Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#836264
Ik wil even weten of het zin heeft om dit te bestellen. Als het grootste deel van jullie honden het niet eet, laat ik het lekker waar het is, want dan zullen mijn honden het waarschijnlijk ook niet eten.
Door Boefke
#836270
Boef eet het niet. Radja weet ik niet. Boef eet ook geen parelhoen. Dat heb ik net besteld, kijken of Radja het wel lust. Het is toch n kwestie van proberen....
Gebruikersavatar
Door Dian
#836279
Rakker heeft het 3x met plezier gegeten, maar de 4e keer heb ik het 3 dagen voorgezet en nog wilde meneer het niet vreten (hij kreeg dus niets anders, alleen de 3e dag heb ik hem kippennekken gegeven, 3 dagen vasten vond ik teveel :(). Ga het nog een keer proberen, maar ik denk dat hij het niet meer hoeft :P
Door Boefke
#836284
marye schreef: Caja eet het wel, maar heeft er wel even aan moeten wennen.
Even heel erg off-topic, maar wat een prachtige foto heb jij in je onderschrift!
Door *Natasja*
#836318
Boefke schreef: Het is toch n kwestie van proberen....
Ja, natuurlijk. Maar als de echte barf-tijgers het hier op BP niet eten, dan hoef ik het voor mijn honden niet te bestellen, dat is vaak een goede graadmeter. Vandaar dat ik benieuwd was.

Als ik de reacties zo lees, dan is het dus fifty-fifty. Ik denk dat ik een paar kilo bestel om te proberen. Als het hier niet op prijs gesteld wordt, kan ik er altijd nog iemand anders blij mee maken  ;)
Door Boefke
#836335
*Natasja* schreef: Ja, natuurlijk. Maar als de echte barf-tijgers het hier op BP niet eten, dan hoef ik het voor mijn honden niet te bestellen, dat is vaak een goede graadmeter. Vandaar dat ik benieuwd was.
Dat snap ik wel hoor. Maar om even lastig te doen ;D statistiek wordt heel vaak op die manier gebruikt. U heeft 20% kans op zus, of u heeft 97% kans op zo. Die kansen worden gebaseerd op een populatie en zegt alleen maar iets over de verdeling binnen die populatie. Maar die verdeling, of andere honden wel of geen fazant lusten zegt helemaal niets over jouw hond. Het lijkt een graadmeter, maar het is het niet! Jouw hond en iedere individuele hond heeft 50% kans om de fazant wel te lusten of niet. Tenzij je natuurlijk iets weet over verbanden tussen eigenschappen en het wel of niet eten van fazant, maar dat weet je niet.
Door dorinekok
#836339
Bovendien... en nu roep ik wat uit eigen ervaring:
Als ik hier rondloop en bedenk wat mijn honden zouden eten als ik er niet zou zijn en ze afhankelijk waren van de (onze) natuur... Dan zouden ze ten eerste veel muizen eten. En dan konijnen en als gevogelte komt direkt daarna de fazant en de kleinere hoendertjes.
Pas daarna zouden ze hun krachten bundelen en af en toe een reetje verschalken. geit, koe, paard e.d. komt nicht im Frage (pas de question). Maar dat is dan puur geredeneerd vanuit wat we hier hebben. Van daaruit zou ik dus denken dat fazant juist een hele goede optie is om je hond te geven. En als ze het lusten deste meer. Omdat je nog zo veel andere mogelijkheden hebt is het niet noodzakelijk maar wel natuurlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door