Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door r.ps01
#837901
Hoi Allemaal

Sinds een paar weekjes (5) zijn mijn westies (5) aan het barfen. Eerst begonnen met kippenekjes, pens en groenteprut, nu zitten ze aan een iets meer gevariërd menu van kippenek, eendenek, kwartelkarkas, pens, lamsribben, groenteprut, kippelever (eerst even in kokend water geweekt) en sucadelap. (volgende stap is konijn en parelhoen er aan toevoegen) En het gaat erg goed, ik moet soms wel even slikken, maar ze eten graag (behalve nummer 5, maar die at eerder ook moeilijker). Elke morgen na het wandelen staan ze me op te wachten zo van wat schaft de pot vandaag? Ik vind ook dat ze veel meer plezier hebben.

Mijn eerste vraag is: ze krijgen altijd als ik wegga een gedroogd pensstaafje (vaak 1 a 2 keer per dag) , moet ik dit aftrekken van de  orgaanvleeshoeveelheid?

Volgende vraag: Het gaat goed met kluiven en kauwen bij 4 van de dames, nummer 5 heeft altijd al wat kieskeurig gedaan, en nu eet ze alleen als alles iets fijner is gemaakt (kippe en eendenekken in stukjes dat gaat nog wel maar een lamsrib wordt toch wat moeilijker. Zelf vond ik het ook niet echt leuk om een kwartel aan stukjes te moeten knippen, maar toen at ze het wel op), heeft iemand misschien tips om haar toch aan het kluiven en kraken te krijgen
( zelf vasthouden dan likt ze eraan en als ik het bij haar laat staan , eet ze niet en als ik haar het telkens weer voorzet, dan krijgt ze na 1,5 dag last van overgeven (gal) maar eten ho maar).

Verder wil ik graag een foto bij deze tekst zetten, maar dat lukt me niet zo goed (ben er ook niet zo handig in). Hoe gaat dit het makkelijkst?

Nog een vraag: Ik merk dat ze groeien en dat is ook niet zo raar want ze krijgen te grote hoeveelheden per keer (voer ze nu nog 2 keer per dag, wil terug naar 1 keer) maar alles is ook per kg verpakt. En 1 lamsrib is al hun daghoeveelheid, laat staan een parelhoen of fazantkarkas, hoe doen andere mensen dit? alles hakken? Vasten is nu voor hun nog geen optie, als ze een dag niet eten is hun maag helemaal van streek (je hoort het borrelen ) en dan zijn ze ook gal aan het overgeven.

Alvast bedankt voor jullie adviezen en veel groetjes van Rosemarie
Door Mevroi Kruim
#837910
Hartstikke goed joh! En zo te lezen pak je het goed aan. Ik neem aan dat je de percentages hebt uitgerekend.
Een opmerking: hiero op BP geven we GEEN groentepr*t  :-X als ons leven ons lief is  :o :o maar groenteMIX  ;D ;D

Vraagje terug: waarom week je de kippenlever in kokend water? Op zich kun je alles gewoon rauw voeren hoor.

Tja, je hebt nu eenmaal altijd mutsen met kauwen. Je kunt eraan toegeven en hakken en snijden, of je kunt het haar zelf laten uitzoeken. Een keertje gal spugen is geen drama maar aan vasten moeten honden wel wennen. Meestal is honger de beste medicijn in deze.

Ik zou snel een maaltijd kleiner maken en bv wat orgaan of spier geven en dan de andere maaltijd groter zodat er een heel karkas in past. Voorlopig zou ik idd hakken op portie-grootte. Tja, moet ik voor de katten ook  ;D
Door r.ps01
#837920
Hoi Kruimel
Dank je wel voor je reactie
Inderdaad ik kan de groente prut (zo ziet die eruit) ;)  ; beter groente mix als naam geven.
Kippelever eten de dametjes niet rauw, wel als die even in kokend water gelegd wordt (dus van binnen rauw) dan slobberen ze het lekker naar binnen (hoezo voor de gek houden)
De percentages heb ik laten uitrekenen door de barfhulp in de bibliotheek, ik zal als ik op een volledig menu zit en alles heb geprobeerd het volledige menu wel door jullie laten keuren.
En ik zal het hakbijltje maar weer laten slijpen
Veel groetjes van Rosemarie
Door Prince01
#837989
ik wil ook een keer groentenmix maken voor chico
zij krijg gewoon kvv met wat barf spullen erbij,
maar voor mij gevoel wil gewoon even wat vitaminen erbij toevoegen

- hoe maak je zo groentenmix, welkegroeten kan ik het beste er in verwerken,

hoeveel groenteMix mag chico hebben ze weeg 13 kilo en krijg rond de 300 gram kvv per dag,

kan je het overgebleven Groetnemix invriezen, en voor hoelang kan het de vriezer in,

groetjes
Door Femke
#837998
Damm schreef: ik wil ook een keer groentenmix maken voor chico
zij krijg gewoon kvv met wat barf spullen erbij,
maar voor mij gevoel wil gewoon even wat vitaminen erbij toevoegen

- hoe maak je zo groentenmix, welkegroeten kan ik het beste er in verwerken,

hoeveel groenteMix mag chico hebben ze weeg 13 kilo en krijg rond de 300 gram kvv per dag,

kan je het overgebleven Groetnemix invriezen, en voor hoelang kan het de vriezer in,

groetjes

hier staat wat je beter niet kan geven:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 697.0.html

en hier kun je meer lezen over groentenmix:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 795.0.html

Je kunt het nadien gewoon invriezen. Ik zou het niet langer dan een maand of 6 weken bewaren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door