle voedingsstoffen binnenkrijgen.
Door tiny
#841878
Weet je ook waarom Tess ziek is? Als het alleen een enkele keer diarree is kun je het beste de maag en darmen tot rust laten komen met vasten. Daarna kun je gaan opbouwen met gekookte kipfilet, rijst, rijstwater. Dit meerdere malen per dag in kleine hoeveelheden aanbieden. Bijv. 6x per dag een kleine hoeveelheid. Dit even vol blijven houden tot de ontlasting vaster wordt. Als ze bij mij aan de diarree zijn gaat er direct een tablet diarreeremmer in. Maar dan moet er natuurlijk niet een ziekte aan ten grondslag liggen. Als je merkt dat het beter gaat kun je rustig weer gaan opbouwen.
Door tiny
#841881
Tja, nou lees ik net dat het misschien een gardia bacterie is. Dan is een diarreeremmer niet direct een goede oplossing. Maar wees zeker van je zaak als je medicijnen gaat toepassen. Laat je goed voorlichten hoor.
Door Lizzy
#841913
Gekookte kip is slecht verteerbaar. Gekookte rijst is helemaal slecht verteerbaar. Dat zijn dus dingen die ik niet geef. Ik geef of niks (dat laat ik eigenlijk altijd van de hond afhangen. Als die niet wil eten, geef ik 24 uur of 36 uur geen eten). Als ze wel willen eten: geef ik eigenlijk standaard wat ik ze normaal ook geef. Ik kijk alleen uit met rauw ei, grote vleesbotten en orgaanvlees zoals lever.
Gebruikersavatar
Door pike
#841944
Ik geef hier ook gewoon normaal eten als ze willen eten en laat ook de lever en de groenten weg en geef ook geen ei, ik doe er een paar eetlepels gekookte pompoen door (tip van Dory die werkt erg goed)  ;)
Door Tanna
#842729
Toen mijn hond een paar maanden geleden ziek was nadat ze haast was verdronken en heel veel vies slootwater had binnengekregen, was de dierenarts van mening dat áls ze wilde eten, ze gewoon barf moest eten. Waarom ook niet? Een ziek dier in de natuur gaat ook z'n eten niet aanpassen.
Ik ben tegen diarreeremmers, ook voor mezelf als ik zoiets zou hebben. Die diarree is er vaak niet voor niets, de ongerechtigheden moeten eruit komen. Als je remmers gebruikt, kan de veroorzker van de diarree het lichaam niet uit.
Door Red_Hunter
#842770
Pas twee honden aan de diarree gehad, maar een dag vasten doet wonderen.  ;)

Eerst ook gewoon eten blijven geven, maar de diarree bleef dan ook, dat vinden de honden ook niet leuk en ik ook niet met die gebroken nachten als ze er elke keer uit moeten :-\

Grappig wat jouw dierenarts zei, want mijn dierenarts was het weer helemaal met mij eens.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#842787
Red_Hunter schreef: Pas twee honden aan de diarree gehad, maar een dag vasten doet wonderen;)

Eerst ook gewoon eten blijven geven, maar de diarree bleef dan ook, dat vinden de honden ook niet leuk en ik ook niet met die gebroken nachten als ze er elke keer uit moeten :-\

Grappig wat jouw dierenarts zei, want mijn dierenarts was het weer helemaal met mij eens.

Groetjes Trudie
Ja, soms wel inderdaad. Maar er zijn ook zeker gevallen waarbij het vasten beslist niet aan te raden is. Neem bijv. een bacteriele infectie. Wanneer je je hond niet te eten geeft, leg je de darmen stil. Terwijl je juist wil dat de darmen actief blijven en versnelt de bacterieen uit het lichaam gooien, middels diarree.
Door Borke
#842798
Ik geef eigenlijk het liefste kip in zo'n situatie, mooie rauwe kipkarkassen die goed bevleesd zijn en Probiotica.
Door Tanna
#842876
AstridStraver schreef: Ik geef eigenlijk het liefste kip in zo'n situatie, mooie rauwe kipkarkassen die goed bevleesd zijn en Probiotica.
Inderdaad, probiotica en okugest.
Door Red_Hunter
#842897
Lizzy schreef: Ja, soms wel inderdaad. Maar er zijn ook zeker gevallen waarbij het vasten beslist niet aan te raden is. Neem bijv. een bacteriele infectie. Wanneer je je hond niet te eten geeft, leg je de darmen stil. Terwijl je juist wil dat de darmen actief blijven en versnelt de bacterieen uit het lichaam gooien, middels diarree.
Oke, begrijp ik, maar hoe weet je het verschil?? ???
Door Red_Hunter
#842899
Tanna schreef: Inderdaad, probiotica en okugest.
Okugest hielp niet echt bij de hondjes, van de dierenarts kreeg ik weer diarreel (ik weet niet of ik het goed schrijf) en dat ging beter (ook homeopatisch).
Door dorinekok
#842935
claudia-77 schreef: wat is probiotica ? en waar haal ik dat ?
ha, dat heb ik hier laatst zelf gevraagd. Dus even kijken naar het topic: wat is probiotica.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door