Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Skipper
#835567
Vandaag van de visboer een zalmkop met de hele ruggegraat  & staart meegekregen. :D
Dat hele ding weegt bijna 1 KILO!!!!!  :o
Nu heeft Skip wel eens een zalmkop gehad maar geen ruggegraat en staart.
Kan ik de ruggegraat & staart zonder problemen geven. :confused1:
Zal ik het ook maar in twee keer geven, want een kilo zalm lijkt mij een beetje veel. ;)
Alvast bedankt,
Carola.
Door Boefke
#835615
Ik zou de graat en staart alleen geven als ernog flink wat vlees aan zit. Of anders iets van vlees erbij voeren. Maar ja hoor, je kunt het gewoon voeren.
Door Mevroi Kruim
#835616
Meestal zit er aan de staarten nog redelijk wat zalm, is mijn ervaring. Mijn middelmaat honden eten ze zonder problemen, is minder hard dan koppen.
Voor de mijne is 1 staart een flinke maaltijd.
Door 202Spots
#835620
Meestal heb ik dit soort zalmkop waar die zijkanten van de vis er ook nog aan vast zitten(alleen 't vlees,geen graat)
Wanneer je alleen 'n kale graat hebt,dan zou ik er wat anders bij geven.
Afbeelding
Door Skipper
#835639
202spots schreef: Meestal heb ik dit soort zalmkop waar die zijkanten van de vis er ook nog aan vast zitten(alleen 't vlees,geen graat)
Wanneer je alleen 'n kale graat hebt,dan zou ik er wat anders bij geven.

Er zit aan de graat nog aardig wat vlees.
Zal ik dan wat pens bij geven?
Ik verdeel het wel in 2 porties.
Door dorinekok
#835640
hmmm jammie. Wat een keurig stukje zalm zeg!
Maar let wel op als je hond schrokt: dan gaan de graten ineens naar binnen en dat kan wel een vervelend zijn.
Door dorinekok
#835641
nou als er aardig wat vlees aanzit hoeft er niks bij hoor
Door 202Spots
#835651
Er zit aan de graat nog aardig wat vlees.
Zal ik dan wat pens bij geven?
Ik verdeel het wel in 2 porties.
Zitten er ook van die zijkanten aan de graat zoals bij de zalmkop op de foto?
Wanneer er genoeg vlees aan de graat hangd dan hoef je er niks anders bij te geven, alleen als het echt alleen maar graat en staart is ,dan moet er wel iets van vlees of pens bij.
En wanneer je niet zeker ben....dan gewoon 'n beetje pens vooraf geven! ;)
Door Caroline A.
#835659
Ik krijg ook altijd de ruggen met staart. Ik knip ze in tweeen en vries ze apart in.
Er zit genoeg vlees aan, dus hoef er niets extra's bij te geven. Luna kauwt er goed  op als ik het maar in een stuk laat dus niet in kleinere stukjes knippen.
Door Skipper
#835917
202spots schreef: Zitten er ook van die zijkanten aan de graat zoals bij de zalmkop op de foto?
Wanneer er genoeg vlees aan de graat hangd dan hoef je er niks anders bij te geven, alleen als het echt alleen maar graat en staart is ,dan moet er wel iets van vlees of pens bij.
En wanneer je niet zeker ben....dan gewoon 'n beetje pens vooraf geven! ;)
Oeps, dat weet ik eigenlijk niet.  :-[ ik dacht het wel.
Heb hem al in de vriezer gedaan.
Ze schrokt wel altijd.
Dat vind ik dus wel een beetje eng.
Als ze een sardien eet is het 1 x kauwen en hij is al naar binnen.
Weet nou niet of ik de graat met vlees wel moet/kan geven.  :-\
Door 202Spots
#835923
Skipper schreef: Weet nou niet of ik de graat met vlees wel moet/kan geven.  :-\
Maar dit is 'n stuk groter dan 'n sardientje toch?
Wanneer er visvlees aan de graat zit dan kan je het geven,wanneer het alleen maar kale graat is dan moet er wat anders bij gegeven worden.
Dus bekijkt het gewoon wanneer je aan 't ontdooien gaat...
Door Linneke
#835943
Hier geef ik ook regelmatig die graten waar nog wat zalm aanzit. Dit gaat prima, zelfs mijn katten zijn er dol op en krijgen de graat goed kapot. Gewoon even goed opletten hoe je hond het eet.
Door tiny
#836561
Ik krijg van mijn visboer dermate grote zalmkoppen dat ik ze in 4en knip en de rug (met staart) ook nog eens in vieren. Soms krijg ik 6 van die lellen van hem. Dan ben ik wel even zoet en is mijn vriezer weer gevuld. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door